pepijn21 Posted May 17, 2007 Posted May 17, 2007 Vol spanning zit ik te wachten op de levering van mijn kia sorento. 2 Jaar geleden voor het eerst in gereden, maar toen nog onbetaalbaar. Nu heb ik een Sorento uit 2003 gekocht, ziet er nog picobello uit. In mijn "oude" auto had ik een geintegreerd navigatie en telefoonsysteem (met sim). De telefoon heb ik al geregeld dmv een bluetooth radio met telefoon, maar voor de navigatie puzzel ik nog een beetje. Ik heb een garmin streetpilot 2610 voor op de motor. Deze wil ik ook gaan gebruiken in de Sorento. In verband met mijn ongeduld, zou ik graag willen weten of ik altijd een externe antenne moet aansluiten (meestal bij gecoat warmtewerend glas, zoals bij de Franse auto's). Kan iemand mij hier meer over vertellen, of is de interne antenne van de gps voldoende? Dat scheelt namelijk weer draden wegwerken enzo. Quote
Tazteam Posted May 17, 2007 Posted May 17, 2007 Allereerst proficiat me je "nieuwe" Sorento. En uiteraard welkom. Wij rijden met een Pica, voorzien van warmtewerend glas, en een Garmin I3 navigatie. We hebben de GPs op het dashbord staan, maar zeg er wel bij dat hij van boven af gezien onder het glas staat en niet "in" de auto. En een externe antenne is niet nodig, maar wordt wel vaak als advies gegeven, maar ook ik ben een echte Nederlander............eigenwijs zijn en niet aanschaffen, en het werkt ook nog En we hebben er geen problemen mee, morgen mag hij ons weer een dienst bewijzen om ons naar het VTT in Duitsland te brengen. Philip Quote
pepijn21 Posted May 27, 2007 Author Posted May 27, 2007 Nou, hij is gearriveerd en al de eerste paar honderd kilometer geprobeerd! Ik heb genoten op die Deutsche Autobahn. Goede keus gemaakt. Nu kan ik ook mijn navigatieervaring met de Garmin Streetpilot 2610 delen. Alles ingesteld, geen satelliet te vinden. Externe antenne maar aangesloten (wat een dradenwerk op het dashboard), nog steeds geen verbinding.....bleek dat alles werd tegengehouden door de boom waar ik onder stond!! Maar uiteindelijk gewoon vertrokken en wat blijkt: helemaal geen externe antenne nodig, dus de ruit laat een prima signaal door. Philip, bedankt voor je reactie en ik zal genieten van de nieuwe KIA, heb ik al volop gedaan. Groeten, Yvonne Quote
LeFouduVolant. Posted May 28, 2007 Posted May 28, 2007 In mijn beide PIC's staat de MEDION GPS ( is feitelijk MIO ) IN de wagen ,dus niet direct onder het glas ... no problema ... Overigens foto's van de plaatsing in het album onder Picanto . Ni Dieu ...ni m?itre ... Quote
Recommended Posts