KCG Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 Kia's gaan niet stuk……. En anders is er Kia Assist, toch ? Ik heb het verhaal van cobus: http://www.kiaclub.nl/topic/7192-vakantie-ervaringenhoe-deed-de-sp3-het/page__view__findpost__p__64804 via PM mogen lezen. Dat is niet leuk. A ) w.b. afslepen auto en bemanning met bagage laten staan op parkeerplaats B ) Afhandeling garantie NB dit zijn echt 2 verschillende dingen. Wat er wel niet gedekt wordt door Kia Assist is niet helemaal duidelijk. De Belgische site spreekt van vervangend vervoer, NL niet. http://www.kia.nl/Kia-Finance-en-Service/Kia-Services/Kia-Internationale-wegenhulp/ http://www.kia.be/Service/Assistance/ Wat betreft garantie heeft bovenstaand lid cobus te maken met een niet zo zuivere Italiaanse Kia werkplaats. Alles is die week bij die werkplaats "marterschade" omdat ze daar zo'n last van hebben die week. Cobus komt rechtstreeks vanuit NL en de auto heeft geen marter gezien, of er moet er een, dood, in de grill zitten.. KiaMNL krijgt rapport van Kia "Mario" en dat is het dan. Geen bewijs etc. Cobus mag de reparatie lappen, geen garantie. Dat wordt een gevalletje van welles nietes en helaas ten nadele van cobus. Persoonlijk zou ik na het lezen van de Kia Assist regeltjes mijn ANWB lidmaatschap niet op willen zeggen en misschien wel korting bedingen bij het niet willen gebruiken van de uiteindelijk niet zo waardevolle Kia Assist. NB die caravan laten ze ook gewoon staan.. Dussssssss. Een Kia gaat nooit stuk, maar toch.. Wat zijn jouw ervaringen met de Kia Assist, zowel positief als minder positief Binnenkort hebben we als KCG weer een meeting met de Kia directie en dan zouden we dit onderwerp mee willen nemen. NB het verhaal van cobus is er één, en als KCG kunnen/willen we niet bemiddelen bij individuele gevallen. KCG bigwade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje.2 Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 Negatief.. 1x langs de snelweg gestaan met een motorstoring lampje dat spontaan ging branden.. Via de telefoon kreeg ik te horen dat ik dan even de accuklemmen los moest halen en dan verder moest kijken. Logischer wijs heb ik natuurlijk de gereedschappen in mijn auto liggen om een accuklem los te schroeven.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kialoog Posted October 1, 2011 Share Posted October 1, 2011 @bigwade KGC Nog geen ervaring met Kia-assist, maar bedankt voor de tip, sterk zeg, zat idd gisteren op te zoeken hoe op te zeggen de ANWB met zo'n internationale reis en kredietbrief of zoiets . Ik ga het er nog wel naast houden bij het lezen van de Assist-regels van Kia (en ervaringen tot nu toe) Maar ja aan de andere kant heb je/ik er dan dus 3, Kia, ANWB en autoverzekering.(alle 3 oproepen is ook weer zo wat) Bij mijn vorige merk Chevy was het zo dat als je die belde kwam gewoon de ANWB voorrijden (huren ze waarschijnlijk in) Trouwens is gegrilde marter lekker???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts