sportagent Posted May 17, 2011 Share Posted May 17, 2011 hallo ik ben een zojuist besteller van de kia sportage 1.6 GDI executive plus pack kun je de achteruitrijcamera later laten inbouwen en wat kost dit in combi met navigatiesysteem, dus navi en camera laten inbouwen bvd mvg arjan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bowie97 Posted May 18, 2011 Share Posted May 18, 2011 hallo ik ben een zojuist besteller van de kia sportage 1.6 GDI executive plus pack kun je de achteruitrijcamera later laten inbouwen en wat kost dit in combi met navigatiesysteem, dus navi en camera laten inbouwen bvd mvg arjan Je profiel is niet helemaal gevuld. Woonplaats, auto etc Dan is hulp eenvoudiger. 1. Achteruitrijd camera later inbouwen = Ja 2. Combinatie = afhankelijk van wat je wilt Zelf doen of laten doen. Laten doen kan beginnen bij €100 en meer Er zijn systemen vanaf € 550, exclusief inbouw, maar ook systemen van €1000, en meer. Elk systeem heeft zijn voor en nadelen. Lees maar eens het forum door dan kom je vanzelf dingen tegen. Er zeker een adverteerder hier op het forum zichtbaar als je nog niet bent ingelogd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
beatus Posted May 19, 2011 Share Posted May 19, 2011 Is te doen, alleen ondersteunt de radio zonder naviatie geen camera, je zult dit in combintie met een navaudio moeten doen, dit kan goedkoop (Chinees) of een A merk JVC, Kenwood, Pioneer ect Laat dit over 2 weken doen bij http://mbcaraudio.nl/25- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sportagent Posted May 19, 2011 Author Share Posted May 19, 2011 hartelijk dank voor de info mensen! ga het zeker laten inbouwen achteraf, ik heb het niet laten doen , want dan zou de levertijd behoorlijk langer worden volgens de verkoper, wel eerlijk van de verkoper, tot nu toe is de service van kia prima te noemen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bowie97 Posted May 23, 2011 Share Posted May 23, 2011 hartelijk dank voor de info mensen! ga het zeker laten inbouwen achteraf, ik heb het niet laten doen , want dan zou de levertijd behoorlijk langer worden volgens de verkoper, wel eerlijk van de verkoper, tot nu toe is de service van kia prima te noemen. Wat beatus zegt is correct. Maar er zijn spiegels te koop zoals in sommige modellen ook al aanwezig zijn waar je het beeld ook ziet. Volgens een kennis zou de bekabeling voor de camera in de achterklep onder de nummerplaat verlichting aanwezig kunnen zijn. Ik zal hem vragen of hij meer weet en of hij dit kan bevestigen. En vergelijkbare camera's die in de achterklep bij de nummerplaat verlichting zit zijn ook te koop op Ebay. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brian Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Wat beatus zegt is correct. Maar er zijn spiegels te koop zoals in sommige modellen ook al aanwezig zijn waar je het beeld ook ziet. Volgens een kennis zou de bekabeling voor de camera in de achterklep onder de nummerplaat verlichting aanwezig kunnen zijn. Ik zal hem vragen of hij meer weet en of hij dit kan bevestigen. En vergelijkbare camera's die in de achterklep bij de nummerplaat verlichting zit zijn ook te koop op Ebay. Heeft iemand al ervaring met het inbouwen van de camera of een idee of de bekabeling er al zit zoals Bowie aangeeft? Ik heb de camera al besteld, maar inbouwtips zijn zeker welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sennarob Posted January 26, 2012 Share Posted January 26, 2012 Volgens de dealer zou de kabel voor de camera er niet liggen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sprtage Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Beste leden, Ben hier nieuw en kan zeggen dat ik 23-02-2012 de auto heb gezien en gekocht een nieuwe!! en mag de auto volgende week maandag ophalen. SMILE ) Ik heb de : Kia Sportage 1.6GDI 135pk X-ecutive +Plus Pack en de Navigation Pack daar zit achterrijcamera bij en ipod kabel+ subwoofer met externe vesterker. En Xenon, De dealer heeft er 18Inch velgen bij cadeau gegeven met de 17 inch standaar velgen met winterbanden er ook bij. ) Ik heb gister de auto proef gereden en de auto met de achterrijcamera is SUPER handig door de kleine achterruit is niet echt veel in te schatten ) Ik heb een super uitstekende prijs aangeboden gekregen tegen over met wat ik aan opties er allemaal op heb. 29000 euro, ik heb er ook nog bij een rubbere mattenset en rubberenbeschermmat voor in de kofferbak in begrepen in de prijs. Ik hoef nu nog alleen treeplanken te kopen ( Maar je kan het beste een poineer kopen dat is beste in kwaliteit en je krijgt nog wat voor het geld dat je aanschaft. Als je wil kan ik voor je informeren welke type, ik zou namelijk eerst ook een navi nemen maar omdat deze al in de auto af fabriek er in zit hoefde het niet meer. grtzz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sennarob Posted April 5, 2012 Share Posted April 5, 2012 Heeft iemand uitleg hoe je de achteruitrij camera kabel makkelijk kan inbouwen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tinus77 Posted April 7, 