marcoenkim Posted May 14, 2011 Posted May 14, 2011 Hallo allemaal, Is er iemand die een orginele radio van kia heeft met navigatie en telefoon erin. Ik rij sinds een jaar een Soul, en met plezier want van de auto is niks te zeggen, maar de kwaliteit van het navigatie systeem bleek dus achter af een boeltje te zijn. Ik heb nu voor de zesde keer een kapot systeem in mijn wagen en de leveringen duren meer dan 6 weken. Heeft hier ook iemand ervaringen mee. Nu is mijn dealer bezig on het orginele systeem van Kia te wisselen voor en zelfde systeem maar dan van een merk wat ik zelf kan kiezen. Want jullie snappen ook wel dat ik een beetje klaar ben met die "bagger radio's" van KIA (wat dus geen orgineel kia is) Ik hoor het wel en alvast bedankt voor reacties. Marco Quote
Peterrrrr Posted May 14, 2011 Posted May 14, 2011 Ik adviseer klanten zelfs om dat systeem niet te nemen, gaat idd te vaak kapot. Quote
marcoenkim Posted May 16, 2011 Author Posted May 16, 2011 Ik adviseer klanten zelfs om dat systeem niet te nemen, gaat idd te vaak kapot. Dank je Peterrrr voor je reactie. Ben er idd ook achter dat deze systemen vaak kapot gaan. Maar heb goeie hoop op een ander merk, maar daar moet kia nederland groen licht voor geven. Quote
Diekje10 Posted May 25, 2011 Posted May 25, 2011 Ik heb vandaag mijn 3e systeem gekregen. 1e had "platform" problemen en gaf aan dat er een fatal error was gevonden. Het tweede systeem geplaatst, CD speler accepteerde geen CD's. Dus direct weer een ander besteld. Vandaag dus mijn 3e. Ook deze direct weer problemen met de CD speler. Balen, want ik ga met een wagen vol met kids (> 16jaar) naar de Moesel: gezellig zonder CD speler. Mogen ze nederlandse auto's tellen op de snelweg. Nu maar weer wachten op het volgende systeem. Ben wel benieuwd wat voor systemen jullie aangeboden krijgen. Het systeem van KIA kost € 1499,--. Krijg je dan ook het verschil terug?? Quote
bigwade Posted May 25, 2011 Posted May 25, 2011 Balen, want ik ga met een wagen vol met kids (> 16jaar) naar de Moesel: gezellig zonder CD speler. Mogen ze nederlandse auto's tellen op de snelweg. Hier heb ik erg om moeten lachen. Dank u voor het feelgood momentje.. Maar eh.. eigen iPod first toch inmiddels, met ....Pap, kan die Top2000 wat zachter ?? Dat idee ?? Quote
soulman Posted September 14, 2011 Posted September 14, 2011 Hallo allemaal, Is er iemand die een orginele radio van kia heeft met navigatie en telefoon erin. Ik rij sinds een jaar een Soul, en met plezier want van de auto is niks te zeggen, maar de kwaliteit van het navigatie systeem bleek dus achter af een boeltje te zijn. Ik heb nu voor de zesde keer een kapot systeem in mijn wagen en de leveringen duren meer dan 6 weken. Heeft hier ook iemand ervaringen mee. Nu is mijn dealer bezig on het orginele systeem van Kia te wisselen voor en zelfde systeem maar dan van een merk wat ik zelf kan kiezen. Want jullie snappen ook wel dat ik een beetje klaar ben met die "bagger radio's" van KIA (wat dus geen orgineel kia is) Ik hoor het wel en alvast bedankt voor reacties. Marco Quote
soulman Posted September 14, 2011 Posted September 14, 2011 hallo Marco ik heb ook kia soul met navigatie en radio in 1 , was aanbieding toen ik mijn kia kocht kreeg ik deze voor € 300 extra, maar heeft het nooit goed gedaan, en na 7 a 8 mnd deed hij niets meer. ik heb 3 mnd op een nieuwe moeten wachten, ik kreeg steeds kut smoesjes waarom het zolang duurde, ik begon mezelf gewoon een zeurpiet te vinden, ik ben dus ook zeer ontevreden over de service van kia nederland ben vaak bij de dealer geweest en heb ook verschilde keren kia nederland gebeld. nooit is mij uitgelegd waarom het zolang duurde, zal wel geldkwestie zijn, en fatsoenlijke excuses heb ik ook nooit gekregen, dus nu maar hopen dat mijn kia verder goed blijft , want ze maken wel reclame met 7 jaar garantie maar als je steeds maanden moet wachten zijn die 7 jaar zo om. en bij die dealers heb ik het gevoel dat ze alleen maar zoveel mogelijk auto's willen verkopen en verder moet je niet zeuren. je zal wel denken nou die is boos, maar als je 22 duizend euries betaald mag je toch wel goede service verwachten? verder vind ik de auto wel mooi natuurlijk, daarom heb ik hem ook gekocht, maar verder scoort kia een dikke onvoldoende. Quote
