Jump to content

CO2 Comfort pack

Recommended Posts

Posted

Ik ben op zoek naar een leuke zuinige goedkope auto, en de Kia Rio 2011 lijkt me wel wat.

De Kia Rio Diesel 1.1 CRDi heeft een zeer lage CO2 uitstoot van 85. Alleen heeft deze in het standaard pakket geen airco, wat toch wel prettig is in de zomer. Een pakket verder is het luxere comfort pakket, waar vele extra's in zitten, waaonder airco. Zie http://www.kia.nl/~/media/NL/Add-ons/Downloads/Downloadable%20files/Prijzen-specs-Kia-Rio-2011.pdf

Wat me echter verbaast is dat bij het comfort pakket, de CO2 uitstoot van 85 naar 95 gaat!

Ik begrijp dat airco meer energie gebruikt, maar het lijkt me raar als 95 co2 gemeten is met airco aan, gezien in de meeste gevallen dat je rijdt, niet gebruikt wordt.

Heeft iemand een verklaring voor de hogere CO2 uitstoot van 95?

Posted

Hallo Kxb, en welkom op het forum.

Ik zie een hoop technische snufjes in het comfort plus pakket oa die climate controle geeft al een hogere uitstoot van CO2.

Al met al is dan die 10 hoger, door de elektrische snufjes wel te verklaren :unsure:

Posted

Hi Wimis,

Hier een opsomming van wat het comfort pakket extra biedt:

-Airconditioning

-Dashboardkastje gekoeld

-Elektrisch bedienbare ramen

-Buitenspiegels in carrosseriekleur en verwarmbaar

-Radiator grille met chromen omlijsting

-Deur- en achterklepgrepen in carrosseriekleur

-Bekleding stof type “Knit Embo”

Van de elektrische snufjes zou ik denken dat ze allemaal aan/uit schakelbaar zijn, dus dus niet meegeteld zouden moeten worden in de 94 co2 uitstoot.

Ik zal Kia eens mailen hierover.

Posted

Hallo Kxb, en welkom op het forum.

Ik zie een hoop technische snufjes in het comfort plus pakket oa die climate controle geeft al een hogere uitstoot van CO2.

Al met al is dan die 10 hoger, door de elektrische snufjes wel te verklaren :unsure:

precies.. ze meten de co2 uitstoot met al die leuke snufjes aan :-) sowieso is bijvoorbeeld een airco pomp ook als die uitstaat toch meer weerstand maar goed