AJ Mol Posted February 15, 2007 Posted February 15, 2007 Definitief: Kia Cee'd Sporty Wagon 15 februari 2007 ? Tekst Alexander Inia Hier is het eerste beeld van de Kia Cee'd Sporty Wagon. Als het aan Kia ligt een echte lifestyle wagon dus. De Kia Cee'd Sporty Wagon komt met dezelfde motoren en uitrustingsniveaus als de Cee'd hatchback. Het basismodel krijgt dus een 1,4-liter viercilinder met 109 pk onder de kap. De andere benzinemotoren zijn een 1,6-liter met 122 pk en een 2,0-liter met 143 pk. Ook zijn er twee diesels, een nieuwe 1,6-liter met 115 pk en een 2,0-liter met 140 pk. De Kia Cee'd Sporty Wagon krijgt een lengte van 4,5 meter. De kofferruimte heeft een inhoud van 534 liter, dat is 200 liter meer dan de Cee'd Hatchback. De Sporty Wagon krijgt dezelfde garantie als de hatchback: 7 jaar of 150.000 kilomter. Het Koreaanse merk toont de nieuwe variant van de Cee'd op de Autosalon van Gen?ve. Quote
Full Throttle Posted February 15, 2007 Posted February 15, 2007 Kijk dit vind ik nu een mooie auto. Niet schreeuwerig en zeker niet saai. Ik vind de achterkant persoonlijk mooier dan de voorkant. Maar al met al een hele mooie KAR. Komt ie ook op de RAI???? Quote
Tazteam Posted February 15, 2007 Posted February 15, 2007 Inderdaad een hele mooie wagen. En volgens mij gaat hij met veel concurenten de strijd. En hij heeft een pluspunt: 7 jaar garantie, en dat is uniek. Philip Quote
BaBaCC Posted February 15, 2007 Posted February 15, 2007 Zo Peus 307SW e.d. maken jullie je borst maar nat!! Wat een hele mooie auto is dat zeg en dan in combi met de7 jaar garantie, dan moet je als concurrent uit hetzelfde segment toch van hele gooie huize komen denk ik! Laat maar komen die Cee'd Sporty Wagen. Groeten, Barry Quote
Rio-man Posted February 16, 2007 Posted February 16, 2007 Op deze beelden vind ik 'm een beetje plomp overkomen.. Quote
AJ Mol Posted March 29, 2007 Author Posted March 29, 2007 Kia zet vanaf september de stationwagenvariant van de nieuwe C?eed in de showroom. De prijzen zijn aan de vooravond van de opening van de AutoRai bekendgemaakt. De Kia C?eed Sporty Wagon heeft dezelfde uitrustingsniveaus als zijn hatchbackbroertje: X-pect, X-tra, X-ecutive en X-clusive. Ook het motorenaanbod is gelijk, maar de lichtste 1,4-liter motor komt pas in het voorjaar van 2008 voor de combi beschikbaar. Vanaf september zijn de overige varianten te leveren. De 1,4-liter CVVT is leverbaar voor een bedrag vanaf 17.195 euro en de 1,6-liter motor is minimaal 19.495 euro. De sterkste benzinemotor is de 2.0-liter motor en daaraan hangen prijskaartjes vanaf 23.995 euro. De 1,6-liter CRDi is de enige diesel en leverbaar voor een prijs van minimaal 22.495 euro. Quote
BaBaCC Posted March 29, 2007 Posted March 29, 2007 Ben vendaag naar de AutoRAI geweest en heb daar de SW in levende lijve mogen bewonderen. Ik vond het al een prachtige auto, vanaf de foto's, maar in het echt werd die indruk alleen nog maar bevestigd en versterkt. Ik ben bang, dat als de proefrit bevalt en als de inruilprijs goed is, dat ??n van de twee Pica's die we nu hebben, in september op zoek moet gaan naar een nieuw baasje, omdat die dan ingeruld gaat worden voor de SW. Overigens was KIA goed vertegenwoordigd op de RAI en was er een ruim opgezette stand, waar alle modellen te bewonderen waren. Van standdaard exemplaren tot dik uitgebouwde, zoals een prachitige zwarte Sorento met alles erop en eraan wat je je maar bedenken en wensen kan. Het hele gamma van KIA is aanwezig en dus voor elk wat wils en voor iedere beurs. Voor mij was de RAI ??n groot feest en in voelde me als een kind in een snopjeswinkel! Kortom, de moeite waard, wanter zij heel wat primeurs aanwezig. Groeten, Barry Quote
pd2ryp Posted March 29, 2007 Posted March 29, 2007 ik ga zaterdag even kijken ik ben benieuwd. gr willem Quote
Tazteam Posted March 30, 2007 Posted March 30, 2007 Hey Barry, Je bent best onder de indruk over deze auto, ik heb deze alleen kunnen bekijken in de normale uitvoering, en ook ik was ondersteboven van deze auto. Dat bij jouw nu al gesproken wordt over September over de aanschaf van zo'n Sw, dat zegt eigelijk genoeg. Bij ons wordt al gesproken over de nieuwe Rio Maar we rijden nog onze Pica, en misschien komen er nog wel andere/mooiere modellen op de markt. Dat sommige nu een "opfris" behandeling gaan krijgen is zeker, en ik ben dan bang dat autorijdend Nederland steeds meer voor het merk Kia zal gaan kiezen. Het zijn tenslotte wel Koreanen in Europese "schaaps"kleding Philip Quote
