cycloon60 Geplaatst 22 Februari, 2011 Geplaatst 22 Februari, 2011 Hebben meerdere mensen het volgende? Ik heb een nieuwe sportage 3 met parkersensoren. Alleen lijkt het alsof de sensoren nogal traag reageren. Hiermee bedoel ik wanneer ik achteruit rij en richting een muur of zo rij dan rem ik al omdat ik dan zie dat ik niet verder kan maar dan duurt het ongeveer een halve seconden tot één seconde dat de parkeersensoren een constante piep geven. Volgens mij niet echt principe van de parksensoren toch . Quote
Gast asterix Geplaatst 22 Februari, 2011 Geplaatst 22 Februari, 2011 Het zal vooral afhangen van hoe hard je achteruit rijdt lijkt me Als ik achteruit rij (automaat) met m'n voet wat op de rem dan gaat het prima en als de piep continue is, is er nog genoeg ruimte en tijd om te remmen. Marcel Quote
bigwade Geplaatst 22 Februari, 2011 Geplaatst 22 Februari, 2011 Het zal vooral afhangen van hoe hard je achteruit rijdt lijkt me Als ik achteruit rij (automaat) met m'n voet wat op de rem dan gaat het prima en als de piep continue is, is er nog genoeg ruimte en tijd om te remmen. Marcel Zelfde hier... Heb die dingen nooit gehad maar vind het geweldig... Quote
der Rudi Geplaatst 22 Februari, 2011 Geplaatst 22 Februari, 2011 Zelfde hier... Heb die dingen nooit gehad maar vind het geweldig... Idem ..............; heb nu spijt dat ik ze vóór niet heb .............. Duurde wel even voordat ik ze echt vetrouwde en 'blindelings' achteruit reed. Quote
Gast asterix Geplaatst 22 Februari, 2011 Geplaatst 22 Februari, 2011 Zelfde hier... Heb die dingen nooit gehad maar vind het geweldig... He Bigwade, was jij niet diegene die niet zo van al die gadgets hield? Marcel Quote
Gast asterix Geplaatst 22 Februari, 2011 Geplaatst 22 Februari, 2011 Duurde wel even voordat ik ze echt vetrouwde en 'blindelings' achteruit reed. Toch een beetje mee oppassen hoor ... een enkel houten paaltje of zo wordt niet altijd echt goed waargenomen. In combinatie met de achteruit-rij-camera gaat dat wel goed, maar ik zou niet zomaar vertrouwen op alleen de parkeersensoren. Aan de andere kant, de bumpers zullen een duwtje van zo'n 5 tot 7 km/h wel kunnen hebben denk ik. Gelukkig is het hier in Nederland nou ook weer geen Parijs. Marcel Quote
der Rudi Geplaatst 22 Februari, 2011 Geplaatst 22 Februari, 2011 Toch een beetje mee oppassen hoor ... een enkel houten paaltje of zo wordt niet altijd echt goed waargenomen. In combinatie met de achteruit-rij-camera gaat dat wel goed, maar ik zou niet zomaar vertrouwen op alleen de parkeersensoren. Aan de andere kant, de bumpers zullen een duwtje van zo'n 5 tot 7 km/h wel kunnen hebben denk ik. Gelukkig is het hier in Nederland nou ook weer geen Parijs. Marcel Ik moet je zeggen dat ik allerhande situaties heb meegemaakt en tot nog toe hebben de piepjes hun werk feilloos gedaan; ook de kleine of smalle paaltjes. Maar goed; over een jaar zal ik wel spijt hebben van mijn vertrouwen ............. Quote
Gast asterix Geplaatst 22 Februari, 2011 Geplaatst 22 Februari, 2011 Ik moet je zeggen dat ik allerhande situaties heb meegemaakt en tot nog toe hebben de piepjes hun werk feilloos gedaan; ook de kleine of smalle paaltjes. Bij mij ook wel, maar als je heel dicht op een paaltje wilt parkeren (zeg maar er vrijwel tegenaan), dan heb ik toch wel al een keer bemerkt dat het paaltje tussen de twee sensoren valt en bij een te kleine afstand tot de bumper niet meer gezien wordt. Marcel Quote
bigwade Geplaatst 22 Februari, 2011 Geplaatst 22 Februari, 2011 He Bigwade, was jij niet diegene die niet zo van al die gadgets hield? Marcel HAHA! Ik heb dat pluspack alleen genomen vanwege getinte ramen achter en het leren stuur. De rest krijg je er kennelijk bij. Wel veel........ Vind het wel geinig. Die BC heb ik ook nooit gehad, heb zelfs mijn telefoon nog niet gepaird, shame.... Quote
Gast asterix Geplaatst 22 Februari, 2011 Geplaatst 22 Februari, 2011 HAHA! Ik heb dat pluspack alleen genomen vanwege getinte ramen achter en het leren stuur. De rest krijg je er kennelijk bij. Wel veel........ Vind het wel geinig. Die BC heb ik ook nooit gehad, heb zelfs mijn telefoon nog niet gepaird, shame.... Zometeen ga je zelfs een fabrieksnavigatie nog leuk vinden ... we mogen wel oppassen ... moeten we al je eerdere berichten gaan aanpassen Marcel Quote
bigwade Geplaatst 22 Februari, 2011 Geplaatst 22 Februari, 2011 (aangepast) Zometeen ga je zelfs een fabrieksnavigatie nog leuk vinden ... we mogen wel oppassen ... moeten we al je eerdere berichten gaan aanpassen Marcel Getver, ga weg man )))))))))) Zit alweer te loeren naar een verse TT voor 100 euri incl. vlaamse stem en laatste kaarten... btw als 1 van die gadgets het niet meer doet zul je me ook niet horen trouwens. Heb liever dat het sturen opgelost wordt. Maar eh, terug maar weer naar het onderwerp ? Ik denk inderdaad dat C60 veuls te hard naar achteren sjeest, HAHA! 22 Februari, 2011 aangepast door bigwade Quote
Gast asterix Geplaatst 22 Februari, 2011 Geplaatst 22 Februari, 2011 Ik denk inderdaad dat C60 veuls te hard naar achteren sjeest, HAHA! Maar goed dat ie geen sensoren aan de voorkant heeft, anders gaat ie ook blindelings hard vooruit rijden ... Marcel Quote
cycloon60 Geplaatst 22 Februari, 2011 Topic Starter Geplaatst 22 Februari, 2011 Getver, ga weg man )))))))))) btw als 1 van die gadgets het niet meer doet zul je me ook niet horen trouwens. Heb liever dat het sturen opgelost wordt. Maar eh, terug maar weer naar het onderwerp ? Ik denk inderdaad dat C60 veuls te hard naar achteren sjeest, HAHA! Hahahaha ja dat zou je wel zeggen. Maar ik rij juist heel zachtjes achteruit. Ik heb het systeem eerder gehad en toen leek het sneller te reageren. Ook ging bij dat systeem automatisch je radio zacht en kon je de piep harder instellen. Maarja je kan niet alles hebben. Maar het kan ook meer een gevoel zijn en misschien even wennen aan dit systeem. Zal voorlopig rustig aan doen met parkeren . Quote
der Rudi Geplaatst 22 Februari, 2011 Geplaatst 22 Februari, 2011 Bij mij ook wel, maar als je heel dicht op een paaltje wilt parkeren (zeg maar er vrijwel tegenaan), dan heb ik toch wel al een keer bemerkt dat het paaltje tussen de twee sensoren valt en bij een te kleine afstand tot de bumper niet meer gezien wordt. Marcel Maar dan hoor je toch in eerste instantie wel losse piepjes die normaliter zouden overgaan in een lange aaneengesloten piep? Maar bij dat dunne paaltje stopt het piepen ineens omdat het buiten het bereik valt. En dat is dan voor mij het teken dat er wel iets staat maar op een gegeven moment buiten het bereik valt (of maak ik een denkfout?). Ik zal het wel een keer merken dat ik er teveel op vertrouwde. Eigenlijk heb ik de afgelopen 38 jaar maar een keer tegen een paaltje aangereden; en dat was toen dat ding rechts naast me stond, 50 cm hoog, ter hoogte van de voorkant van de rechterdvoordeur; ik vervolgens bij het wegrijden achteruit scherp uitdraaide en dus het paaltje tegen het voorspatbord reed; schade 1200 gulden ......... (10 jaar geleden); en dat kan me nu nog steeds gebeuren. Ik heb het meeste voordeel aan die dingen bij het achteruit ergens indraaien (vb tussen twee auto's in); je hoeft dan niet meer goed op te letten of je bij het scherp achteruit indraaien te dicht op de andere auto komt; da's voor mij het belangrijkste voordeel. Quote
Gast asterix Geplaatst 22 Februari, 2011 Geplaatst 22 Februari, 2011 Maar dan hoor je toch in eerste instantie wel losse piepjes die normaliter zouden overgaan in een lange aaneengesloten piep? Maar bij dat dunne paaltje stopt het piepen ineens omdat het buiten het bereik valt. En dat is dan voor mij het teken dat er wel iets staat maar op een gegeven moment buiten het bereik valt (of maak ik een denkfout?). Je hebt helemaal gelijk. Dus ik zou er dan ook niet zo snel tegenaan rijden, maar het is dan niet meer mogelijk om de auto er vrijwel tegenaan te zetten. Maar correct, het is een beetje een onzin discussie Ik heb het meeste voordeel aan die dingen bij het achteruit ergens indraaien (vb tussen twee auto's in); je hoeft dan niet meer goed op te letten of je bij het scherp achteruit indraaien te dicht op de andere auto komt; da's voor mij het belangrijkste voordeel. In de volgende Sportage wil ik ook camera's die naar de zijkant kijken. Want als je achteruit een haakse parkeerplek rijdt, is dat ook wel weer handig. En als ze dan toch bezig zijn, misschien ook twee camera's aan de voorkant die naar de zijkant kijken, handig als je vooruit die haakse parkeerplek uitrijdt ... Overigens vind ik dat systeem in die Audi Q7 ook wel leuk ... radar sensoren aan de zijkant die je tijdens het rijden waarschuwen dat je nog niet naar rechts (of links) kan na het inhalen van een andere auto. Marcel Quote
der Rudi Geplaatst 22 Februari, 2011 Geplaatst 22 Februari, 2011 Je hebt helemaal gelijk. Dus ik zou er dan ook niet zo snel tegenaan rijden, maar het is dan niet meer mogelijk om de auto er vrijwel tegenaan te zetten. Maar correct, het is een beetje een onzin discussie In de volgende Sportage wil ik ook camera's die naar de zijkant kijken. Want als je achteruit een haakse parkeerplek rijdt, is dat ook wel weer handig. En als ze dan toch bezig zijn, misschien ook twee camera's aan de voorkant die naar de zijkant kijken, handig als je vooruit die haakse parkeerplek uitrijdt ... Overigens vind ik dat systeem in die Audi Q7 ook wel leuk ... radar sensoren aan de zijkant die je tijdens het rijden waarschuwen dat je nog niet naar rechts (of links) kan na het inhalen van een andere auto. Marcel Of overlal rubber bumpers rondom de auto; dan maakt het allemaal geen bal meer uit ........................; begint nu flauw te worden ............... Quote
der Rudi Geplaatst 22 Februari, 2011 Geplaatst 22 Februari, 2011 (aangepast) In de volgende Sportage wil ik ook camera's die naar de zijkant kijken. Want als je achteruit een haakse parkeerplek rijdt, is dat ook wel weer handig. Ik moet zeggen dat ik dat geen probleem vind. Ik kijk dan in de rechterbuitenspiegel en zie hoe ik, achteruitrijdend en naar rechts sturend, langs de auto rijdt zonder er tegenaan te rijden die, nadat ik ingeparkeerd ben, rechts van me staat en de sensoren waarschuwen me of ik tegen de auto dreig te rijden die, nadat ik ingeparkeerd ben, links van me staat. Maar ik vraag me af of iedereen nog begrijpt wat ik schrijf ................. 22 Februari, 2011 aangepast door der Rudi Quote
bigwade Geplaatst 22 Februari, 2011 Geplaatst 22 Februari, 2011 (aangepast) Maar ik vraag me af of iedereen nog begrijpt wat ik schrijf ................. Helemaal helder hoor. w.b gadgets mis ik alleen de raket werper (voorzijde) om juist de boel vrij te maken. Hebben we die lelijke aftermarket sensoren vóór ook niet echt nodig. 22 Februari, 2011 aangepast door bigwade Quote
Gast asterix Geplaatst 22 Februari, 2011 Geplaatst 22 Februari, 2011 Ik moet zeggen dat ik dat geen probleem vind. Ik kijk dan in de rechterbuitenspiegel en zie hoe ik, achteruitrijdend en naar rechts sturend, langs de auto rijdt zonder er tegenaan te rijden die, nadat ik ingeparkeerd ben, rechts van me staat en de sensoren waarschuwen me of ik tegen de auto dreig te rijden die, nadat ik ingeparkeerd ben, links van me staat. Maar ik vraag me af of iedereen nog begrijpt wat ik schrijf ................. Ik bedoelde eigenlijk camera's om de straat in te kijken of er geen verkeer aan komt ... niet om de afstand tot de auto's geparkeerd naast me te zien Marcel Quote
Gast asterix Geplaatst 22 Februari, 2011 Geplaatst 22 Februari, 2011 Helemaal helder hoor. w.b gadgets mis ik alleen de raket werper (voorzijde) om juist de boel vrij te maken. Hebben we die lelijke aftermarket sensoren vóór ook niet echt nodig. Is er op het forum niemand die bij zo'n verkeerslichten fabrikant werkt en die ons van sensors kan voorzien die het verkeerslicht snel op groen laat gaan voor ons. Ik zou het als engineer van zo'n systeem weten wat ik er stiekum in zou bouwen ... Marcel Quote
bigwade Geplaatst 22 Februari, 2011 Geplaatst 22 Februari, 2011 Is er op het forum niemand die bij zo'n verkeerslichten fabrikant werkt en die ons van sensors kan voorzien die het verkeerslicht snel op groen laat gaan voor ons. Ik zou het als engineer van zo'n systeem weten wat ik er stiekum in zou bouwen ... Marcel Dat zit volgens mij op de stadsbussen hier in 030 Ken alleen geen Buschauffeur persoonlijk. Quote
Gast asterix Geplaatst 22 Februari, 2011 Geplaatst 22 Februari, 2011 Dat zit volgens mij op de stadsbussen hier in 030 Ken alleen geen Buschauffeur persoonlijk. Maar ik wil niet alleen op busbanen rijden ... ik wil overal een groen verkeerslicht hebben Marcel Quote
bigwade Geplaatst 22 Februari, 2011 Geplaatst 22 Februari, 2011 Maar ik wil niet alleen op busbanen rijden ... ik wil overal een groen verkeerslicht hebben Marcel HAHA Almeerder. Bussen in 030 rijden EN op busbanen, soms naast de normale rijbaan en de normale wegen.. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.