Jump to content

Hoi KIA-maniacs

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Gisteren een KIA RIO 15.i 16V gekocht uit 2004 met 68K kilometers, het ding ziet er fantastisch uit en beter: het loopt geweldig. Alles zit erop en eraan, van trekhaak tot airco.

Vanwege lowbudget heb ik hem aangeschaft maar ik had geen idee dat het zo goed zou bevallen, nu al, ik was immers toch wel sceptisch over KIA.

Nu kan ik weer lekker makkelijk met de kids naar voetbal, badminton etc. etc..

Ik las ergens op dit forum zojuist dat er maar 1 sleutel zit bij aankoop van een KIA, klopt dit?

Wilde eigenlijk de dealer al bellen om de 2e sleutel maar ff op te laten sturen maar wacht nu maar hiermee.

KokInAuto out!

Distributieriem wordt vervangen als de auto een kleine beurt krijgt. Dat is in mei.

De auto heeft nu 68000 gelopen en zoveel rijden we niet.

Dan mag ik aannemen dat dit in de koop bedongen is (vervanging hiervan kost je een flinke duit!!) en ook dat als er problemen ontstaan door het niet tijdig vervangen die voor kosten dealer zijn (dit zou vermoedelijk een financieel totall loss zijn).

Even uit het blote koppie:

Vervangen volgens boekje was 90.000 km en dit was aangepast naar 75.000 km

Daarnaast (mocht er niet zoveel gereden worden) elke 5 of 6 jaar.

Aangezien jouw auto 7 jaar oud is had deze al vervangen moeten zijn.

Ik heb KIA Nederland gebeld, die bevestigen dat de riem om de 75000 KM moet worden vervangen of om de 5 jaar.

Ik schrok me kapot, das vlug.

Van de dealer geen enkele medewerking meer te vinden.

Uit het telefoongesprek blijkt dat de man in kwestie bij de KIA dealer niet eens wist dat dit om de 5 jaar moet of om de 75000 KM. En geloof het maar, dit is een officiele KIA dealer!

Andere mensen van dit bedrijf zijn sinds de aankoop ziek en niet te bereiken en je wordt ook niet teruggebeld. Ik bel al bijna een week. Dit is dus het klassieke verhaal van de louche autozaak.

Heb gelijk een afspraak gemaakt bij een andere autozaak die morgen de distributieriem vervangt en een grote beurt erachteraan gooit. Kosten €450,- dus dat valt mee, ik doe het ervoor dan heb ik dat in ieder geval achter de rug.

En naar de 2e sleutel kan ik ook fluiten: die is er niet. Dus maar gelijk bij KIA Nederland een nieuwe bijbestellen?

Edited by KokInAuto