Jump to content

Gebruikte trekhaak Pride Wagon

ProudKiaDriver-NL

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Voor mijn 1999 Pride Wagon ben ik op zoek naar een gebruikte trekhaak en een speurtocht op Marktplaats en Onderdelenzoeker heeft nog geen resultaat geleverd.

Enige suggesties?

OK, heb de trekhaak gevonden (Brink model# 3113) maar nu de installatie...heb geprobeerd een handleiding te vinden maar geen succes...

Wie o wie met een Wagon & trekhaak kan mij wat foto's sturen waar de bouten komen in de kofferbak en onder auto?

• 1 month later...

Hier: http://www.thuletowb...uals/343570.pdf is wel een handleiding voor een ander KIA model uit 1999. De handleiding voor de Pride kon ik niet vinden; maar misschien dat je hier iets aan hebt.

Geldt deze handleiding ook voor de Pride? Ik zag op marktplaats een foto van een losse trekhaak en in de pdf die je erbij zet zie ik daar helemaal niets van terug...

Ik vraag me overigens ook af of het al gelukt was met de trekhaak? Ik heb ook een wens om het zelf te doen maar als ik de handleiding zie van de post hierboven dan lijkt het best wel veel werk.

• 4 weeks later...

Geldt deze handleiding ook voor de Pride? Ik zag op marktplaats een foto van een losse trekhaak en in de pdf die je erbij zet zie ik daar helemaal niets van terug...

Ik vraag me overigens ook af of het al gelukt was met de trekhaak? Ik heb ook een wens om het zelf te doen maar als ik de handleiding zie van de post hierboven dan lijkt het best wel veel werk.

De installatie is al met al niet zo erg moeilijk zodra je weet hoe het werkt....wel moet je een decoupeerzaag hebben om in de dekplaat achter de bumper een groot genoeg gat te maken zodat de boutplaten erin kunnen.

Heb je het ondertussen voor elkaar? Anders heb ik een pdf-file voor je met de handleiding. Voor de veiligheid heb ik de installatie onderdelen besteld bij Thule (ongeveer E50), een stuk goedkoper dan een aanhanger die voorbij komt rijden als de boel losbreekt met "thuis" constructies.