Jump to content

Recommended Posts

Posted

Komt iemand dit bekent voor? Onze cruise controll wil heel vaak niet inkomen .. je drukt dan op de knop en hij reageert niet.dan moet ik eerst de auto uitzetten en daarna weer aan dan doet hij het vaak wel.

echter de laatstedagen geheel niet meer.

Heeft iemand suggesties. hij heeft nog garantie maar wilk wil graag zelf ook weten waar ik aan toe ben.

groetjes willem

Guest Herman
Posted

Cruise control werkt niet VOOR je het rempedaal aangeraakt hebt!

Als je wegrijdt bij een benzinestation langs de snelweg altijd even remmen voor de invoegstrook :wink:

Posted

Je weet toch dat je minimum 45 km/h moet rijden eer je de cruise control kunt activeren .Ik had in het begin ook het idee dat die niet altijd werkte. De juiste knopjes drukken hielp bij mij :wink: .

groeten

Boni

Posted

hij is inmiddels bij de dealer geweest nadat hij er helemaal niets meer deed. dat is opgelost maar blijft af en toe gewwon als hij op cruise staat gewoon uitvallen. en ja ik weet hoe hij werkt......

nog iemand suggesties..

willem

Posted

Ik heb dit ??n maal gehad. Toen bleek dat er een steker (ergens rechts onder het stuur) niet helemaal goed contact te maken. Dit was slechts 5 min. werk bij de dealer. Daarna nooit meer problemen gehad.

Guest Herman
Posted

Ik heb dat ook gehad..kwam door een kromme aandrijfas.

Na het vervangen van de complete aandrijflijn was het opgelost (zie mijn dagboek)

Posted

't Is gewoon een productiefout geweest. Kun je niets aan doen. Kia heeft wel vaker van dit soort "leuke" geintjes. Tsja, goedkope auto's is goedkoop materiaal is een snellere kans dat iets kapot gaat.

Posted

enne kosten?

had ik maar in de frontera blijven rijden. mmmm

maar goed we hebben nog garantie

zal wel een moker mee moeten nemen om het te krijgen hi hi

u hoort nog

willem

Posted

Gaat het hier om het nieuwste type Sorento?? Dan is er namelijk nieuwe software voor de cruise control (alleen voor de handgeschakelde) Als het om het vorige type gaat bestaat er een modificatie op de cruise control (een snelheidsgever en een stukje kabel)

Posted

het gaat om het vorige type sorento. en ik zal het doorgeven aan de dealer ga er morgen heen.

vriendelijk bedankt voor de tip.

groetjes willem

Posted

Nou net terug van de dealers. Ik was bij purmerend en daar werd ik erg arogant geholpen .Botterik die ik ben weggegaan daar en zal daar dus ook niet meer komen. Klant is tenslotte koning en ik behandel hun ook met respect. dus ze verdienen aan mij geen cent meer. De sukkels.

Naar een Dealer in Alkmaar gegaan en tjee wat een verschil. Vriendelijk geholpen en nergens een probleem over gemaakt zelfs hebben ze uit hun eigen het kenteken nagetrokken en er stond nog een recall op voor een modificatie aan het zekeringenkast en bekabeling. Of ze dat ook uit mochten voeren als garantie. Nou mijn complimenten hoor dit maak ik niet vaak mee. De cruise controll word gemodificeerd zoals kia fan al beschreef (dank voor de tip) en volgende week vrijdag word alles uitgevoerd. Nou tot zover uitersd content we wachten af hoe alles verder verloopt.

willem