Rio-man Posted March 30, 2007 Posted March 30, 2007 Ik heb de gewone Cee'd al mogen proeven aan de binnenzijde en dat ziet er niet verkeerd uit. De Cee'd SW zal ik op de AutoRAI gaan bewonderen, en zal (voor mocht dat nog niet gedaan zijn) enkele foto's plaatsen van de Kia-stand Quote
BaBaCC Posted March 30, 2007 Posted March 30, 2007 Hoi Philip, Ja ik ben zeker onder de indruk van de SW. Maar wat lees ik nou overwegen jullie ondanks de nog vele aanpassingen aan jullie Pica, deze i te ruilen voor een Rio?? Hoe dat zo ineens? Is er al een planning of streefdatum waarop de Rio voor de deur bij huize Tazteam moet staan? Op de RAI stond overigens een behoorlijk "opgedirkte" rode Rio en deze zag er heel fraai uit. Verlaagd, fraaie velgen, side-skirts, onderlip en spoilers. Of het voor ons ook daadwerkelijk de SW gaat worden, valt te nog bezien want ik ben ook helemaal weg van de nieuwe Citro?n C4 Picasso (5-zits). Deze heeft ondanks het geringe prijsverschil van slechts ? 1.000,00 (vind ik) een mooiere dak- en raamlijn t.o.v. de 7-zits. Daarnaast zitten er voorstoelen in, die je bijna in de woonkamer zou zetten. Zo''n goede en comfortabele zit! Nou weet ik dat de KIA SW niet te vergelijken is met de C4, dus alles hangt ook af van de prijsstellingen, de inruilprijzen en de proefritten. Kortom, het wordt nog puzzelen. Jullie succes bij de keuze en mogelijke aanschaf van de RIO. Groeten, Barry Quote
Tazteam Posted March 30, 2007 Posted March 30, 2007 Is er al een planning of streefdatum waarop de Rio voor de deur bij huize Tazteam moet staan? Streefdatum is niet bekend, maar we zijn er wel over eens dat de volgende auto iets groter moet zijn en een iets sterkere motor nodig heeft, en dan is net het maatje groter dan de Pica: de Rio. En dat die ook weer anders gaat worden dan de standaard Rio...........................spreekt voor zich Philip Quote
BaBaCC Posted March 30, 2007 Posted March 30, 2007 Dat de nieuwe toekomstige Rio bij jou/jullie niet standaard zal blijven, daar was ik al gewoon van uitgegaan hoor! Dat is weer een leuk vooruitzicht, om je te ori?nteren op een nieuwe aankoop tot het moment van aankoop, levertijd en de uiteindelijke afleverdatum. Veel plezier en succes daarbij! Ik ben reuze benieuwd welke het zal worden, welke kleur en welke verfraaiingen je er weer allemaal op aan zal brengen. Op naar het volgende en nieuwe "dagboek van een KIA-gebruiker". De geboorte van de Rio in de Tazteamclan. Houd ons maar op de hoogte! Groeten en een fijn weekend, Barry Quote
Rio-man Posted March 30, 2007 Posted March 30, 2007 De Cee'd zou best een mooie opvolger kunnen zijn voor de Rio. Hij is groter en luxueuzer, en 7 jaar garantie is opzich leuk. Zij het niet dat die garantie echt beperkt is, en ik me nog maar afvraag hoe Kia dat wil gaan bekostigen mochten er grote gebreken aan het licht komen. Zo'n geintje als een kapotte koppeling wil ik in onze volgende auto namelijk absoluut niet meer hebben. Kost me veel te veel Quote
Administrators Jheroen Posted March 31, 2007 Administrators Posted March 31, 2007 Het is inderdaad een erg mooie wagen, slanke lijnen en een niet te protserig voorkomen; typisch een Europees uiterlijk... Jammer wel dat ie zeg maar "laag" zit; van de sportage naar de Cee'd zou wel erg wennen worden denk ik..... Ik ben inmiddels erg verknocht aan de hoge zit en dito instap dat mocht ik de sportage gaan verlaten er toch iets vergelijkbaars voor terug moet komen, iets in de trant van de Carens ofzo... we will see... voorlopig blijft ie nog even! Quote
Full Throttle Posted April 3, 2007 Posted April 3, 2007 Was vrijdag(30-03) op de RAI De SW is een hele mooie auto, zeker de achterkant. ook de SPORTY CEE'D zag er stoer uit. Stond ook nog een hele knappe zwarte Sorento op de stand. IS ook geen behelpen in zo'n auto zeg. Verder nog veel meer moois gezien buiten KIA's om. Trouwens de nieuwe Hyundai I30 die is ook wel heel mooi hoor. Dat wordt een geduchte concurrent, mind my words. Greetzz Quote
Recommended Posts