smetjesmee Geplaatst 9 Oktober, 2011 Geplaatst 9 Oktober, 2011 Onze SP3 heeft sinds een aantal weken de navi-update (software) gekregen. Desondanks en tot mijn grote verbazing kregen wij gisterenavond ook de melding op ons scherm dat er zich een error voordeed bij mona.exe. Het deed zich voor toen ik door muzieknummers aan het scrollen was die op de usb-stick staan. Op dat ogenblik stonden wij in onze oprit om achteruit in de garage te parkeren. De achteruitrijcamera werkte normaal, maar het kadertje met de foutmelding bleef wel de ganse tijd zichtbaar in het midden van het scherm. Toen mijn vrouw deze morgen de wagen startte was de melding er terug, en de camera werkte NIET. Ze heeft toen maar het systeem afgelegd en boodschappen gedaan. Toen ze terugkeerde merkte ze tijdens het achteruitrijden dat de camera plots weer werkte. Ze legde de radio terug aan en het systeem werkte terug normaal. Ze probeerde echter geen USB te lezen. Bij haar terugkomst controleerde ik nog even het systeem, en toen ik op USB overschakelde kwam de foutmelding opnieuw. De camera kon opnieuw NIET gebruikt worden en overschakelen naar radio of CD lukt ook niet. Het systeem zit helemaal vast. Toch maar even melden aan de dealer morgen... Quote
bowie97 Geplaatst 10 Oktober, 2011 Geplaatst 10 Oktober, 2011 Storings reactie Verwijder USB en zet blue tooth op je telefoon uit. Trek de zekering, links boven zekeringenkastje in de auto. Grote gele zekeringhouder even een stukje er uit even wachten en weer er in. Systeem reboot dan volledig. Alle normale functies moeten dan weer werken. Radio Maps Navigatie Plaats de USB stick en navigeer door het menu. Problemen? Stop je USB stick eens in een computer. 1 - Kijk of hij nog voldoende ruimte vrij heeft. Heb geconstateerd dat op die van mij log bestanden worden geschreven. 2 - Controleer integriteit van de USB stick. Ook een USB stick kan crashen. Hij is dan niet meer benaderbaar. A - Had je blue tooth aan staan? Indien de telefoon niet 100% compatibel is kan dit ook problemen op leveren. Meestal is de USB stick de oorzaak. Quote
smetjesmee Geplaatst 11 Oktober, 2011 Geplaatst 11 Oktober, 2011 @bowie97 Bedankt voor het meedenken! Het probleem lag idd. bij de USB-stick. ik heb die eruit gehaald en even op de PC aangesloten. Daar kon ie normaal gebruikt worden. Ik moest toch nog enkele mapjes reorganiseren en heb daar meteen gebruik van gemaakt. Daarna de stick terug in de SP3 geplaatst... en alles werkt terug zoals het moet. Bij het overschakelen van radio naar USB sprong het systeem direct naar het 1ste nummer in map 1 en verliep alles terug vlot. Volgens mij was de USB-stick vastgelopen door wat te snel te zappen... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.