Johannetje Geplaatst 14 Maart, 2011 Geplaatst 14 Maart, 2011 Weet iemand of het mogelijk is om bij de LM velg van Sorento (2.5 CRD EX) een bredere band te leggen dan 245 die er nu op ligt ? Bedankt vd tips. greetz Johan Quote
masimo Geplaatst 14 Maart, 2011 Geplaatst 14 Maart, 2011 Kan. Ik heb er al gezien met 265/70 R16 (Goodyear Duratrac). En zelfs deze met een spoorverbreding van 30 mm aan iedere kant. Er moet dan wel een kleine aanpassing van de wielkast gebeuren omdat de band dan bij volledig insturen de wielkast raakt. Waar je op moet letten is of de nieuwe band de juiste breedte/hoogte verhouding heeft. Anders krijg je afwijkingen in de kilometerteller. De snelheid wordt dan niet juist aangegeven. Met de standaard banden geeft de teller 4-6 km/uur te veel aan. HIER kun je uitrekenen hoeveel de afwijking wordt met de nieuw gekozen banden. Bij te grote afwijking moet de kilometerteller bijgesteld worden. Beste is navragen bij de bandenboer wat de grootste breedte is die verkrijgbaar is in 16". Quote
Johannetje Geplaatst 16 Juli, 2011 Topic Starter Geplaatst 16 Juli, 2011 Kan. Ik heb er al gezien met 265/70 R16 (Goodyear Duratrac). En zelfs deze met een spoorverbreding van 30 mm aan iedere kant. Er moet dan wel een kleine aanpassing van de wielkast gebeuren omdat de band dan bij volledig insturen de wielkast raakt. Waar je op moet letten is of de nieuwe band de juiste breedte/hoogte verhouding heeft. Anders krijg je afwijkingen in de kilometerteller. De snelheid wordt dan niet juist aangegeven. Met de standaard banden geeft de teller 4-6 km/uur te veel aan. HIER kun je uitrekenen hoeveel de afwijking wordt met de nieuw gekozen banden. Bij te grote afwijking moet de kilometerteller bijgesteld worden. Beste is navragen bij de bandenboer wat de grootste breedte is die verkrijgbaar is in 16". Beetje laat van mij, maar bedankt..... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.