Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kia ex_Cee?d Cabrio Concept

donderdag 22 februari 2007

c46d943e61090bf018aad21f324a1e8e.jpg

Kia presenteert de ex_Cee?d Cabrio, een conceptcar voor een compacte cabriolet van de Koreanen. De Kia ex_Cee?d Cabrio debuteert op de Autosalon van Gen?ve en zal in de loop van 2008 in productie gaan. Opvallend is dat Kia bij de ex_Cee?d Cabrio heeft gekozen voor een stoffen kap.

In een razend tempo presenteert Kia een compleet vernieuwd modellengamma. De grootste troef van de Koreanen is de Cee?d. De auto debuteerde als Cee?d Concept op de Autosalon van Gen?ve in 2006. Een half jaar later presenteerde Kia het productiemodel. Vervolgens kwam Kia met de Cee?d Sporty Wagon en een conceptcar in de vorm van een driedeurs variant onder de naam pro_Cee?d. Het vierde en laatste model van de Cee?d-serie is deze cabriolet, die als conceptcar op de Autosalon van Gen?ve staat.

Stoffen kap

De ex_Cee?d Cabrio Concept is gebaseerd op de driedeurs hatchback. De auto dankt dan ook zijn sportievere silhouet aan het driedeurs model. Opvallend is dat Kia heeft gekozen voor een stoffen kap in tegenstelling tot de heersende trend van stalen klapdaken. Grootste voordeel hiervan is echter wel dat de auto goedkoper is qua ontwikkeling en productie. Bovendien heeft de ex_Cee?d Cabrio hierdoor een veel kortere overhang aan de achterzijde dan we bij de concurrentie zien. Hier hoeft immers geen stalen klapdak te worden opgeborgen. En dat komt het ontwerp van de auto alleen maar ten goede. Voor deze conceptcar heeft Kia gekozen voor een ?meringue white? exterieur in combinatie met een ?bitter chocolate? kap. Het interieur is uitgevoerd in tweekleurig leder.

2008 in productie

Na zijn debuut op de Autosalon van Gen?ve zal de ontwikkeling van de conceptcar worden doorgezet. Kia zal het productiemodel namelijk al in 2008 presenteren. Vermoedelijk staat de auto kort daarna al bij de Kia-dealers.

14e44906276e385d992ff6e3fbf9dd9d.jpg

autowereld_com_titel.gif

Lijkt me dat Kia hier hoge ogen mee gooit. Ziet er best goed uit

Geplaatst

Kia ex_c'eed

Wereldpremiere voor Kia ex_c'eed cabrio concept car

23 februari 2007 - Kia's ex_c'eed cabrio conceptauto beleeft zijn wereldpremiere tijdens de 77e Salon de l'Automobiles in Geneve. De styling van de ex_c'eed cabrio is het werk van Peter Schreyer, Design Chief van Kia.

De ex_c'eed, die is gebaseerd op de nieuwe driedeurs c'eed Sporty Hatch (waarvan de productiestart in Slowakije gepland staat voor december), heeft dezelfde wielbasis, maar beschikt over diverse nieuwe carrosseriedelen. Tegelijkertijd deelt de ex_c'eed dezelfde bodemplaat en tal van onzichtbare componenten met de driedeursuitvoering en is hij uitgerust met een elektrisch bedienbaar stoffen vouwdak.

Door de ex_c'eed te voorzien van een stoffen dak kiest Kia bewust voor haar eigen aanpak in plaats van de trend te volgen van cabrio's met een metalen vouwdak. Peter Schreyer heeft extra aandacht besteed aan het ontwerpen van een klassieke cabriolet met een traditionele softtop: "Ik ben er van overtuigd dat het stoffen dak weer terugkeert. We hebben allemaal lange tijd met het romantische idee van het rijden in de open lucht geleefd en voor mij vormt het stoffen dak een onmiskenbaar element van een echte cabrio".

"Met dit nieuwe cabrio studiemodel bewijst Kia opnieuw dat het een jonge, designbewust onderneming is die weet hoe je elegantie met dynamiek moet verenigen", verklaart de heer Yong-Hwan Kim, Senior Executive Vice President en COO van Kia Motors. "De Kia ex_c'eed vormt een fris en esthetisch hoogtepunt in onze geschiedenis, een veelbelovend teken van het groeiende internationalisme van ons merk en een grote stap voorwaarts in het proces van de overgang naar een Europese onderneming met Koreaanse roots".

std_Logo.gif

Geplaatst

Ik vind dit echt een hele mooie auto.

Een echte 4 persoonscabrio, zo zijn er maar weinig, of in het hele dure segment, Audi A4, of Mercedes.

Ik denk dat Kia hier echt een hele sterke troef in handen gaat krijgen, en zeker een hele mooie aanwinst in de familie van Kia.

Er zal uiteraard nog wel het een en ander gewijzigd gaan worden, maar voor mij hoeft dat niet, dus................gewoon in produktie.

Philip

Geplaatst

Wow............... HEELUH gave bak zeg.

I.D.D. Taz Team, alleen nog maar in het dure segment verkrijgbaar. Dus in productie met die kar.

Ik werk zelf bij Toyota. Regelmatig hoor ik op mijn werk dat het "gevaar" uit het oosten komt. Ik ga dan enkel even glimlachen, want ik denk dat dat waar is. :D Zeker als je dit weer ziet.

Groet,

Michel

Geplaatst

Dit ziet er echt schitterend uit! :D:D

Nu maar hopen dat Kia niet teveel wijzigt alvorens het model op de markt te brengen, zou jammer zijn want de auto ziet er zo perfect uit!

Geplaatst

Geplaatst: 22 Feb 2007 10:15 pm

--------------------------------------------------------------------------------

Kia verzint leuke namen voor haar Cee'd Concept-cars. Zo hadden we de toch al wonderlijke "gewone" Cee'd, de Pro_Cee'd en nu hebben we de Ex_Cee'd. Nee, de Ex_Cee'd verdwijnt niet nu al. Dit prototype gebaseerd op de Cee'd, heeft een Cabrio constructie. Dit model zal, na enige aanpassingen, ook op de markt komen.

Kia doet dit maal niet mee aan een trend. De Coup?Cabrio-Hype laat het merk lekker links liggen. Op de Ex_Cee'd zit een linnen kap. Het studiemodel zal volgende maand aan het grote publiek geshowd worden.

De productie van de cabrio start in 2008. Het is eerst de beurt aan de hatchback en de stationwagen om aantallen te maken voordat het tijd is voor een nicheproduct als de Ex_Cee'd.

? Concept-car 2007

logo_copy2.jpg

Geplaatst

Hele mooie wagen, maar gezien de concurrentie en de vraag naar, lijkt me een CC met een stapen top toch meer voor de hand liggen en nog meer verkoopcijfers te kunnen genereren.

Groeten,

Barry

Geplaatst
Hele mooie wagen, maar gezien de concurrentie en de vraag naar, lijkt me een CC met een stapen top toch meer voor de hand liggen en nog meer verkoopcijfers te kunnen genereren.

Groeten,

Barry

Zo'n CC met stalen top ligt inderdaad een stuk beter in de markt dan zo'n linnen dak.

Maar.............als je ziet hoeveel ruimte zo'n CC inneemt in de koffer, dan begrijp je dat de linnen kap de beste optie is die Kia genomen heeft.

Zo hou je nog steeds een 4 zitter over met een redelijke kofferbak.

Philip

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...