Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Wie weet de oplossing voor het overzetten van de telefoonnummers vanuit mijn Iphone 3GS naar het telefoonboek in de Sportage?

Ik ben sinds een dag eigenaar van deze prachtige auto, maar heb al menig uur op mijn oprit doorgebracht om de telefoondata uit mijn Iphone door te zenden naar de audioinstallatie.

Dit is tot op heden niet gelukt, ik krijg steeds te horen in het Nederlands, dat er niets instaat. Wie kan mij helpen?

• 3 weeks later...
Posted

Mail contact gehad met de importeur, die mij doorverwees naar de dealer. Eea getest op een andere nieuwe Sportage, maar weer zonder resultaat.

Dealer contact opgenomen met de importeur en toen bleek dat men er wel vanaf wist. Het systeem kan niet communiceren met de IPhone 3GS, omdat er ook andere data en foto's op opgeslagen worden.

Dit ondanks het overzicht op de site van KIA omtrent welke telefoontoestellen compatible zijn met het BT systeem in de auto.

De techneuten bij KIA zijn in kennis gesteld, maar een update is voorlopig niet te verwachten.

Anders moest ik maar een Parrot CK3100 laten monteren om zelf te kunnen bellen.

KIA bedankt !!!

Posted

Heb iPhone 3G (geen S)

Voice gedoe weet ik niet, gebruik ik niet, bel zelf überhaupt amper/nooit in auto.

Gebeld worden gaat prima, met naam en alles op radio scherm.

Verstaanbaarheid is helemaal oké

Contact iPhone/Auto is er zeer vlot, heb geen klachten dus.

Posted

Opnieuw via de mail contact opgenomen met de importeur omtrent het niet laden van het telefoonboek

Kreeg nu het volgende bericht terug:

Hierbij willen wij graag reageren op uw e-mail van 23 mei 2011 over de compatibiliteit van uw iPhone met het audio/navigatiesysteem van uw Kia Sportage.

Wij betreuren het dat onze reactie geen antwoord was op uw vraag. Helaas was ons niet geheel duidelijk dat de Kia dealer reeds contact had opgenomen met onze technische helpdesk.

De afgelopen maanden hebben we flinke vooruitgang geboekt met de af fabriek ingebouwde Navigatie systemen. Het blijkt vooral moeilijk met de vele modellen en typen mobiele telefoons alle Bluetooth functies 100% te laten werken. In sommige gevallen loopt de navigatie vast bij het inschakelen van Bluetooth. Ook was er van de klanten vraag naar een nieuwe kaartenset. Het doet ons genoegen te kunnen melden dat we eind tweede kwartaal (huidige planning) een aparte navi-site opnemen in kia.nl met de laatste stand van zaken. Eind Juli worden de kaartupdates en de software updates verwacht. De nieuwe kaarten zullen gekocht kunnen worden, de firmware updates zijn gratis bij de dealer uit te voeren. Tevens zal de update geplaatst worden op www.mijnkia.nl.

Wij verwachten dat na het installeren van de software update, de meeste klachten zijn verholpen.

Als jullie ook problemen hebben, misschien komt het allemaal nog goed met deze aangekondigde update.