peer8 Geplaatst 16 Oktober, 2011 Geplaatst 16 Oktober, 2011 Ik gebruik mijn Picanto als camper, jawel. Maar ik maak mij zorgen om de accu. Soms sta ik dagen stil (in de zon aan de kust van Spanje) en dan loopt de accu toch een tikkie leeg en ben ik bang stroom te verbruiken. Ik kan natuurlijk elke dag 10 minuten de motor laten lopen, maar dat vind ik ook weer zoiets. Dus heb ik een zonnepaneel aangeschaft. Die gaat in de sigarettenaansteker en dan laad het. Echter, de sleutel moet in het contact blijven anders gaat de stroom eraf, en dan wordt er niet meer geladen. Waar kan ik een permanente 12 volt kabel vinden die op ongeveer 8A is gezekerd? Deze aansluiting moet dus stroom hebben zonder dat de sleutel in het contact zit. Linksonder bij de bestuurdersstoel heb ik een hele wirwar van kabels kunnen ontdekken...maar geen stroom daar. Alleen het daklampje kan aan, daar zou ik de panel kunnen aansluiten, maar dan bungeld er daar altijd een draadje, niet handig. En het lijkt me een laag-gezekerde aansluiting. Wie heeft hier goede ideeën? Quote
rvan Geplaatst 16 Oktober, 2011 Geplaatst 16 Oktober, 2011 Er zit permanent 12 volt naast de zekeringenkast achter het klepje. Dikke roode draad . daar heb ik de afstandbediening op gemaakt. Ronald Quote
Picanto2011 Geplaatst 16 Oktober, 2011 Geplaatst 16 Oktober, 2011 Op de audio aansluiting achter de radio zit ook een 12 V konstant. F2 20A gezekerd, wordt o.a. gebruikt voor memory. Het is pennummer 12. zie bijlage 1 Quote
peer8 Geplaatst 17 Oktober, 2011 Topic Starter Geplaatst 17 Oktober, 2011 Zo, dank je wel mensen, heb achter de radio afgetakt, de constante 12v aansluiting hangt nu netjes in het bakje onder de autoradio. Quote
phoenix2149 Geplaatst 17 Oktober, 2011 Geplaatst 17 Oktober, 2011 Post eens wat plaatjes van je campeer situatie in je picanto ben wel benieuwd.... Quote
Gast Marcvane86 Geplaatst 24 Oktober, 2011 Geplaatst 24 Oktober, 2011 Ben inderdaad ook erg benieuwd. Moet zeggen hij slaapt wel lekker hoor pas ook na lange rit lekker de stoel achterover gegooid en heerlijk uurtje of 2 geslapen. Maar jah kamperen word me net te gek. Post eens wat plaatjes van je campeer situatie in je picanto ben wel benieuwd.... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.