Jump to content

Spanningloze Picanto

kerkhoff.gjwm

Recommended Posts

Ik heb sinds ruim twee weken een gloednieuwe Picanto Seven voorzien van het sound and stylepakket. Zowel eergisteren als gisteren had mijn vrouw het probleem dat de Picanto geheel spanningloos was met als gevolg een ontregeld klokje en een ontregelde radio. Het lukte haar ook niet om de auto direct te starten. :evil: Na het uitzetten van de motor en het open laten staan van de (bestuurders)deur startte de Picanto na opnieuw instappen niet meer. Bij het meerdere keren openen en dicht doen van de deur (zonder op slot te draaien) startte de Picanto direct. Is hier sprake van een soort van beveiliging?:confused:

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties. Vanavond ben ik zelf nog aan het proberen gegaan, waarbij ik het had bij het starten met open deur. Ook de interieurverlichting ging op zwart. Na het sluiten en het weer openen van de deur had ik weer spanning. Het lijkt dus iets met de deur te maken te hebben. Komende maandag zou toch al afstandbediening op de centrale vergrendeling gebouwd worden, dus dan wordt ook direct naar dit probleem gekeken. Ik weet nu in ieder geval dat het niets met beveiliging te maken heeft.

Hoe simpel kan het wezen. Een losse kabel op de accu. Maar gauw met een steeksleutel aangedraaid.

Edited by kerkhoff.gjwm