Jump to content

Sense+

Sage2011evoque

Recommended Posts

hallo

heb dernet op een site gelezen dat sommige modellen die nu geleverd gaan worden model 2012 zijn, en dat de wagen nu sense+ heet, daar zit standaard voorparkeersensoren op, is de claxon oook vervangen :D en P.A.S automatisch inparkeren?? Zou deze info wel kloppen. Kan ik niet nagaan want mijn dealer is gesloten en zal toch van niets weten, want ik wist bij aankoop meer over de sportage dan hijzelf :lol:

greetzzzz

hallo

heb dernet op een site gelezen dat sommige modellen die nu geleverd gaan worden model 2012 zijn, en dat de wagen nu sense+ heet, daar zit standaard voorparkeersensoren op, is de claxon oook vervangen :D en P.A.S automatisch inparkeren?? Zou deze info wel kloppen. Kan ik niet nagaan want mijn dealer is gesloten en zal toch van niets weten, want ik wist bij aankoop meer over de sportage dan hijzelf :lol:

greetzzzz

Modeljaar 2012 is al een tijd uit 10 e positie in de vin is een C, maar het zou ook kunnen zijn dat er daar bovenop nog een upgrate aan zit te komen in Oostenrijk hebben ze ook PAS .

name='bowie97' Modeljaar 2012 is al een tijd uit 10 e positie in de vin is een C,

Ja, dat zou kunnen ,ik heb ook op de 10e positie een C dus 2012, maar b.v. nog gewoon de verkouden marmot aan boord laat staan p.a.s.

Zit er dan ook een prijsverschil in, duurder dus,(als dat niet zo is) toch weer een meevaller voor de langwachtenden onder ons.

Ieder nadeel .......enz

Even de nieuwe juli brochure doorgespit maar geen varanderingen in de modellen ook niet in prijs.(waarschijnlijk niet voor Ned)

Sage2011 waar had jij die info gelezen??

De verandering is in Belgié, heb het juist ook gezien, probleem is er zijn nu 4 versies, de duurste zoals wij hem besteld hebben zijn er optie's bijgekomen de iets mindere opties weg. De vraag is nu natuurlijk omdat wij nog altijd wachten :) wat gaan we krijgen de duurdere van nu of gewoon zoals op de bestelbon.

dat wordt inderdaad zeer spannend, wat zal het worden, 1.7 CRDI Sense besteld op 20/05 vermoedelijke levering 02/2012. Zal dit een Sense + worden of niet. Wie zal het zeggen. Zou idd niet misstaan om zo de lange wachttijd een beetje te doen vergeten.

hoop doet leven!!!!

grts

dat wordt inderdaad zeer spannend, wat zal het worden, 1.7 CRDI Sense besteld op 20/05 vermoedelijke levering 02/2012. Zal dit een Sense + worden of niet. Wie zal het zeggen. Zou idd niet misstaan om zo de lange wachttijd een beetje te doen vergeten.

hoop doet leven!!!!

grts

Ik neem aan dat elke levering een Sense + zal worden, het is denk ik voor de fabriek toch al lastig genoeg om de auto's geleverd te krijgen.

Laat staan dat ze ook nog eens rekening moeten houden met diverse uitvoeringen die in het begin van het jaar besteld zijn.

groet,

Vanelli

hoop doet leven!!!!

grts

Ik neem aan dat elke levering een Sense + zal worden, het is denk ik voor de fabriek toch al lastig genoeg om de auto's geleverd te krijgen.

Laat staan dat ze ook nog eens rekening moeten houden met diverse uitvoeringen die in het begin van het jaar besteld zijn.

groet,

Vanelli

Hallo,

Ik heb in mei ook een Sense besteld met levering in februari (hopelijk). Volgens de dealer wordt deze ook als Sense geleverd. Ik had er nu graag de parkeersensoren vooraan bijbesteld (was in mei niet mogelijk, maar nu standaard op de Sense+). Gaat niet volgens de dealer. Ongelooflijk voor een auto die pas binnen 5 of 6 maanden gaat geproduceerd worden :-( Ik heb wel de indruk dat ze het bij de dealers eigenlijk zelf niet weten. Vermoedelijk gaan ze de eerste Sense+ pas volgend jaar te zien krijgen. Ik ben dus wel bereid om het verschil naar een Sense+ bij te betalen (ong. 450 euro) maar niet om de recente prijsverhoging van 1 juni erbij te nemen. En toch, bij een nieuwe bestelling moet ik ook opnieuw een jaar wachten terwijl het nu levering in februari zal zijn. Maar goed, we zullen wel zien eer het zover is. Om sensoren van een ander merk bij te plaatsen zie ik ook niet echt zitten. Die werken niet samen met het voorziene parkeersysteem en om al gaten te laten boren in mijn bumper en dashbord heb ik helemaal geen zin. Ik hoop dus ook een Sense+ geleverd te krijgen, kunnen ze goed doen bij KIA na zo'n levertijd en onvoorziene wijziging in de uitvoering. Als we maar geen Hyundai IX35 toestanden krijgen......?

VG

Hallo allen ;

wanneer ik naar Kia.be ga en de vergelijking maak tss de verschillende uitvoeringen , staat er nog altijd bij de Sense+ ; bij parkeersensoren vooraan O = optie ; dus niet standaard , waar halen jullie het , dat er APS en voorparkeersensoren op zitten standaard ???

Ik zie dit nergens staan bij de technische gegevens in de vergelijking tss de verschillende uitvoeringen .

Zijn volgens mij nog altijd dezelfde optie's als op de Evogue destijds toch ...

of heb ik ook nen nieuwen bril nodig ??

Greetz Rolly

Hallo allen ;

wanneer ik naar Kia.be ga en de vergelijking maak tss de verschillende uitvoeringen , staat er nog altijd bij de Sense+ ; bij parkeersensoren vooraan O = optie ; dus niet standaard , waar halen jullie het , dat er APS en voorparkeersensoren op zitten standaard ???

Ik zie dit nergens staan bij de technische gegevens in de vergelijking tss de verschillende uitvoeringen .

Zijn volgens mij nog altijd dezelfde optie's als op de Evogue destijds toch ...

of heb ik ook nen nieuwen bril nodig ??

Greetz Rolly

De dealer (Bruyninx Hasselt) heeft mij gezegd dat de Sense+ APS (dus ook parkeersensoren vooraan) en alu. deurinleg standaard zou hebben. Nu, ik geef toe dat ik het niet ben gaan checken op de site (als de dealer het al niet weet ;) ). Wat zou anders het verschil zijn tussen een Sense en een Sense+? Hij heeft mij wel een prijslijst (van na de 1Juni prijsverhoging) laten zien waarop zowel de Sense (deze was wel niet meer bestelbaar) als de Sense+ stonden met een prijsverschil van ong.450 euro dacht ik. Ik vind het wel ingewikkeld worden hoor, op 6 maanden tijd 2 keer wijziging van uitvoering en naam (evogue, sense en sense+) terwijl er zelfs nog evoques moeten geleverd worden. Toch ben ik overtuigd dat ze het bij de dealers eigenlijk zelf allemaal niet goed meer weten. Nog niemand heeft al een Sense+ gezien en dat zal vermoedelijk nog even duren ook :)

Hoi ,

wanneer men kijkt op de site van Kia Be dan ziet men 4 verschillende uitvoeringen ; te weten 1/ Acces 2/ Lounge 3/ Fusion en 4/ Sense+ ; er is nergens sprake van een " Sense " , wel van een Sense+

Greetz Rolly

Klopt, in het begin van het jaar werd 'evogue' vervangen door 'sense' en vanaf 1 juni werd deze op zijn beurt 'sense+'. Kwestie van het blijven te volgen want het is niet simpel :D

Edited by Alex VB
onnodig Quoten

Waar zijn onze "buren" nou toch allemaal weer mee bezig. :D . Moet eerlijk bekennen dat ik de naam Evogue wel chiquer vond dan de naam Sense. Maar goed het is maar een type aanduiding.

Edited by Alex VB
Onnodig Quoten

Ongelooflijk hé :D Evogue hebben ze volgens mijn dealer moeten wijzigen omdat Range Rover een Evoque had en blijkbaar ook een patent (huiswerk slecht gedaan door KIA Belgium). Waarom heten die verschillende uitvoeringen niet in alle landen hetzelfde zoals bij de meeste merken. Dit is vragen om twijfel, zeker bij zo'n levertijd (wie heeft nu wat besteld eigenlijk?) :rolleyes:

Edited by Alex VB
onnodig Quoten

Aan het verhaaltje van Range Rover twijfel ik toch een beetje.Eerst en vooral is in de naam al een letter verschil(wat het al niet meer hetzelfde maakt) en ten tweede is het bij Range Rover een model en bij Kia een "uitvoering" van een model.Moest Kia met een model Evogue zijn uitgekomen dan zou het iets anders zijn(ondanks de letter verschil ;) ).

By the way.Bij Alfa Romeo hebben ze de Spider en bij Audi de R8 Spyder :D .

En toch klopt het verhaal mbt Range Rover. Zij hebben de naam en alle varianten erop als handelsmerk gedeponeerd omdat zij het exclusief gebruikersrecht wilden hebben.

Aan het verhaaltje van Range Rover twijfel ik toch een beetje.Eerst en vooral is in de naam al een letter verschil(wat het al niet meer hetzelfde maakt) en ten tweede is het bij Range Rover een model en bij Kia een "uitvoering" van een model.Moest Kia met een model Evogue zijn uitgekomen dan zou het iets anders zijn(ondanks de letter verschil ;) ).

By the way.Bij Alfa Romeo hebben ze de Spider en bij Audi de R8 Spyder :D .

Ik schrijf hier maar wat men mij bij de dealer gezegd heeft en dat deze naamsverandering kwam door een klacht van Range Rover. Trouwens, als Alfa en Audi er met elkaar geen punt van maken om beiden de naam 'Spi(y)der' te gebruiken is er ook geen probleem, dat komt pas als er een klacht komt over een gelijk klinkende naam waar iemand een patent op heeft.

Omdat ik twijfel wil dat niet zeggen dat ik gelijk heb ;) .Als het dan zo is vind ik het van Range Rover maar een beetje zwak.Vooral omdat het andere categorie wagens is.Ik vind die Evoque echt een prachtige wagen maar als je naar de prijs kijkt is dit eerder een droomwagen(voor mij toch).De Sportage is dan eerder realiteit en daar ben ik tevreden mee :D .