Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Onlangs heb ik een Sportage besteld met af-fabriek Xenon. Tijdens een proefrit (in het donker) stond ik de auto te bewonderen en zag ik het "kleurverschil" van de Xenon verlichting (blauw-wit achtig) en de bijgeschakelde verlichting (geel achtig) van het grootlicht en de "mistlampen". Beetje jammer, want dat oogt allemaal een beetje "half". Oké, natuurlijk een beetje zeuren op de vierkante mm, maar heeft iemand een oplossing hiervoor. Ik heb wel al wat gevonden over Philips lampen met een "blauw-witte" kleur ? Is dat wat en heeft hier iemand ervaring mee ............. Is er ook iets voor de mistlampen ?

Edited by Dick van Dyke
Posted

Misschien even shoppen bij www.pilotxenon.nl en ledverlichting aanschaffen die matched bij de Xenon?

Neem anders even met hun contact op, prima service.

Posted

Misschien even shoppen bij www.pilotxenon.nl en ledverlichting aanschaffen die matched bij de Xenon?

Neem anders even met hun contact op, prima service.

Dank voor je snelle reactie !!

Posted

De led verlichting is al een stuk koeler dan de normale lichten en zal het goed doen bij Xenon.

De mist en bochtverlichting is dan wat gelig denk ik.

Posted

Onlangs heb ik een Sportage besteld met af-fabriek Xenon. Tijdens een proefrit (in het donker) stond ik de auto te bewonderen en zag ik het "kleurverschil" van de Xenon verlichting (blauw-wit achtig) en de bijgeschakelde verlichting (geel achtig) van het grootlicht en de "mistlampen". Beetje jammer, want dat oogt allemaal een beetje "half". Oké, natuurlijk een beetje zeuren op de vierkante mm, maar heeft iemand een oplossing hiervoor. Ik heb wel al wat gevonden over Philips lampen met een "blauw-witte" kleur ? Is dat wat en heeft hier iemand ervaring mee ............. Is er ook iets voor de mistlampen ?

De Xenon verlichting is inderdaad wat blauw/wit licht en dat sluit wat betreft de kleur best wel goed aan bij de LED verlichting ..

Het grootlicht en bermverlichting zijn "gewone"lampen en anders van kleur ...maar hoe vaak rij je nu met grootlicht.

• 4 months later...
Posted

Zelf heb ik in mijn Sportage Bi-Xenon aftermarket ingebouwd met led stadslichten maar ook Led Mistlampen.

Led heeft helaas geen lumen effect(straling) Dus het is puur voor de show.

Daarnaast heb ik in mijn 2005 nog Bochtverlichtingsmodules ingebouwd werkt wel mooi met dimmendeffect zelfs de led lampen. :D