frankydb Posted August 4, 2011 Share Posted August 4, 2011 hallo ik rij met een kia sportage 2.0 4x4 bj 2009 ,,,50.000km even uitleggen een tijdje terug neem een week of zo , begon de wagen hevig te schudden op stationeer toerental maar reed nog perfect ik zei niets erg ,, iets regelen , vernieuwen , en klaar is kees maar nu blijkt ik ging naar de garage en na onderzoek mocht ik er niet meer mee verder rijden , het probleem komt voor van het vliegwiel ,,, iemand ervaring mee ?? maar de garage zij dat ze dat moesten komen kijken van kia brussel in verband de garantie ,, dus staat de wagen nu aan de kant van dinsdag die persoon ging vandaag donderdag komen ,,, dus afwachten hoe het nu echt is met de 7jaar garantie van kia ,,, ik hou je op de hoogte als ik iets verneem normaal vandaag nog Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groesbeek Posted August 4, 2011 Share Posted August 4, 2011 hallo ik rij met een kia sportage 2.0 4x4 bj 2009 ,,,50.000km even uitleggen een tijdje terug neem een week of zo , begon de wagen hevig te schudden op stationeer toerental maar reed nog perfect ik zei niets erg ,, iets regelen , vernieuwen , en klaar is kees maar nu blijkt ik ging naar de garage en na onderzoek mocht ik er niet meer mee verder rijden , het probleem komt voor van het vliegwiel ,,, iemand ervaring mee ?? maar de garage zij dat ze dat moesten komen kijken van kia brussel in verband de garantie ,, dus staat de wagen nu aan de kant van dinsdag die persoon ging vandaag donderdag komen ,,, dus afwachten hoe het nu echt is met de 7jaar garantie van kia ,,, ik hou je op de hoogte als ik iets verneem normaal vandaag nog je vliegwiel heeft toch alleen wat te maken met je koppeling. Daar kan de auto toch niet van gaan schudden? Is het niet zo dat een cilinder is stil komen te staan. Bij mijn vorige auto ging het vliegwiel kapot, moest bijna met 2 voeten op de koppeling gaan staan om deze in te trappen. maar de auto bleef gewoon draaien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje.2 Posted August 4, 2011 Share Posted August 4, 2011 je vliegwiel heeft toch alleen wat te maken met je koppeling. Daar kan de auto toch niet van gaan schudden? Is het niet zo dat een cilinder is stil komen te staan. Bij mijn vorige auto ging het vliegwiel kapot, moest bijna met 2 voeten op de koppeling gaan staan om deze in te trappen. maar de auto bleef gewoon draaien Een vliegwiel draait stationair met 900 toeren per minuut.. Ding weegt net zoveel (soms zelfs nog meer) als een complete autoband. Als daar onbalans in komt kan je gaan schudden als een ..... Als jij met 2 voeten je koppeling in moet trappen ligt dat niet aan je vliegwiel maar aan je druk/trek groep. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groesbeek Posted August 4, 2011 Share Posted August 4, 2011 Een vliegwiel draait stationair met 900 toeren per minuut.. Ding weegt net zoveel (soms zelfs nog meer) als een complete autoband. Als daar onbalans in komt kan je gaan schudden als een ..... Als jij met 2 voeten je koppeling in moet trappen ligt dat niet aan je vliegwiel maar aan je druk/trek groep. Ja kijk ik zal het even uitleggen het was een OPEL.... das nog altijd geen kia hahahahaha en de dealer heeft me wel meer voor gelogen met dingen die niet waar zijn o.a. dat hij dingen wilde vervangen die zo genaamd kapot waren. Heb zo veel pech gehad met die OPEL (Zafira B ) van November tot en met juli. Auto's kosten geld maar die ... bakken met geld alle pech die we ermee hebben gehad in korte tijd daarom zijn we maar eens overgestapt naar KIA en de Opel eruit gedaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje.2 Posted August 4, 2011 Share Posted August 4, 2011 Ja kijk ik zal het even uitleggen het was een OPEL.... das nog altijd geen kia hahahahaha en de dealer heeft me wel meer voor gelogen met dingen die niet waar zijn o.a. dat hij dingen wilde vervangen die zo genaamd kapot waren. Heb zo veel pech gehad met die OPEL (Zafira B ) van November tot en met juli. Auto's kosten geld maar die ... bakken met geld alle pech die we ermee hebben gehad in korte tijd daarom zijn we maar eens overgestapt naar KIA en de Opel eruit gedaan. Merk heeft daar voor de rest weinig mee te maken natuurlijk Ik hoop dat je aan je kia meer plezier gaat beleven dan aan de opel in dit geval.. alhoewel je met elke auto helaas veel pech kan hebben.. Dat je dan ook nog is een dealer hebt die je een extra poot uit probeert te draaien daar zullen we het maar niet over hebben. Snel geld verdienen is op iets langere termijn failliet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frankydb Posted August 5, 2011 Author Share Posted August 5, 2011 hallo gisteren zijn ze komen kijken van kia brussel ,, foto's genomen ,, weet niet wat dat uithaald met een foto van een wagen die schud maar ok nu zullen ze dat bespreken met hoger hand ze hebben er nog gehad die erger aan schudden waren, zijden ze ,,, nu ze gingen overleggen wat er nu moest gebeuren ,,, tegen woensdag zou ik meer weten hou je op de hoogte van deze pirikelen groeten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje.2 Posted August 5, 2011 Share Posted August 5, 2011 hallo gisteren zijn ze komen kijken van kia brussel ,, foto's genomen ,, weet niet wat dat uithaald met een foto van een wagen die schud maar ok nu zullen ze dat bespreken met hoger hand ze hebben er nog gehad die erger aan schudden waren, zijden ze ,,, nu ze gingen overleggen wat er nu moest gebeuren ,,, tegen woensdag zou ik meer weten hou je op de hoogte van deze pirikelen groeten ik mag toch aannemen dat je inmiddels voorzien bent van gratis vervangend vervoer? Het mag toch een beste tijd duren dit allemaal.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frankydb Posted August 6, 2011 Author Share Posted August 6, 2011 hallo gisteren zijn ze komen kijken van kia brussel ,, foto's genomen ,, weet niet wat dat uithaald met een foto van een wagen die schud maar ok nu zullen ze dat bespreken met hoger hand ze hebben er nog gehad die erger aan schudden waren, zijden ze ,,, nu ze gingen overleggen wat er nu moest gebeuren ,,, tegen woensdag zou ik meer weten hou je op de hoogte van deze pirikelen groeten ik mag toch aannemen dat je inmiddels voorzien bent van gratis vervangend vervoer? Het mag toch een beste tijd duren dit allemaal.. hallo ja we hebben een vervang wagen gekregen ,, ti's niet de top maar hij rijd ,,,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groesbeek Posted August 6, 2011 Share Posted August 6, 2011 Ja kijk ik zal het even uitleggen het was een OPEL.... das nog altijd geen kia hahahahaha en de dealer heeft me wel meer voor gelogen met dingen die niet waar zijn o.a. dat hij dingen wilde vervangen die zo genaamd kapot waren. Heb zo veel pech gehad met die OPEL (Zafira B ) van November tot en met juli. Auto's kosten geld maar die ... bakken met geld alle pech die we ermee hebben gehad in korte tijd daarom zijn we maar eens overgestapt naar KIA en de Opel eruit gedaan. Merk heeft daar voor de rest weinig mee te maken natuurlijk Ik hoop dat je aan je kia meer plezier gaat beleven dan aan de opel in dit geval.. alhoewel je met elke auto helaas veel pech kan hebben.. Dat je dan ook nog is een dealer hebt die je een extra poot uit probeert te draaien daar zullen we het maar niet over hebben. Snel geld verdienen is op iets langere termijn failliet Dat we pech kunnen krijgen met een auto weten we inderdaad allemaal wel maar zoveel pech als met die Opel (Over al Pech En Last) heb ik echt veel pech gehad De service van Kia is ook beter als die van Opel heb ik me in veel pech gevallen laten vertellen Nou frankydb hopelijk kun jij eruit komen met kia succes... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frankydb Posted August 14, 2011 Author Share Posted August 14, 2011 hallo ja de oorzaak zou gevonden zijn ,,, ze vervangen het vliegwiel dat zou de oorzaak zijn ,, voledig onder garantie ,,, dinsdag komt het vliegwiel toe ,,,en zij dat het ongeveer 4uur is om deze te monteren dus ,,, we zijn in blijde verwachting groeten iedereen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frankydb Posted August 26, 2011 Author Share Posted August 26, 2011 hallo ja de sportage is terug en helemaal nieuw hij rijd primma ,,, goede servies en garantie ,,, volledig gratis hersteld primma kia er is een nieuw vliegwiel gemonteerd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts