Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Is er iemand die weet of je de gevoeligheid kan afstellen van de hill hold systeem. Ik heb het gevoel dat ik meer dan 45 graden moet staan voordat het werkt.

Hill Assist

Lijkt mij sterk. Ik bedoel dat je hier al een helling van 45 graden tegen komt. Vertikaal staan wil ik wel eens op een foto zien.

Ik merk het al bij een hele kleine helling.

Als je op een helling staat, trapt de rem in, haal de handrem er af, als je nu je voet van de rem haalt loopt de wagen niet meteen terug. Niet vergeten wel gas geven en wegrijen.

Geplaatst

dan is de gevoeligheid toch zeer verschillend; ken in mijn omgeving die behoorlijk geaccidenteerd is, maar 2 zeer steile plekken waar het in werking treedt

Geplaatst

denk niet dat het afgesteld kan worden; moet ook zo ongeveer verticaal staan voordat het werkt

Bij mij, 2.0 automaat, werkt het altijd.

Of de auto blijft hangen of kruipt licht vooruit door de normale werking van de automaat of de Hill assist grijpt in als ie niet op de automaat blijft hangen.

Werkt perfect. Remmen op de helling tot stilstand. Rem even vasthouden. Dan loslaten. Auto blijft stilstaan en rolt niet terug. Tijd genoeg, enkele seconden, om met rustig gas weg te rijden.

Marcel

Geplaatst

Bij mijn auto heb ik ook sterk het gevoel dat het anders afgesteld zou moeten kunnen worden, ik zal nog eens bij de garage langs gaan hiervoor. Er gebeurt inderdaad weinig en bij de proefrit met een andere wagen werkte het wel.

Geplaatst

Bij mijn auto heb ik ook sterk het gevoel dat het anders afgesteld zou moeten kunnen worden, ik zal nog eens bij de garage langs gaan hiervoor. Er gebeurt inderdaad weinig en bij de proefrit met een andere wagen werkte het wel.

Ik heb het nog nagevraagd bij de dealer maar dit is niet af te stellen. Dan maar eens kijken of het eigenlijk wel goed werkt. Dan maar eens wat flinke heuvels zoeken hier in nederland.

• 1 maand later...
Geplaatst

Werkt deze Hill Assist Control automatisch of moet er ergens een knop in "aan modus" staan?Heb al verscheidene keren geprobeerd en lijkt bij mij ook niet te lukken.Misschien werkt deze samen met Downhill Brake Control en moet daarom de knop hiervan ingedrukt staan.Hoe zit dit bij jullie?

Gast asterix
Geplaatst

Werkt automatisch, in ieder geval op mijn automaat.

Marcel

Geplaatst

Werkt deze Hill Assist Control automatisch of moet er ergens een knop in "aan modus" staan?Heb al verscheidene keren geprobeerd en lijkt bij mij ook niet te lukken.Misschien werkt deze samen met Downhill Brake Control en moet daarom de knop hiervan ingedrukt staan.Hoe zit dit bij jullie?

Het werkt bij mij automatisch als het sowieso werkt. Bij mij werkt het alleen bij hele erge stijlen heuvels.

Geplaatst

Marcel

Marcel, maakt het dan nog uit in welke stand ie staat ? P staan de voorwielen vast , maar in N en D werkt het ?

Cor

Geplaatst

Marcel

Bij mij werkt het dus automatisch niet :angry: .Als ik van mijn werk kom verlaat ik de autosnelweg.De afrit daar gaat leuk omhoog.Deze namiddag nog geprobeerd maar hij bolt bij het loslaten van de rem direct achteruit.Wel gekeken dat er geen auto's achter mij stonden :D .

Best eens navraag doen in de garage.Is dit iets softwarematigs?

Gast asterix
Geplaatst

Marcel, maakt het dan nog uit in welke stand ie staat ? P staan de voorwielen vast , maar in N en D werkt het ?

Het systeem werkt alleen in D(rive). Het is bedoeld om 'achteruit rijden' te voorkomen als je op een steile helling van je rempedaal naar je gaspedaal gaat. De normale techniek is natuurlijk je handrem te gebruiken maar we zijn tegenwoordig allemaal wat lui. Het systeem heeft dus geen nut in P (dan rol je sowieso niet terug) en in N (dan kom je toch niet vooruit als je gas geeft).

Als je op een steile helling rijdt en de auto tot volledige stilstand brengt (met de automaat in D dus), dan zal je merken dat als je je rem los laat, de auto niet terug rolt maar even 'blijft hangen'. Je hebt dan tijd genoeg om je voet naar het gaspedaal te brengen en verder door omhoog te rijden zonder dat je terug rolt. Erg handig.

Als de helling niet steil genoeg is, zal de Sportage sowieso al verder omhoog kruipen als je de rem loslaat vanwege het effect van een automaat. Ik heb gemerkt dat er een bepaalde hellingshoek is waarbij de Sportage niet vanzelf verder kruipt, maar waarbij de Hill Assist ook niet ingrijpt. Maar deze hellingshoek is dusdanig dat de Sportage slechts nauwelijks terug rolt als je de rem los laat en je hebt dan dus ook tijd genoeg om het gaspedaal te vinden. Overigens is dit laatste niet echt goed volgens mij voor een automaat :-)

Marcel

Geplaatst

Vandaag het "Hill Assistance" systeem nog eens uitvoerig getest en toch tot de constatie gekomen dat het wel werkt maar de helling moet steil genoeg zijn.Ik moest naar een brouwerij deze middag en die ligt op een redelijke heuvel waar de baan steil naar omhoog gaat.Tot stilstand gekomen en geprobeerd.De Sportage bleef na het remmen gewoon staan en bij het gas geven ging die vooruit.Een paar meters verder nog eens(om toch zeker te zijn :D ) en weer hetzelfde.Werkt dus toch.Later in het naar huis rijden nog geprobeerd bij minder steile hellingen en daar werkt het dus niet.Ik had gedacht dat het altijd zou werken mits de baan maar wat naar omhoog ging maar dat blijkt dus niet.Alleen dus voor serieuze heuvels :D;) .

