Jump to content

Antenne Kia Rio

Delfian35

Recommended Posts

Hallo Kia rijders,

Ik vroeg mij af of iemand met een Rio al een andere (kleine)antenne voor die auto heeft kunnen vinden?

Liefst wil ik zo'n kleine antenne maar heeft iemand dat al geprobeerd en is de ontvangst daar goed mee?

Zoja waar heb je die vandaan?

B.V.D. Alexander

Misschien kan je hier ook eens naar kijken: http://www.kiaclub.nl/topic/6831-antenne-sportage-2011-van-origineel-naar-klein/page__view__findpost__p__58667

't is we li.v.m. de nieuwe sportage, maar misschien zijn er nog antennes van andere merken uitwisselbaar...

• 2 weeks later...
  • 2 months later...

Fraai ding. De lange zwarte spriet voor de Rio is inderdaad niet heel fraai.

Daarom heb ik al zitten denken om die eens te vervangen door de antenne die op de nieuwere types Rio zit, dus een kort zwart stokje.. Dat zal een stuk beter ogen denk ik, dan de lange zwarte spriet..

Misschien verleg ik de antenne nog wel naar achteren toe...

• 5 months later...
  • 3 months later...

Heeft iemand ervaring met het vervangen van de antenne (zoals uit de topics waar in dit topic naar wordt verwezen, die van peugeot)? Ik heb Kia Rio uit 2008, maar zou graag een wat kleinere antenne willen.

Bedoel je nou het vervangen van de spriet op zich, of de hele unit, dus incl. de basis?

De Rio 2008 heeft een kortere maar dikkere antenne, maar voor wat ik weet is de antennespriet gewoon afschroefbaar.

Wat je met zo'n Rio overigens zou kunnen overwegen is een Haaienvin antenne. geen afschroefbare spriet meer (dus ook niks jatbaars) en de antenne is te spuiten in je lakkleur.