Jump to content

Capaciteit kachel

Guest Jaap van Deursen

Recommended Posts

Guest Jaap van Deursen
Posted

Na de perikelen van de afgelopen winter viel mij op dat de kachel van mijn Picanto niet echt warm wordt.

Wanneer je een Volvo gewend bent die na een paar minuten al in een sauna verandert, valt de Picanto mij bar tegen. Op de warmste stand komt er eigenlijk weinig warmte vrij om de ruiten goed te ontdooien/ontwasemen. Ik merk bij andere, ook kleine auto's, dat dit echt beter kan.

Verder beslaat mijn Pica tijdens regenachtig weer erg snel en ben ik eigenlijk gedwongen te rijden met de ventilator aan op stand 1. Vooral met een bijrijder beslaan de ruiten snel. Voor er opmerkingen komen: ik rij niet met de circulatiestand zodat er geen verse lucht van buiten kan komen.

Heeft iemand deze ervaring ook of is er iets mis met alleen mijn auto en moet de dealer hier naar kijken?

Ben benieuwd naar jullie bevindingen.

Posted

Is toch vrij normaal dat je moet rijden met je ventilator op stand 1?? ik heb hem zelfs eigenlijk altijd op stand 2 staan.

Ik weet niet of je pica is voorzien van airco? indien ja, laat het airco systeem is opnieuw vullen en kijk of het dan beter gaat.

Posted

Is toch vrij normaal dat je moet rijden met je ventilator op stand 1?? ik heb hem zelfs eigenlijk altijd op stand 2 staan.

Ik weet niet of je pica is voorzien van airco? indien ja, laat het airco systeem is opnieuw vullen en kijk of het dan beter gaat.

Zou het leuk vinden als je op het forum blijft komen jantje, je technische kennis is altijd zeer welkom !!

Guest Jaap van Deursen
Posted

Ik persoonlijk vind het niet zo normaal dat je altijd met de ventilator aan moet rijden. Wanneer je voldoende snelheid hebt, bijv. op de snelweg krijg je voldoende ontwaseming/frisse lucht binnen via openingen.

Ik ga sowieso binnenkort de airco laten nakijken/reinigen/navullen. Misschien helpt dat.

Mijn airco gebruik ik 's winters ook regelmatig om sneller te ontwasemen en de ruiten te ontdooien.