christiaan Posted September 16, 2011 Posted September 16, 2011 Bij onze Soul werd ook een Kia-navigatieset (gratis) meegeleverd. Maar bij aflevering bleek het systeem niet te werken. Aangezien ze geen ander op voorraad hadden, hadden ze "tijdelijk" een Pioneersysteem geplaatst. Dit systeem zag er veel luxer uit dan het Kia systeem, met name het scherm, dit was veel groter dan van het Kia-systeem. Op onze vraag of dit systeem kon blijven zitten, was helaas niet mogelijk, maar er kon wel een nieuwe geplaatst worden van hetzelfde merk met bijna gelijke layout. Daar hebben we niet lang over moeten nadenken en als compensatie is er voor een zeer schappelijke prijs ook een camera in de achterbumper gemonteerd. Ik begreep wel van de "verkoper" dat er veel problemen waren met de KIA-set en dat de levertijden lang waren. Misschien hebben ze me daarom deze set geleverd, zodat ze een tevreden klant hadden en geen tijd in garantie-perikelen hoeven te steken. Het Pioneer-systeem heeft me ook geen enkele keer in de steek gelaten. En het camerasysteem is perfect bij het parkeren, maar ook het aankoppelen van de caravan. Quote
SoulSister Posted October 10, 2011 Posted October 10, 2011 Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en ik ben sinds ruim een jaar een troste Soul rijdster, helaas heb ook ik heel veel problemen met mijn radio/navigatie systeem gehad en ben inmiddels aan mijn 3e bezig!! Nu begint deze af en toe van de radio zenders te verliezen (slaat als het ware op hol) Ik kijk het nog heel even aan, anders ga ook ik weer naar de dealer! Maar het is een zeer slecht systeem! Dat is mijn ervaring, mocht deze het ook begeven, ga ik ook maar proberen een ander type te eisen! Voor dit geld mag er van uit gaan, dat het goed is! Groetjes ! Quote
FromSoulToVenga Posted October 22, 2011 Posted October 22, 2011 Beste Soulbrothers/sisters Ik rijd nu alweer bijna 5 maanden in mijn Kia Soul, tevreden over de auto, alleen ook bij mij vandaag een storing in mijn navigatie/cd/radiosysteem, de standaard ingebouwde Mobis HDI-50AM. Het kan echt niet slechter uitkomen, ik vertrek morgen naar het zwarte woud in duitsland. Ik heb geen beeld, dan alleen de opstart en dan zwart, dus geen navigatie De radio doet het, kan niet veranderd worden van zender, dus tot Venlo zal het goed gaan en dan houdt het op. Ik kan het geluid niet harder of zachter zetten. Ik heb net geprobeerd een cd te spelen, werkt gelukkig wel, staat alleen ontzettend hard, ook geen volume regeling mogelijk en bij uitzetten van auto, begint de cd weer opnieuw Gelukkig heb ik nog een oude navigon 5100, jammer genoeg met kaarten uit 2009 dus helaas gedateerd, dus ik kom er wel. Ben vanmiddag naar de dealer geweest en deze kon me nu niet verder helpen. Het zou liggen aan een kappote unit, hij vertelde dat alvorens er iets kon worden opgelost, deze moest worden uitgelezen, kan pas na mijn vakantie Dan kon hij pas een andere unit bestellen. Ik vertelde hem dat het een, via forums gelezen, veel voorkomed probleem was. Vervolgens vroeg ik of dit hem ook vaker gebeurde, hij vertelde dat hij al drie keer een nieuwe unit heeft besteld voor telkens een andere Kia Soul, maar dat deze dan nog niet terug zijn geweest met nieuwe klachten Ik weet niet wat zo'n los systeem kost maar ben bang een zelfde systeem niet meer te vertrouwen. Weet iemand was de nieuwwaarde is van zo'n standaard ingebouwd Navigatie/radio/CD systeem de Mobis HDI-50AM? Quote
SoulSister Posted March 2, 2012 Posted March 2, 2012 Hallo! Ik heb onlangs mijn 5e navigatiesysteem van KIA gekregen, deze heeft het 3 maanden vol gehouden! Nu hebben ze er vorige week een Pioneer systeem ingezet. Een mooi systeem maar na enkele dagen sloeg het complete systeem op hol! Ging als het ware een eigen leven leiden! Ik ben er gister terug meegegaan naar de dealer en er wordt een nieuw systeem besteld. Ondanks de goede zorgen van de dealer, baal ik er enorm van!! Heeft iemand ervaringen met het Pioneer systeem in de Soul? Ik wordt er namelijk een beetje moedeloos van..... (gelukkig de dealer ook!! Op naar mijn 6e systeem in 1,5 jaar!! Quote
Smart Posted March 2, 2012 Posted March 2, 2012 Je zou bijna denken dat het iets te maken heeft met de infrastructuur van bekabeling in de auto! Wel vervelend. Ik hoop dat het eens een keer naar tevredenheid wordt opgelost. Quote
Gé_ Posted March 3, 2012 Posted March 3, 2012 Ik hoorde nog niet zo lang geleden één of ander Jomanda-figuur fluisteren dat navigatiesystemen op hol kunnen slaan van een verkeerde muziekkeuze. :innocent: Ze zoal toch niet het type auto bedoeld hebben??? :clap: Quote
AT-SOUL Posted June 27, 2012 Posted June 27, 2012 DE OPLOSSING !!! Na de zesde inbouw van de navigatie+radio was ik het helemaal zat, met kia nederland gesproken, maar gaf ook geen oplossing. Nu is het door de dealer wel opgelost, inmidddels al 6 maanden een werkend systeem. Mijn systeem wilde niet doorstarten en muziek bleef spelen, de knoppen werkte niet meer dus kon muziek ook niet meer uit zetten. Ook de navigatie wilde niet meer opstarten pas na 20 km rijden kon ik een adres invoeren... maar dan was ik al plaats van bestemming. Bleek heel eenvoudig te zijn.... namelijk de standaard door kia geleverde geheugen kaartje die achter het rubber afdekflapje zit is te traag !!!! Deze is vervangen door een FLASH variant (sneller) en mijn systeem start weer gewoon op zonder in de fout te gaan. Dit kaartje zit er nu in: Scandisk 4Gb 15 R mb/s 7 W mb/s Ben na twee jaar ergenis nu weer tevreden over het systeem. Hoor graag of dit bij jullie ook de oplossing is ?!?!?!?!? 1 Quote
Guest Vitara 2 Posted August 29, 2012 Posted August 29, 2012 Oke nu nog "leuker" Wil graag een kaartupdate voor de originele nav radio in mijn Soul. Bel je, KIA geen probleem meneer, kost u alleen €240,- Losse kaartupdate bij IGO kost je maar €70,- maar ja die kunnen niet zomaar op de mobis. Quote
Smart Posted August 29, 2012 Posted August 29, 2012 De kaartupdate voor het Kia navigatiesysteem, behalve de Soul (!), kost bij de dealer gewoon € 169,00. Quote
AT-SOUL Posted March 8, 2013 Posted March 8, 2013 Nou ik moet terug komen op mijn eerdere melding: Niet opgelost !! Navigatie is wederom stuk gegeaan. Hoe nu verder ??? Zal wel een aftermarket apparaat worden. Quote
Guest wil51 Posted March 10, 2013 Posted March 10, 2013 Zijn deze problemen alleen bij de soul of is de kwaliteit navigatie bij alle modellen van Kia slecht? Quote
maggieblokkie Posted January 26, 2019 Posted January 26, 2019 Op 16-9-2011 om 23:39, christiaan zei: Bij onze Soul werd ook een Kia-navigatieset (gratis) meegeleverd. Maar bij aflevering bleek het systeem niet te werken. Aangezien ze geen ander op voorraad hadden, hadden ze "tijdelijk" een Pioneersysteem geplaatst. Dit systeem zag er veel luxer uit dan het Kia systeem, met name het scherm, dit was veel groter dan van het Kia-systeem. Op onze vraag of dit systeem kon blijven zitten, was helaas niet mogelijk, maar er kon wel een nieuwe geplaatst worden van hetzelfde merk met bijna gelijke layout. Daar hebben we niet lang over moeten nadenken en als compensatie is er voor een zeer schappelijke prijs ook een camera in de achterbumper gemonteerd. Ik begreep wel van de "verkoper" dat er veel problemen waren met de KIA-set en dat de levertijden lang waren. Misschien hebben ze me daarom deze set geleverd, zodat ze een tevreden klant hadden en geen tijd in garantie-perikelen hoeven te steken. Het Pioneer-systeem heeft me ook geen enkele keer in de steek gelaten. En het camerasysteem is perfect bij het parkeren, maar ook het aankoppelen van de caravan. wat is het merk en nummer van de radio, die van mij doet het ook niet mee Quote
maggieblokkie Posted January 28, 2019 Posted January 28, 2019 welk merk radio/ nav raden jullie dan wel aan senior? Quote
maggieblokkie Posted January 28, 2019 Posted January 28, 2019 Op 22-10-2011 om 17:53, FromSoulToVenga zei: Beste Soulbrothers/sisters Ik rijd nu alweer bijna 5 maanden in mijn Kia Soul, tevreden over de auto, alleen ook bij mij vandaag een storing in mijn navigatie/cd/radiosysteem, de standaard ingebouwde Mobis HDI-50AM. Het kan echt niet slechter uitkomen, ik vertrek morgen naar het zwarte woud in duitsland. Ik heb geen beeld, dan alleen de opstart en dan zwart, dus geen navigatie De radio doet het, kan niet veranderd worden van zender, dus tot Venlo zal het goed gaan en dan houdt het op. Ik kan het geluid niet harder of zachter zetten. Ik heb net geprobeerd een cd te spelen, werkt gelukkig wel, staat alleen ontzettend hard, ook geen volume regeling mogelijk en bij uitzetten van auto, begint de cd weer opnieuw Gelukkig heb ik nog een oude navigon 5100, jammer genoeg met kaarten uit 2009 dus helaas gedateerd, dus ik kom er wel. Ben vanmiddag naar de dealer geweest en deze kon me nu niet verder helpen. Het zou liggen aan een kappote unit, hij vertelde dat alvorens er iets kon worden opgelost, deze moest worden uitgelezen, kan pas na mijn vakantie Dan kon hij pas een andere unit bestellen. Ik vertelde hem dat het een, via forums gelezen, veel voorkomed probleem was. Vervolgens vroeg ik of dit hem ook vaker gebeurde, hij vertelde dat hij al drie keer een nieuwe unit heeft besteld voor telkens een andere Kia Soul, maar dat deze dan nog niet terug zijn geweest met nieuwe klachten Ik weet niet wat zo'n los systeem kost maar ben bang een zelfde systeem niet meer te vertrouwen. Weet iemand was de nieuwwaarde is van zo'n standaard ingebouwd Navigatie/radio/CD systeem de Mobis HDI-50AM? bij mij zit het net zo, heb jij het iniddels opgelst? en hoe dan? please help me, dank je wel Quote
xtra40 Posted January 28, 2019 Posted January 28, 2019 7 minuten geleden, maggieblokkie zei: bij mij zit het net zo, heb jij het iniddels opgelst? en hoe dan? please help me, dank je wel ik denk niet dat deze meneer FromSoulToVenga gaat reageeren daar deze in 2015 voor het laatst online is geweest maar ik begrijp dat de orginele radio stuk is en dat u daar een nieuwe aftermarket systeem in wilt hebben ?? Quote
maggieblokkie Posted January 28, 2019 Posted January 28, 2019 ja ik zou graag een werkende radio willen en navigatie natuurlijk, zo jammer dat ie het niet doet, ook de knoppen op het stuur doe het niet, dus............. en ook bedankt voor je reactie Quote
xtra40 Posted January 28, 2019 Posted January 28, 2019 1 minuut geleden, maggieblokkie zei: ja ik zou graag een werkende radio willen en navigatie natuurlijk, zo jammer dat ie het niet doet, ook de knoppen op het stuur doe het niet, dus............. en ook bedankt voor je reactie nu is er heel erg veel nog te verkrijgen voor de soul ook systeemen die je een op 1 kunt vervangen ik begreep dat de soul uit 2009 was ?? ik zal hier onder een link zetten naar 1 van de goedkoopste systeemen https://nl.aliexpress.com/item/Quad-Core-1024-600-Android-6-0-Auto-DVD-GPS-Navigatie-Speler-Deckless-Auto-Stereo-voor/32934999798.html?spm=a2g0z.search0104.3.51.674550baA0OiQU&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_4_10065_10068_319_317_10696_453_10084_454_10083_433_10618_431_10304_10307_10820_10301_10821_537_536_10902_10843_10059_10884_10887_100031_321_322_10103%2Csearchweb201603_59%2CppcSwitch_0&algo_pvid=dd82e0a6-12b9-4a8b-ae92-3dbd5aa7c775&algo_expid=dd82e0a6-12b9-4a8b-ae92-3dbd5aa7c775-8 Quote
xtra40 Posted January 28, 2019 Posted January 28, 2019 er zijn zelf radios systemen te krijgen die lijken op het systeem uit een tesla https://nl.aliexpress.com/item/Seicane-Auto-Radio-Voor-2015-Kia-Soul-9-7-inch-768-1024-Touchscreen-Android-6-0/32970357379.html?spm=a2g0z.search0104.3.223.6c696426esUIzn&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_4_10065_10068_319_317_10696_453_10084_454_10083_433_10618_431_10304_10307_10820_10301_10821_537_536_10902_10843_10059_10884_10887_100031_321_322_10103%2Csearchweb201603_59%2CppcSwitch_0&algo_pvid=43e0ed76-d8bc-40ec-8405-ccdac5e5836b&algo_expid=43e0ed76-d8bc-40ec-8405-ccdac5e5836b-36 Quote
Recommended Posts