Djake Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 Een tijdje geleden is mijn navigatietoestel vernieuwd na 3 vastlopers.Sinds gisteren verschijnt er nu een melding van een error, genaamd Mona.exe.Iemand enige ervaring, en eventueel oplossing, voor. Mijn Kia dealer is momenteel met verlof. greetz, Djake Ps: Ik denk dat er al een opmerking over was, maar vindt het niet terug. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Timo0103 Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 Een tijdje geleden is mijn navigatietoestel vernieuwd na 3 vastlopers.Sinds gisteren verschijnt er nu een melding van een error, genaamd Mona.exe.Iemand enige ervaring, en eventueel oplossing, voor. Mijn Kia dealer is momenteel met verlof. greetz, Djake Ps: Ik denk dat er al een opmerking over was, maar vindt het niet terug. Weet zo geen verklaring maar google mona.exe maar eens. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2011-sportage Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 Weet zo geen verklaring maar google mona.exe maar eens. lijkt sterk op een System Back Door<li>Worm Virus mischien via de usb in het stysteem gekomen . Ik zou zeggen ga even bij je deal langs. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
digital8 Posted July 22, 2011 Share Posted July 22, 2011 Mona.exe is het navigatie programma wat je ziet als je de navigatie aanzet. Er draait namelijk Windows CE versie 5 op het navigatie systeem en daarbovenop draait het Kia navigatie\radio\media\enz. programma, je ziet uiteraard niet dat er een Windows besturingssysteem op draait dat wil Kia\LG natuurlijk niet maar het is wel zo. Ik kan je adviseren om de bluetooth van je telefoon eens uit te zetten dan is het probleem waarschijnlijk verholpen, de huidige navigatie software heeft namelijk problemen met de grote hoeveelheid data die over bluetooth verzonden wordt en (in mijn geval) loopt hierop vast of (in jou geval) crasht omdat er te weinig geheugen beschikbaar is. Ik hoop dat Kia binnenkort met een oplossing komt voor dit probleem ik zou m'n telefoon via bluetooth eindelijk ook wel eens in de auto willen kunnen gebruiken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Timo0103 Posted July 22, 2011 Share Posted July 22, 2011 Dus jullie kunnen geen igo8 primo draaien op het standaard navi system? Ik gebruik de chinese witson clone en die vreet gewoon alles. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
digital8 Posted July 22, 2011 Share Posted July 22, 2011 Er is al heel wat mogelijk op de Standaard Kia navigatie, vooral op de onderstaande de Russische zijn ze flink bezig (nog niet alles werkt zoals achteruit rij camera en diverse hardware knoppen) met het hacken\aanpassen van het navigatie systeem. http://kiaclub.ru/ voorbeeldje van open source navigatie software werkend op het Kia Navigatie systeem... Via deze link is aardig wat informatie te vinden... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
santy Posted July 22, 2011 Share Posted July 22, 2011 Dus jullie kunnen geen igo8 primo draaien op het standaard navi system? Ik gebruik de chinese witson clone en die vreet gewoon alles. Ben ook van plan 'n Witson te kopen. Heb je goede ervaring ermee? werkt alles naar behoren, ook de stuurbediening? Heb hem niet in het echt gezien maar volgens mij is hij mooi afgewerkt in het dashboard. gr. Santy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Timo0103 Posted July 22, 2011 Share Posted July 22, 2011 Ben ook van plan 'n Witson te kopen. Heb je goede ervaring ermee? werkt alles naar behoren, ook de stuurbediening? Heb hem niet in het echt gezien maar volgens mij is hij mooi afgewerkt in het dashboard. gr. Santy Ja hoor die voldoet prima, navigatie werkt helemaal top! Inbouwen is een makkie als je het juiste plastic tooltje gebruikt om het dashboard krasvrij te demonteren ( kost op ebay een paar euro ): http://www.autodvdgps.com/blog/?p=3405 Hier heb ik hem besteld: http://www.autodvdgps.com/7-touchscreen-dvd-player-with-gps-navigation-pip-rds-optional-builtin-dvbt-for-2010-2011-kia-sportage-p-1091.html Hij is identiek aan de witson unit ( Witson is ook maar een leverancier ) Hij wordt verstuurd met DHL express en dat betekend binnen 24 uur op de deurmat. ( bij mij binnen 23 uur ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
santy Posted July 23, 2011 Share Posted July 23, 2011 Ja hoor die voldoet prima, navigatie werkt helemaal top! Hartelijk dank voor je antwoord Timo Gr. Santy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
digital8 Posted July 24, 2011 Share Posted July 24, 2011 @ Timo0103., twee vraagjes gewoon uit algehele interesse. 1.) Werd dit apparaat bij jou inclusief voor geïnstalleerde navigatie software geleverd en had je daar eventueel nog keuze in..? 2.) Zou je eens een een filmpje willen maken\plaatsen met hoe de navigatie software zich gedraagt dus zowel het kiezen van een adres\poi als de map 2D\3D weergave tijden het navigeren..? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
digital8 Posted July 24, 2011 Share Posted July 24, 2011 Bovenstaande foto is trouwens van Garmin navigatie software wat draait op het Kia\LG navigatie apparaat het is dus geen open source software wat ik hierboven eerst wel aan gaf foutje in de Russische vertaling. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luc1 Posted July 24, 2011 Share Posted July 24, 2011 Heeft iemand al de nieuwe lijst welke mobieltjes compatibel zijn met de nieuwe kia sportage 3? Gelieve die hier eens te posten grtz Luc1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
betominice Posted July 24, 2011 Share Posted July 24, 2011 Hoi Luc1 kijk eens hier http://www.kia.nl/Modellen/navigatiesystemen/#phones Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Timo0103 Posted July 24, 2011 Share Posted July 24, 2011 @ Timo0103., twee vraagjes gewoon uit algehele interesse. 1.) Werd dit apparaat bij jou inclusief voor geïnstalleerde navigatie software geleverd en had je daar eventueel nog keuze in..? 2.) Zou je eens een een filmpje willen maken\plaatsen met hoe de navigatie software zich gedraagt dus zowel het kiezen van een adres\poi als de map 2D\3D weergave tijden het navigeren..? 1) Ja dit was keurig voorgeinstalleerd met igo8 en met nederlandse stem. Ik heb er zelf igo primo op gezet omdat ik die net even mooier vind maar dat is ieder voor zich. 2) filmpje van het systeem in een sorento staat op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=t5STyPp1b8s&NR=1 Software van het systeem in het filmpje is gelijk aan de Sportage unit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luc1 Posted July 24, 2011 Share Posted July 24, 2011 Bedankt betominice grtz Luc1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Preston Posted July 24, 2011 Share Posted July 24, 2011 De lijst zal niet helemaal compleet zijn Luc1. De Blackberry Torch staat er - nog - niet bij maar werkt op zowel de Venga als SP3 prima ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borns002 Posted July 25, 2011 Share Posted July 25, 2011 Een tijdje geleden is mijn navigatietoestel vernieuwd na 3 vastlopers.Sinds gisteren verschijnt er nu een melding van een error, genaamd Mona.exe.Iemand enige ervaring, en eventueel oplossing, voor. Mijn Kia dealer is momenteel met verlof. greetz, Djake Ps: Ik denk dat er al een opmerking over was, maar vindt het niet terug. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borns002 Posted July 25, 2011 Share Posted July 25, 2011 Bij mij verschijn nu ook de volgende tekst op mijn navigatiescherm:"application mona.exe encoutered a serious error and must shut down" Radio en telefoon blijven gewoon werken. Navigatie heb ik niet uitgeprobeerd. Morgen maar weer eens de dealer bellen. Begin steeds meer spijt te krijgen van mijn keuze om een kia te gaan rijden. Ik heb de auto nu 1 maand en hij is inmiddels al twee keer teruggeweest bij de dealer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Timo0103 Posted July 25, 2011 Share Posted July 25, 2011 Bij mij verschijn nu ook de volgende tekst op mijn navigatiescherm:"application mona.exe encoutered a serious error and must shut down" Radio en telefoon blijven gewoon werken. Navigatie heb ik niet uitgeprobeerd. Morgen maar weer eens de dealer bellen. Begin steeds meer spijt te krijgen van mijn keuze om een kia te gaan rijden. Ik heb de auto nu 1 maand en hij is inmiddels al twee keer teruggeweest bij de dealer. De auto is geweldig, alleen het navigatiesysteem is zwaar ruk. Ik lees er helaas te veel over en menig stapt over op de " Witson Unit " die wel doet wat ie moet doen ( en meer ). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azzaro Posted July 25, 2011 Share Posted July 25, 2011 Zal vast en zeker met een update van de navigatie-eenheid opgelost kunnen worden, vraag is of de update om dit euvel op te lossen al uitgekomen is en al voorhanden bij de dealers. Troost jullie, bij Mercedes is het geen haar beter hoor, telkens er een nieuwe Comand (zo heet deze bij de ster) uitgekomen is zijn er ook vastlopers en dergelijke die dan moeten opgelost worden met update's en soms kan het wel effe duren vooraleer de juiste update erop zit met de uiteindelijke oplossing van het probleem, hoe meer opties en electronica er op de wagens zitten des te meer van dergelijke SH*T men kan hebben, van deze wetenschap moet men nu eenmaal uitgaan tegenwoordig... Greetz en hopelijk is het snel opgelost! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bowie97 Posted July 26, 2011 Share Posted July 26, 2011 De auto is geweldig, alleen het navigatiesysteem is zwaar ruk. Ik lees er helaas te veel over en menig stapt over op de " Witson Unit " die wel doet wat ie moet doen ( en meer ). Als je de orginele SATNAV hebt is overstappen op de Witson niet zo eenvoudig. Kabelboom en stekkers van de orginele KIA satnav is niet het zelfde als de kabelboom en stekkers van de standaard kia radio. Kosten kunnen behoorlijk oplopen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borns002 Posted July 26, 2011 Share Posted July 26, 2011 Ik ben vandaag met een vastgelopen navigatiesysteem bij de dealer geweest. De melding van mona.exe schijnt te maken te hebben met de windows software waar het systeem op draait. Ik krijg, zodra deze beschikbaar is, de upgrade van de firm ware. Tevens vertelde mijn dealer mij dat zij in gesprek zijn met KIA Nederland over de nieuwe kaarten die gaan uitkomen. Ook zij vinden het niet terecht dat de berijders van nagenoeg nieuwe autos direct worden geconfronteerd met de kosten van nieuwe kaarten. Afwachten dus... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xling Posted July 27, 2011 Share Posted July 27, 2011 Ter voorbereiding van een weekendje Elzas de route met drie verschillende navi's berekend; De KIA; 455 km/4.43 uur. Tom Tom; 415 km/4,27 uur. Google maps; 415 km/4,35 uur. Bij alle drie de snelste route. Is bij de KIA toch wel een erg groot verschil (40 km) Kwestie van oude kaart? betwijfel het. Ga na het weekend zien welke de juiste opgave had. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted July 27, 2011 Share Posted July 27, 2011 Kia = Kl*te In Afstanden.....berekenen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bowie97 Posted July 28, 2011 Share Posted July 28, 2011 Kilometers In Asfalt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts