Guest janoeska Posted April 8, 2007 Posted April 8, 2007 Ik neem straks op onze Sorento een vaste trekhaak in plaats van een demontabele ivm caravannen. Nu is mijn vraag, zijn er al Sorento rijders die rijden met achteruitrij sensoren? Gaat de "pieper" niet af tijdens achteruit rijden omdat het systeem bijvoorbeeld de kogel al ziet of herkent? En wat doet het systeem als er achteruit gereden word en de caravan hangt achter de auto? Wie kan mij verder helpen...... Alvast bedankt, Janoes Quote
denniss Posted April 9, 2007 Posted April 9, 2007 Ik neem straks op onze Sorento een vaste trekhaak in plaats van een demontabele ivm caravannen.Nu is mijn vraag, zijn er al Sorento rijders die rijden met achteruitrij sensoren? Gaat de "pieper" niet af tijdens achteruit rijden omdat het systeem bijvoorbeeld de kogel al ziet of herkent? En wat doet het systeem als er achteruit gereden word en de caravan hangt achter de auto? Wie kan mij verder helpen...... Alvast bedankt, Janoes wanneer je die afneembare trekhaak monteert gaat het piep systeem automatisch uit. Waarom neem je eigenlijk een vaste? die afneembare trekt die caravan toch ook wel? Quote
willem1 Posted April 10, 2007 Posted April 10, 2007 Heb ook een afneembare trekhaak en inderdaad ook mijn Sorento heeft ook sensoren tbv. achteruitrijden (parking distance) Is destijds bij afleveren op mijn verzoek door de dealer gemonteerd; merk Brink Zie: http://www.brinkweb.com/trekhaak.php?lid=2&mid=17&moid=488&artnr=477600 Werkt perfect (kliksysteem) en is simpel in gebruik (om op slot te zetten en terug; kan je 'm ook NOOIT kwijtraken) Max. aanhangergewicht is 2800 kg en verticale last is 112 kg (!) Succes! Quote
Guest janoeska Posted April 10, 2007 Posted April 10, 2007 Op de eerste plaats bedankt voor jullie reactie, ik ben ook bij de dealer geweest inmiddels en deze vertelde mij dat zodra er een "jager" stekkerdoos, 13 polig met konstante stroomdraad gemonteerd wordt er tevens een uitschakelbare achteruit parkeerhulp op zit. Er schijnt een ledje/lampje in het dashboard te zitten dat zodra er een stekker in de doos gestoken wordt, dit lampje gaat branden en dus de parkeerhulp sensoren automatisch wordt uit geschakeld. Dus g??n piep signaal tijdens het achteruit zetten van de caravan. Ps mocht er iemand zijn met een andere ervaring, dan hoor ik dit graag. En waarom neem ik een vaste kogel ipv een demontabele, gewoon gemak vrees ik en als hij er toch op zit is het tevens een soort van beveiliging voor het in en uit parkeren van mijn mede weggebruikers. En ja het scheelt ook nog eens een klein beetje geld Janoes Quote
denniss Posted April 11, 2007 Posted April 11, 2007 Op de eerste plaats bedankt voor jullie reactie, ik ben ook bij de dealer geweest inmiddels en deze vertelde mij dat zodra er een "jager" stekkerdoos, 13 polig met konstante stroomdraad gemonteerd wordt er tevens een uitschakelbare achteruit parkeerhulp op zit.Er schijnt een ledje/lampje in het dashboard te zitten dat zodra er een stekker in de doos gestoken wordt, dit lampje gaat branden en dus de parkeerhulp sensoren automatisch wordt uit geschakeld. Dus g??n piep signaal tijdens het achteruit zetten van de caravan. Ps mocht er iemand zijn met een andere ervaring, dan hoor ik dit graag. En waarom neem ik een vaste kogel ipv een demontabele, gewoon gemak vrees ik en als hij er toch op zit is het tevens een soort van beveiliging voor het in en uit parkeren van mijn mede weggebruikers. En ja het scheelt ook nog eens een klein beetje geld Janoes het grote probleem is dat je hem snel over het hoofd ziet, doet vrij pijn aan je knieen Quote
Guest janoeska Posted April 11, 2007 Posted April 11, 2007 Denniss, wat voor jou mogelijk een probleem is hoeft natuurlijk niet per definitie voor een ander ook een probleem te zijn. Ps., misschien heb ik wel kunstof knie?n Quote
denniss Posted April 12, 2007 Posted April 12, 2007 Denniss, wat voor jou mogelijk een probleem is hoeft natuurlijk niet per definitie voor een ander ook een probleem te zijn. Ps., misschien heb ik wel kunstof knie?n haha, daar heb je een punt Quote
pd2ryp Posted April 12, 2007 Posted April 12, 2007 hallo janoeska, is totaal geen punt er is een poot over in de 13 polige jaeger stekker en daar sluiten ze hem op aan. en de keuze vaste trekhaak zou ik ook gedaan hebben voor al die kleine kia-tjes een zetje tegeven mmmmmm . maar wat voor caravan ga je er mee trekken en heb je een diesel of benzine S. Wij zelf hebben een diesel en super tevreden er hangt een knaus 560 achter en totaal geen probleem. succes willem en die kijkt uit waar hij loopt... heb geen kuntstof knieen. Quote
willem1 Posted April 16, 2007 Posted April 16, 2007 Volgens mij heeft Kia Nederland momenteel een actie voor wat betreft trekhaken? De getoonde afbeelding is de afneembare die ik ook heb........ http://www.e-messenger.nl/kia/20070410/Lekker_weg_met_uw_Kia.pdf Je moet toch maar even kijken of dat misschien interessant is......... Hella levert trouwens een setje van 13 naar 7-polig mocht je nog een dergelijke aansluiting hebben Succes! Quote
Recommended Posts