beatus Geplaatst 13 Mei, 2011 Geplaatst 13 Mei, 2011 Ik wilde op mijn Sportage 1.6 een trekhaak laten zetten, of indien dit zelf te doen is zelf monteren. Hoe zit dit met de parkeersensoren? Zitten deze in de weg of is er rekening gehouden met een eventuele montage. Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 13 Mei, 2011 Geplaatst 13 Mei, 2011 Ik wilde op mijn Sportage 1.6 een trekhaak laten zetten, of indien dit zelf te doen is zelf monteren. Hoe zit dit met de parkeersensoren? Zitten deze in de weg of is er rekening gehouden met een eventuele montage. 3 kwartier zit ie er onder, gaten met schroefdraad zitten al op de juiste plek. Kabel is klik klik en het werkt zonder problemen: http://www.trekhaakshop.nl/default.asp?action=ShowAutoMerkDetails&ID=2393 Quote
beatus Geplaatst 13 Mei, 2011 Topic Starter Geplaatst 13 Mei, 2011 3 kwartier zit ie er onder, gaten met schroefdraad zitten al op de juiste plek. Kabel is klik klik en het werkt zonder problemen: http://www.trekhaakshop.nl/default.asp?action=ShowAutoMerkDetails&ID=2393 Ja dat geloof ik ook wel..... maar hoe zit het met de sensoren? Geven deze continu aan dat er iets achter de auto is of zijn deze zo gesteld dat ze " wegkijken" van de trekhaak... Quote
bowie97 Geplaatst 13 Mei, 2011 Geplaatst 13 Mei, 2011 Ja dat geloof ik ook wel..... maar hoe zit het met de sensoren? Geven deze continu aan dat er iets achter de auto is of zijn deze zo gesteld dat ze " wegkijken" van de trekhaak... Als je gezocht had op trekhaak had je dit draadje gevonden. Link Zelf aanbrengen kan. Van de sensor heb je geen last als alles goed is aangebracht. Boutgaten wel even met een tapeind schoon maken. Alleen de link even bekeken ze bieden alleen een 7 pollig Wagen specifieke kabelset aan. Dat is vreemd want er bestaan wel 13 pollig Wagen specifieke kabelset. Als je een Sportage hebt met Keyless entry. (deuren en achterklep openen zonder sleutel, de sleutel (fob) in je broekzak) moet je alleen kijken of de kabel voor de achterklep sensor er ook bij zit. Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 13 Mei, 2011 Geplaatst 13 Mei, 2011 Ja dat geloof ik ook wel..... maar hoe zit het met de sensoren? Geven deze continu aan dat er iets achter de auto is of zijn deze zo gesteld dat ze " wegkijken" van de trekhaak... zorg dat ie afneembaar is dan heb je nergens last van Quote
smetjesmee Geplaatst 13 Mei, 2011 Geplaatst 13 Mei, 2011 Ik wilde op mijn Sportage 1.6 een trekhaak laten zetten, of indien dit zelf te doen is zelf monteren. Hoe zit dit met de parkeersensoren? Zitten deze in de weg of is er rekening gehouden met een eventuele montage. Toen wij de onze bestelden met afneembare trekhaak vertelde de dealer mij dat de door hen geïnstalleerde trekhaak de beste optie was want er wordt met vanalles rekening gehouden: * parkeersensoren en achteruitrijcamera (als je die hebt) * blijkbaar wijzigen er ook bepaalde afstellingen van de wagen als er iets aangekoppeld wordt (vraag me niet meer wat, want het is intussen bijna 4 maanden geleden dat we hem besteld hebben) Het had iets te maken met het VSM (vehicle stability management) of het ESC (electronic stability control) geloof ik. Waar of niet... wij hadden een trekhaak nodig en hebben die er direct bij besteld. Quote
bowie97 Geplaatst 14 Mei, 2011 Geplaatst 14 Mei, 2011 Toen wij de onze bestelden met afneembare trekhaak vertelde de dealer mij dat de door hen geïnstalleerde trekhaak de beste optie was want er wordt met vanalles rekening gehouden: Als het goed is heb je de instructie papieren van zowel de trekhaak als van de kabelboom meegekregen. De constructie onder de auto of het nu afneembaar of vast is is bij de meesten gelijk, met uitzondering natuurlijk hoe men de haak moet vastzetten aan de constructie. Kan eigenlijk niet anders alle gaten zijn al voor gemonteerd. Er zit bij sommige verschil in het wel of niet insnijden van de bumper. Maar dat zie je bijna niet. En het zou zo maar kunnen zijn dat het bij jou gaat gaat om een Brink/Thule trekhaak, met een kapje van KIA. De kabelboom is inderdaad een ander verhaal. De kabelboom heeft inderdaad allerlei voorzieningen die zorgen voor bepaalde juiste overdracht. Hier een plaatje van de kabelboom hoe het achter het linker achterpaneel zit. Plaatje van de afneembare Hier waar je op moet letten als keyles entry hebt. Stekker 1 Stekker 2 Je ziet dat hier twee kabels niet aanwezig zijn deze horen er wel te zitten als je keyless entry hebt. En hier hoe de kabelboom er uit ziet met de verschillende onderdelen Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 21 Mei, 2011 Geplaatst 21 Mei, 2011 Als het goed is heb je de instructie papieren van zowel de trekhaak als van de kabelboom meegekregen. De constructie onder de auto of het nu afneembaar of vast is is bij de meesten gelijk, met uitzondering natuurlijk hoe men de haak moet vastzetten aan de constructie. Kan eigenlijk niet anders alle gaten zijn al voor gemonteerd. Er zit bij sommige verschil in het wel of niet insnijden van de bumper. Maar dat zie je bijna niet. En het zou zo maar kunnen zijn dat het bij jou gaat gaat om een Brink/Thule trekhaak, met een kapje van KIA. De kabelboom is inderdaad een ander verhaal. De kabelboom heeft inderdaad allerlei voorzieningen die zorgen voor bepaalde juiste overdracht. Hier een plaatje van de kabelboom hoe het achter het linker achterpaneel zit. Plaatje van de afneembare Hier waar je op moet letten als keyles entry hebt. Stekker 1 Stekker 2 Je ziet dat hier twee kabels niet aanwezig zijn deze horen er wel te zitten als je keyless entry hebt. En hier hoe de kabelboom er uit ziet met de verschillende onderdelen Zorg er gewoon voor dat je een auto specifieke kabel koopt, deze zijn wat duurder maar het past op de originele bedrading zodat je geen gepuzzel meer hebt met de draden. Quote
bowie97 Geplaatst 21 Mei, 2011 Geplaatst 21 Mei, 2011 Zorg er gewoon voor dat je een auto specifieke kabel koopt, deze zijn wat duurder maar het past op de originele bedrading zodat je geen gepuzzel meer hebt met de draden. Ik zal je iets verklappen dit was de auto specifieke kabel, maar de producent was wat vergeten. Keyless entry. Na contact met de leverancier van de auto specifieke kabel is dat heel goed en snel opgelost. Alleen weet je niet of een verkoper van trekhaken nog zo een auto specifieke kabel heeft liggen waar twee kabeltjes ontbreken. Ik denk het niet want we zijn nu al weer weken verder. Maar zo als de amerikanen zeggen. "Jenever kan tel." Quote
2011-sportage Geplaatst 16 Juni, 2011 Geplaatst 16 Juni, 2011 Als je een Sportage hebt met Keyless entry. (deuren en achterklep openen zonder sleutel, de sleutel (fob) in je broekzak) moet je alleen kijken of de kabel voor de achterklep sensor er ook bij zit. Hoe kan ik dit controleren als de trekhaak al gemonteerd is? Of moet ik dan de kabelboom bekijken.? Quote
bowie97 Geplaatst 16 Juni, 2011 Geplaatst 16 Juni, 2011 Hoe kan ik dit controleren als de trekhaak al gemonteerd is? Of moet ik dan de kabelboom bekijken.? Als je keyless entry hebt en je auto zit op slot gaat de achterklep niet open. Kabel voor de sensor achterin ontbreekt dan in dit geval. Maar ik denk dat dat nu niet meer voorkomt. Quote
2011-sportage Geplaatst 16 Juni, 2011 Geplaatst 16 Juni, 2011 Als je keyless entry hebt en je auto zit op slot gaat de achterklep niet open. Kabel voor de sensor achterin ontbreekt dan in dit geval. Maar ik denk dat dat nu niet meer voorkomt. Thanks voor het snelle antwoord. Quote
Walsberg Geplaatst 26 Februari, 2012 Geplaatst 26 Februari, 2012 Zou graag de foto's van Bowie bekijken, maar helaas lukt me dit niet (probleem Megapix?) 2.0 CRDI X-clusive, sirius silver met panoramadak Quote
bowie97 Geplaatst 28 Februari, 2012 Geplaatst 28 Februari, 2012 Megapix is uit de lucht. Hier de links die wel werken. Hier een plaatje van de kabelboom hoe het achter het linker achterpaneel zit. Plaatje van de afneembare Hier waar je op moet letten als keyles entry hebt. Stekker 1 Stekker 2 Je ziet dat hier twee kabels niet aanwezig zijn deze horen er wel te zitten als je keyless entry hebt. En hier hoe de kabelboom er uit ziet met de verschillende onderdelen En hier een link naar het PDF bestand van de electrische aansluiting. http://www.rmfh.home...gkit_720534.pdf Hoop dat je er wat aan hebt. Bowie97 Quote
Walsberg Geplaatst 9 Maart, 2012 Geplaatst 9 Maart, 2012 Bowie bedankt, Inmiddels zit de trekhaak er onder. Viel alles bij elkaar wel mee. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.