Jump to content

CDRI 2,5 sorento [tijdelijk] vermogen kwijt

Recommended Posts

Posted

Breng ik mijn 2,5 cdri sorento voor een grote beurt en APK .

Krijg ik een telefoontje er is iets met je wagen geen vermogen .

Misschien de turbo.

Ik denk van oei ,gvd enz enz en wordt eigelijk boos wat hoe kan dat een goed rijdende wagen brengen en dan defect heel raar. :?

De dealer kon ook niet in de computer komen nog vreemder .

Na 3 dagen zijn ze weer in de computer en blijkt de speedsenor defect op de versnellingsbak .

Nog een weekend ertussen om het extra leuk te maken maar dinsdags was de wagen weer OK [ gelukkig ]

De garage heeft het redelijk opgelost ik moest de beurt betalen [ normaal] en de sensor met 1 uur arbeid zeer redelijk . :wink:

Het is een sorento kwaal volgens de amerikaanse site www.kiatechinfo.com maar de KIA importeur hier is echt niet thuis geen garantie een beetje jammer . :cry:

artikel TSB KT2005022519

Posted

Kia is zeer week op het gebied van erkennen van eigen fouten. Had ik ook met de Rio en dat gel*zer met de versnellingsbak. Bij de dealer: Sorry meneer, maar ik heb dit probleem nog niet eerder gezien.

Posted

Och, ik vind dit ook allerzins redelijk. Op de sensor zit geen garantie, gezien de garantie van de auto is afgelopen.

Dat je de uren die men aan het zoeken was (uit onwetendheid), niet hoeft te betalen, is netjes opgelost door je dealer.