Jump to content

Recommended Posts

Posted

Als vervent Volkswagen rijder (14 jaar!) , waarvan de laatste twee jaren een VW Tiguan 1.4 TSI (benzine) kreeg ik de laatste jaren steeds meer het gevoel dat de prijs / kwaliteit verhouding steeds meer uit elkaar ging lopen. Ook de laatste facelift voor de diverse modellen zoals de Passat en nu de Tiguan, gebrek aan visie en design voeren bij VW momenteel de boventoon. Overwogen om een BMW X1 of Audi A4 uit Duitsland in te voeren, dit keer een diesel vanwege de kilometers, totdat ik met de Sportage 3 in aanraking kwam. ........

Het ontwerp van de auto en de standaard uitrusting maakte bij mij indruk. Na een tweetal proefritten met een 1.7 cdri 115 pk (gewenste uitvoering) was ik letterlijk en figuurlijk verkocht. Alleen de levertijd van de auto .... ergens in Februari 2012......

Heb de dealer gevraagd om de demo welke in de showroom stond aan mij te verkopen, de kleur zwart metallic, de uitvoering etc. pasten precies in het plaatje. Deze auto werd vervolgens binnen 1 week aan mij geleverd, hoezo levertijd, lang leve deze dealer.

Doorslag om deze auto te kopen zijn tevens de lange garantie termijn en vergeleken met de gevestigde Duitse orde, zou ik een hoop geld in de knip houden en rij toch een dikke auto.

Wagen is tevens voorzien van skid plates voor en achter.

Inmiddels een maand en vierduizend kilometer verder, net verbruik, woon werkverkeer 1 op 18.5

Kortom veel plezier tot nu toe :lol:

Posted

Welkom op het forum!

Een zeer tevreden Sportagerijder zonder wachttijd!:D

Posted

Welkom, ik kom van een Mercedes en heb dezelfde keuze gemaakt als jij en heb het me tot nu toe ook nog geen seconde beklaagd, de Sportage is echt een dijk van een auto en met de 1.7 CRDI rijd ie héél vlot en soepel met daarbovenop als bonus een -volgens SUV-normen- héél redelijk verbruik, ik zit momenteel op boordcomputer 5.7-5.8l/100km en reeel op 6.25!!! :blink: