Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Nog een (late) reactie op de vraag van Kiaso.

Onze Part time drive bevalt prima! En nee geen Esp, en wat de rotonde betreft zou ik zeggen, misschien iets rustiger de rotonde in gaan :roll: immers het is een hoge auto met h??l v??l vermogen en als je dat dan aanspreekt op een rotonde die dan ook misschien nat/glad is..........., yep dan gaat hij aan de haal!

Bay the way wij hebben laatst een 4x4 Kia Drivers Driving Course gedaan.

Een geheel verzorgde dag rijden door en in het terrein :D

Na deze dag heb je dan echt meer weet van wat je auto kan maar ook wat niet kan. Er worden namelijk ook de nodige instructies aan je gegeven. Kortom een hele leerzame dag :wink: Ps., wel nog even je auto "schoonmaken" bij thuis komst! :lol:

Groet Janoes

Ja is erg leuk om te doen heb ik ook met nissan patrol en jimny suzuki gedaan, daarom ook part time V6 besteld , patrol en suzuki waren ook part time dat beviel goed.

trouwens hoe gaat het verbruik nu ? want part time moet iets zuiniger kunnen als 7,5 ?

Groet,

kiaso

Geplaatst
Ben net twee dagen terug vanuit de Provence.

Gastanken is in Duitsland en Luxemburg best moeilijk. In Frankrijk valt het alles mee. Tja, dan het verbruik. Over 4700 km gasverbruik (met en zonder caravan) gemiddeld 1:4.3

Heb nu ruim 15000 km gereden. Ga aan de dealer vragen wanneer de inrijtijd voorbij is. Met mijn X-trail reed ik met dezelfde caravan over ongeveer dezelfde afstand gem 1:8 (diesel).

Snelheid is niet boven de 100 km/uur geweest.

Maar wat een trekkracht..............

Dat is precies even duur 12,5 euro per 100km m.i. 22,5 X 0,55 gas tegen 12,5 x 1,00 :lol:

Dat kosten zijn niet het punt. Ik geef aan dat het verbruik veel hoger is.

• 3 weken later...
Geplaatst

Het verbruik? :roll: Ja wat zal ik zeggen...., we zijn maar weer even aan het meten geslagen. Soms gebruik je wel eens wat meer vermogen (als iemand al trappelend naast je staat) bij het wegrijden van een verkeerslicht, erg leuk hahahaha :twisted: Maar daar wordt je niet vrolijk van :cry: Dus nu een aantal tanken "aangepast" tuffen" en dan weer eens kijken. Maar zeker te weten dat de wel bekende gegevens van de Dealer bij lange na niet gehaaldt worden.

Wij gaan inmiddels voor 1:8 :wink: Wordt vervolgd.

Janoes

• 4 maanden later...
Geplaatst
Het verbruik? :roll: Ja wat zal ik zeggen...., we zijn maar weer even aan het meten geslagen. Soms gebruik je wel eens wat meer vermogen (als iemand al trappelend naast je staat) bij het wegrijden van een verkeerslicht, erg leuk hahahaha :twisted: Maar daar wordt je niet vrolijk van :cry: Dus nu een aantal tanken "aangepast" tuffen" en dan weer eens kijken. Maar zeker te weten dat de wel bekende gegevens van de Dealer bij lange na niet gehaaldt worden.

Wij gaan inmiddels voor 1:8 :wink: Wordt vervolgd.

Janoes

Hallo beste 3.3 v6 rijders:

Vandaag van het t'Gooi naar Bergen op zoom gereden (256km) met zoveel mogelijk cruise control in vaste 5e vesnelling ( dus automaat in + /- stand) 110 km per uur

Gemiddeld 9,4 km per liter gereden. wat een prima verbruik is voor een 6 cillinder.

Groet, kiaso :lol:

Geplaatst

Hoi , ik ben in 2006 met Sorento 2.5 crdi Met een Hobby caravan 650 KMFE naar Italie geweest.

Ik heb niet naar het verbruik gekeken, maar ik heb alleen ervan genoten hoe makkelijk de Sorento over de Brenner met een caravan van 2 ton ging.

gr Jos

• 2 weken later...
Geplaatst

Heb ook net een Sorento aut. en de eerster 7500km aardig dorstig.

Heb hem vorige week laten chippen door ZIP en ongelooflijk wat een verschil.

Auto rijdt veel rustiger, door hogere koppel minder schakelmomenten. Veel meer power en heel stukkie zuiniger.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...