Geplaatst

Vandaag het "Hill Assistance" systeem nog eens uitvoerig getest en toch tot de constatie gekomen dat het wel werkt maar de helling moet steil genoeg zijn.Ik moest naar een brouwerij deze middag en die ligt op een redelijke heuvel waar de baan steil naar omhoog gaat.Tot stilstand gekomen en geprobeerd.De Sportage bleef na het remmen gewoon staan en bij het gas geven ging die vooruit.Een paar meters verder nog eens(om toch zeker te zijn :D ) en weer hetzelfde.Werkt dus toch.Later in het naar huis rijden nog geprobeerd bij minder steile hellingen en daar werkt het dus niet.Ik had gedacht dat het altijd zou werken mits de baan maar wat naar omhoog ging maar dat blijkt dus niet.Alleen dus voor serieuze heuvels :D;) .

Heb je op de terugweg van de brouwerij toevallig ook roze olifantjes gezien? HaHa!Grapje!

Maar serieus,je hoef ook niets in te schakelen of aan te zetten voor het werkt?

Want dat zou misschien ook nog kunnen!

Geplaatst

Heb je op de terugweg van de brouwerij toevallig ook roze olifantjes gezien? HaHa!Grapje!

Maar serieus,je hoef ook niets in te schakelen of aan te zetten voor het werkt?

Want dat zou misschien ook nog kunnen!

Ik ben bier gaan halen, niet gaan drinken :D .

In vorige posts is al vermeld dat er niets moet worden ingeschakeld.Ik zou trouwens ook niet weten waar je het moet vinden ;) .

Geplaatst

Ik ben bier gaan halen, niet gaan drinken :D .

In vorige posts is al vermeld dat er niets moet worden ingeschakeld.Ik zou trouwens ook niet weten waar je het moet vinden ;) .

Sorry! Maakte alleen een grapje van die roze olifantjes! De pint zal daarna toch wel gesmaakt hebben?

Geplaatst

Sorry! Maakte alleen een grapje van die roze olifantjes! De pint zal daarna toch wel gesmaakt hebben?

Dat het een grapje was had ik wel door ;) .Ik ben er ambachtelijke geuze gaan halen.Is een zeer bitter bier.Ik heb een paar jaar geleden problemen gehad met nierstenen en daarom drink ik regelmatig 's avonds van dit bier.Is zeer goed voor de nieren.Dus bier als medicament :lol:;) .

Geplaatst

Dat het een grapje was had ik wel door ;) .Ik ben er ambachtelijke geuze gaan halen.Is een zeer bitter bier.Ik heb een paar jaar geleden problemen gehad met nierstenen en daarom drink ik regelmatig 's avonds van dit bier.Is zeer goed voor de nieren.Dus bier als medicament :lol:;) .

OK! Goede tip van dat bier! Laat idd. de nieren goed doorspoelen op die manier!

Maar alles weer goed zo?

Alleen, ga je nog terug naar de dealer met dat Hill assist systeem.

Ben beneiuwd of en wat ze er aan (kunnen) doen.

Geplaatst

Maar alles weer goed zo?

"Maar alles weer goed zo?" Als je de nieren bedoeld is alles prima in orde nu.Geen last meer gehad van nierstenen.

Over het Hill assist systeem:ik was eerst van de overtuiging dat het niet werkte maar dat blijkt toch anders.

Natuurlijk is de vraag of het systeem bedoeld is om in werking te treden vanaf het wat bergop gaat of het de bedoeling is om echt op een berg uit dit systeem voordeel te halen.Ik denk eerder het laatste en dan moet ik toegeven dat het eigenlijk werkt zoals het moet ;) .

Geplaatst

"Maar alles weer goed zo?" Als je de nieren bedoeld is alles prima in orde nu.Geen last meer gehad van nierstenen.

Over het Hill assist systeem:ik was eerst van de overtuiging dat het niet werkte maar dat blijkt toch anders.

Natuurlijk is de vraag of het systeem bedoeld is om in werking te treden vanaf het wat bergop gaat of het de bedoeling is om echt op een berg uit dit systeem voordeel te halen.Ik denk eerder het laatste en dan moet ik toegeven dat het eigenlijk werkt zoals het moet ;) .

Dus eigenlijk is het het niet duidelijk zijn in de beschrijving of uitleg die er aan gegeven wordt de oorzaak van het probleem als ik het goed begrijp. Het werkt dus wel, maar alleen als het echt nodig is en niet op een klein heuveltje.

Geplaatst

Maar alles weer goed zo?

Ze doen er niks aan. Ben zelf al naar de dealer geweest en het is zoals het is volgens de dealer.

Geplaatst

Mijn IX35 werkt helaas hetzelfde. Is een producteigenschap zeggen ze dan zo mooi.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...