Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Mp3 speler aansluiten

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik hoop volgende maand mijn sportage gelevert te krijgen, ik vraag mij af hoe ik een mp3 speler aansluit wat voor kabeltjes ?, en of elke mp3 speler aangesloten kan worden ?, ik moet er nog 1 kopen dus wat zou een goede keus kunnen zijn ?

Gr Cobus :lol:

Geplaatst
Ik hoop volgende maand mijn sportage gelevert te krijgen, ik vraag mij af hoe ik een mp3 speler aansluit wat voor kabeltjes ?, en of elke mp3 speler aangesloten kan worden ?, ik moet er nog 1 kopen dus wat zou een goede keus kunnen zijn ?

Gr Cobus :lol:

Ik zou gewoon een memorystick in het usb poortje duwen en daar al je muziek op zetten.

Geplaatst

Je kan beter gewoon al je muziek op een stick zetten ..ik heb een 8 gb stick met daarop vele uurtjes muziek ...en die kan je afspelen via de usb aansluiting.

sorry ..opmerking gelijk gepost bovenstaande ..

Geplaatst

Om een MP3 speler of telefoon aan te sluiten op de aux ingang heb je een kabeltje nodig met twee 'mannetjes'.

Deze kan je met een kort snoertje kopen bij de Action. Volgens mij zijn ze daar ongeveer 2 euro.

De telefoon werkt vlekkeloos op deze manier. Telefoon via de boxen en geen gezeur met pairen van de bluetooth.

Geplaatst

Oke bedankt voor de tips dat wordt dus gewoon een usb stick , nog 1 vraag , als ik mijn muziek in mapjes zet kan ik dan door de mappen bladeren met de radio ?

Geplaatst

Ja dat kan en verdient voor het overzicht zelfs de voorkeur. Je kunt gewoon door de mapjes heen bladeren.

Als je de 'tag' van je mp3 bestand netjes hebt gemaakt, zie je zelfs op het display welk nummer er speelt. Tja een kind kan de was doen.

Geplaatst

Niet teveel songs in de mapjes, dat wil nog weleens tot kuren leiden heb ik gemerkt. Honderd

Geplaatst
Om een MP3 speler of telefoon aan te sluiten op de aux ingang heb je een kabeltje nodig met twee 'mannetjes'.

Deze kan je met een kort snoertje kopen bij de Action. Volgens mij zijn ze daar ongeveer 2 euro.

De telefoon werkt vlekkeloos op deze manier. Telefoon via de boxen en geen gezeur met pairen van de bluetooth.

Maar hoe werkt de microfoon dan als je belt?

Geplaatst

Gewoon via de telefoonmicrofoon. Het enige wat je doet is het telefoongeluid omzetten van het telefoonspeakertje naar de boxen van de auto. Dat is voldoende om goed verstaanbaar te zijn voor de 'andere partij'.

Je moet natuurlijk alleen niet vergeten om de telefoon even op het kabeltje aan te sluiten voordat je wegrijdt.

Geplaatst
Gewoon via de telefoonmicrofoon. Het enige wat je doet is het telefoongeluid omzetten van het telefoonspeakertje naar de boxen van de auto. Dat is voldoende om goed verstaanbaar te zijn voor de 'andere partij'.

Je moet natuurlijk alleen niet vergeten om de telefoon even op het kabeltje aan te sluiten voordat je wegrijdt.

Je zou verwachten dat je dan te ver van de telefoon-microfoon afzit en dus slecht verstaanbaar bent; maar blijkbaar dus niet.

En dan nog wat: je kunt dan denk ik ook niet tegelijkertijd muziek luisteren via bijv. een usb-stick of naar de radio want hij kan maar naar 1 input tegelijkertijd schakelen.

Geplaatst
Je zou verwachten dat je dan te ver van de telefoon-microfoon afzit en dus slecht verstaanbaar bent; maar blijkbaar dus niet.
In een stille 1.4 Cee'd SW gaat dat prima.

En dan nog wat: je kunt dan denk ik ook niet tegelijkertijd muziek luisteren via bijv. een usb-stick of naar de radio want hij kan maar naar 1 input tegelijkertijd schakelen.
Nee natuurlijk niet, maar dat is toch ook niet erg. Je switcht van USB naar AUX via de knop op het stuur. Zie dat maar als een handmatige MUTE.

Je wil toch ook niet dat de muziek door het gesprek knalt.

Geplaatst

Ben het niet helemaal met Smart eens qua aantal nummer in een map. Gebruik zelf 16 GB USB-sticks met ca. 3.400 bestanden onververdeeld in diverse mappen van enkele honderden bestanden per map. Werkt echt probleemloos!

Geplaatst
Ben het niet helemaal met Smart eens qua aantal nummer in een map. Gebruik zelf 16 GB USB-sticks met ca. 3.400 bestanden onververdeeld in diverse mappen van enkele honderden bestanden per map. Werkt echt probleemloos!

Dat kan natuurlijk wel, maar in welke kwaliteit (bitrate)? Hoe hoger de kwaliteit, hoe groter het MP3-bestand.

Geplaatst
Dat kan natuurlijk wel, maar in welke kwaliteit (bitrate)? Hoe hoger de kwaliteit, hoe groter het MP3-bestand.

Ik heb MP3's vanaf 128kb tot 192kb door elkaar geen enkel probleem. Het geluid hoeft ook niet te klinken als in een concertzaal, maar smaken verschillen en ik draag in beide oren versterkers.

Geplaatst
Ik heb MP3's vanaf 128kb tot 192kb door elkaar geen enkel probleem. Het geluid hoeft ook niet te klinken als in een concertzaal, maar smaken verschillen en ik draag in beide oren versterkers.

Met de basisbitrate 128kbps die jij en velen gebruiken, kun je inderdaad meer MP3-bestanden in een map kwijt. Daarin heb je absoluut gelijk.

Geluid, juist met MP3, moet voor mij goed klinken. Ik probeer MP3's zoveel mogelijk in de hoogtste bitrate te gebruiken, omdat er sowieso veel aan dynamiek verloren gaat door de comprimering.

Als het maar goed klinkt. En dat is voor iedereen weer verschillend!;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...