Spindrifter Posted July 26, 2011 Posted July 26, 2011 Mijn KIA Shuma 1,8GS is voorzien van een regelaar voor de koplamphoogte. Het probleem is dat de koplamphoogte helemaal niet instelbaar is omdat de motoren die de hoogte zouden moeten regelen niet aanwezig zijn. De koplamphoogte is slechts mechanisch in te stellen. Een bedrade connector eindigt precies bij de koplampen; dit was kennelijk een extra optie. Nu is een huidige APK eis dat, indien er een koplamphoogte regelaar gemonteerd is, de koplampen hier ook op moeten reageren. Zonder motoren gaat dat een beetje moeilijk. Mijn KIA dealer (ook niet te beroerdste) was tegen KIA prijzen graag bereid de koplampen van dit item te voorzien. Ik besloot echter de regel anders te interpreteren en heb de hoogteregelaar uit het dashboard verwijderd, want wat er niet is hoeft ook niet te werken. Door deze Cruyffiaanse logica heb ik weer een aardig bedrag uitgespaard. Laat u zich dus niet verleiden. RobB Quote
Jantje.2 Posted July 26, 2011 Posted July 26, 2011 Ook dit is iets waar jouw dealer zelf aan had kunnen denken.. Het doet mij echter vermoeden dat jouw auto schade heeft gehad en er daarom 2 koplampen van bijvoorbeeld een sloop auto in geplaatst zijn ooit. Quote
Recommended Posts