weetniet Posted April 6, 2011 Posted April 6, 2011 Hoi, Ik rijd nu al een maandje of vier in de nieuwe Sportage (X-ecutive Plus Pack) en het valt me op dat het zicht naar achteren via de achteruitkijkspiegel (dimmend model) beperkt is. Ik kan de spiegel namelijk niet zo afstellen dat ik de hele achterruit kan zien en tevens ver naar achteren kijken. Ik krijg het niet voor elkaar om bijvoorbeeld om een lange rechte snelweg heel ver naar achteren (horizon) te kijken zonder dat ik moet gaan verzitten. Ik vermoed dat in eerste instantie de aflopende daklijn hier de oorzaak van is maar mogelijk heeft de (hoge) plaats van de spiegel op de voorruit hier ook mee te maken. Mijn stoel heb ik trouwens niet in de hoogste positie ingesteld. Zijn er nog meer Sportage owners die dit ook is opgevallen? WeetNiet. Quote
Guest asterix Posted April 6, 2011 Posted April 6, 2011 Hoi, Ik rijd nu al een maandje of vier in de nieuwe Sportage (X-ecutive Plus Pack) en het valt me op dat het zicht naar achteren via de achteruitkijkspiegel (dimmend model) beperkt is. Ik kan de spiegel namelijk niet zo afstellen dat ik de hele achterruit kan zien en tevens ver naar achteren kijken. Ik krijg het niet voor elkaar om bijvoorbeeld om een lange rechte snelweg heel ver naar achteren (horizon) te kijken zonder dat ik moet gaan verzitten. Ik vermoed dat in eerste instantie de aflopende daklijn hier de oorzaak van is maar mogelijk heeft de (hoge) plaats van de spiegel op de voorruit hier ook mee te maken. Mijn stoel heb ik trouwens niet in de hoogste positie ingesteld. Zijn er nog meer Sportage owners die dit ook is opgevallen? WeetNiet. Kijk eens goed naar de achterkant van de spiegel en de aansluiting naar het raam. Je kan (voorzichtig, anders trek je de boel er misschien af) het geheel laten zakken volgens mij. Er zijn *TWEE* scharnierpunten zover ik gezien heb. Marcel Quote
bigwade Posted April 6, 2011 Posted April 6, 2011 Hoi, Ik rijd nu al een maandje of vier in de nieuwe Sportage (X-ecutive Plus Pack) en het valt me op dat het zicht naar achteren via de achteruitkijkspiegel (dimmend model) beperkt is. Ik kan de spiegel namelijk niet zo afstellen dat ik de hele achterruit kan zien en tevens ver naar achteren kijken. Ik krijg het niet voor elkaar om bijvoorbeeld om een lange rechte snelweg heel ver naar achteren (horizon) te kijken zonder dat ik moet gaan verzitten. Ik vermoed dat in eerste instantie de aflopende daklijn hier de oorzaak van is maar mogelijk heeft de (hoge) plaats van de spiegel op de voorruit hier ook mee te maken. Mijn stoel heb ik trouwens niet in de hoogste positie ingesteld. Zijn er nog meer Sportage owners die dit ook is opgevallen? WeetNiet. Dit is het SP1-2 forum, voor 3 is er een ander. Quote
weetniet Posted April 7, 2011 Author Posted April 7, 2011 Ha bedankt Bigwade! Ik moest even zoeken maar kwam erachter dat mijn Kia Bookmark nog gelinkt stond naar dit forum.. Ik vond het al zo stil de laatste tijd.. Quote
Recommended Posts