Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik zal mij eerst voorstellen. Ik heet Ron en ben sinds 26 mei eigenaar van nieuwe Picanto base uitvoering.

Nu heb ik voor 75 euro een radio frame in laten bouwen om mijn huidige radio te kunnen gebruiken. De monteur melde mij al dat de pasvorm niet erg goed is. Na een paar dagen begon ik mij toch wel te irriteren aan de scheve houding van mijn radio. Dus vol goede moed de radio er even uit halen. Niet erg makkelijk, daar de monteur besloten heeft om de radio maar te klemmen in het frame en niet de slede van de radio ook te installeren.

Uiteindelijk (na het behalen van een blauwe duim) de radio er uit gekregen. Tot mijn schrik zie ik dat het frame er wel erg schuin in gemaakt is. Na wat onderzoek zie ik dat er aan de achterkant 1 moer zit. Deze losgemaakt, maar blijkbaar zit er ergens nog een bevestiging. Als ik het zo kan zien moet ik daarvoor de afdekplaat van het dashboard verwijderen. De plaat dus waar ook de ventilatie openingen inzitten.

Als iemand mij kan aangeven hoe je deze plaat los kan krijgen dan ben ik een gelukkig man. En voor de opmerking, terug naar de garage, sorry, maar ik ga niet weer meer dan een uur wachten op iets wat ik zelf veel netter doe dan de monteur. Dan kan ik ook meteen de slede monteren zoals het hoort. Want in het frame zitten wel de gaten voor het klemmen van de slede.

Posted

De plaat die om je radio opening zit kun je eruit halen door een kunsstof spatel te gebruiken. Er zit aan de onderkant van radiopaneel, ongeveer onder de linker ventilatierooster, een sleufgat. Als je hier de kunststof spatel inzet kun je voorzichtig het paneel eruit "wippen", het zit wel erg strak!

Succes er mee.

• 2 weeks later...
Posted

Ik heb je al bedankt, want ik vind het radio frame nog steeds niet van goede kwaliteit. De dealer heeft het frame er wel rechter in gezet, maar je kunt de orginele slede van de radio niet meer gebruiken. Als ik zin heb ga ik hier toch eens mee aan de slag, desnoods pas ik het frame aan, plaatwerken is voor mij geen probleem.