2012 Share Posted April 7, 2012 Ook ik ben bezitter van een kia sportage 1.6 GDI executive plus pack. Heb een Pioneer dubbel-din radio ingebouwd en tegelijkertijd een achteruitrijcamera ingebouwd, stelt echt niets voor. Ik heb via Ebay een losse camera besteld die je monteert op de plaats van een kentekenplaatverlichtingsmodule. Je krijgt dan een module met dezelfde vorm maar met camera en smallere led-kentekenplaatverlichting. Om e.e.a. netjes af te werken moet je het andere lampje t.b.v. je kentekenplaat wel ff vervangen door led want anders zit je met kleurverschil. Camera koste iets van 70,= euro en geeft zeer mooi beeld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sennarob Posted April 7, 2012 Share Posted April 7, 2012 Ook ik ben bezitter van een kia sportage 1.6 GDI executive plus pack. Heb een Pioneer dubbel-din radio ingebouwd en tegelijkertijd een achteruitrijcamera ingebouwd, stelt echt niets voor. Ik heb via Ebay een losse camera besteld die je monteert op de plaats van een kentekenplaatverlichtingsmodule. Je krijgt dan een module met dezelfde vorm maar met camera en smallere led-kentekenplaatverlichting. Om e.e.a. netjes af te werken moet je het andere lampje t.b.v. je kentekenplaat wel ff vervangen door led want anders zit je met kleurverschil. Camera koste iets van 70,= euro en geeft zeer mooi beeld. Heeft u de kabel zelf aangelegd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bloedjes Posted June 21, 2012 Share Posted June 21, 2012 Ook ik ben bezitter van een kia sportage 1.6 GDI executive plus pack. Heb een Pioneer dubbel-din radio ingebouwd en tegelijkertijd een achteruitrijcamera ingebouwd, stelt echt niets voor. Ik heb via Ebay een losse camera besteld die je monteert op de plaats van een kentekenplaatverlichtingsmodule. Je krijgt dan een module met dezelfde vorm maar met camera en smallere led-kentekenplaatverlichting. Om e.e.a. netjes af te werken moet je het andere lampje t.b.v. je kentekenplaat wel ff vervangen door led want anders zit je met kleurverschil. Camera koste iets van 70,= euro en geeft zeer mooi beeld. Ik ben wel benieuwd of er al een kabel ligt en zo niet, hoe deze dan het beste geplaatst/getrokken kan worden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjorn Posted June 21, 2012 Share Posted June 21, 2012 Ik zou wel is willen weten hoe je de achteruitrijcamera moet aansluiten want mij is het niet gelukt:$ Ik heb een witson unit! Iemand die het mij (ons) kan uitleggen/vertellen??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted June 22, 2012 Share Posted June 22, 2012 Dat verschild per radio unit moet je even in het aansluit schema kijken van je unit Ik heb een los schermpje waarbij ik de camera op het achteruitrij verlichting moest aansluiten Maar je hebt ook units waarbij je het achteruitrijsignaal aan de radio moet kopelen En bij somige units moet je in de radio eerst nog even meldn dat er een camera aan hangt Anders doet deze er niets mee Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjorn Posted June 22, 2012 Share Posted June 22, 2012 Ok thanks voor de tips. Misschien is er hier iemand die ook een witson unit heeft en hier wat specefieker op kan ingaan?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Banneman Posted July 4, 2012 Share Posted July 4, 2012 Wat beatus zegt is correct. Maar er zijn spiegels te koop zoals in sommige modellen ook al aanwezig zijn waar je het beeld ook ziet. Volgens een kennis zou de bekabeling voor de camera in de achterklep onder de nummerplaat verlichting aanwezig kunnen zijn. Ik zal hem vragen of hij meer weet en of hij dit kan bevestigen. En vergelijkbare camera's die in de achterklep bij de nummerplaat verlichting zit zijn ook te koop op Ebay. Hoi Bowie, nog iets bekend geworden of de bekabeling voor de achteruitrij camera er ligt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bowie97 Posted July 4, 2012 Share Posted July 4, 2012 Hoi Bowie, nog iets bekend geworden of de bekabeling voor de achteruitrij camera er ligt? Niets gehoord, is ook al een tijd niet aanwezig op het forum. Hier wat info over de Witson unit http://www.kia-forums.com/3g-2011-sportage/64326-after-market-navi-radio-dvd-bt.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brian Posted July 4, 2012 Share Posted July 4, 2012 Niets gehoord, is ook al een tijd niet aanwezig op het forum. Hier wat info over de Witson unit http://www.kia-forums.com/3g-2011-sportage/64326-after-market-navi-radio-dvd-bt.html Er ligt in ieder geval geen bekabeling, ik heb namelijk laatst een camera ingebouwd. Rca kabels naar voren getrokken en voeding van het achteruitrijlicht afgetapt. Werkt uitstekend. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neo Posted July 12, 2012 Share Posted July 12, 2012 Ik denk aan iets voor de mensen die achteraf een camera willen plaatsen. Kijk goed dat je een gespiegeld beeld krijgt, zodat wat zich rechts van je auto bevind, ook daadwerkelijk rechts op je scherm verschijnt en niet links zoals de camera het waarneemt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts