Jump to content

Introductiekorting Kia Rio

Recommended Posts

Posted

Zijn er leden op dit forum die voor de aankondiging van de actie een Kia Rio hebben besteld, waarbij toen niet over extra inuruilkorting van 500 euro is gesproken, en bij afleveren alsnog de extra korting hebben gekregen? Of is het gewoon een actie van sigaar uit eigen doos, eerst 500 euro er af en daarna er zogenaamd als actie weer bij doen. Voor de hele snelle kopers gaat dat niet op omdat toen de actie nog niet bekend was en eigenlijk de dealer nu "spontaan" de extra korting zou moeten aanbieden. Ik ben benieuwd omdat ik tot laatste groep behoor en dealer nu zegt dat hij toch de korting destijds al in de inruilprijs had verwerkt zonder daar destijds over te spreken.

• Like 1
Posted

Ik heb hem wel gekregen en staat ook op de factuur. Ik heb mijn Rio vanaf 30 september.

Of je die korting nou werkelijk ook krijgt is de vraag. Ze kunnen je ook 500 euro minder voor je inruil auto geven en dan krijg je die korting erbij. En dan kom je misschien onderaan de streep op hetzelfde bedrag uit. Ik weet het niet, maar het staat bij mij wel op de factuur.

Posted
1319094690[/url]' post='71066']

Ik heb hem wel gekregen en staat ook op de factuur. Ik heb mijn Rio vanaf 30 september.

Of je die korting nou werkelijk ook krijgt is de vraag. Ze kunnen je ook 500 euro minder voor je inruil auto geven en dan krijg je die korting erbij. En dan kom je misschien onderaan de streep op hetzelfde bedrag uit. Ik weet het niet, maar het staat bij mij wel op de factuur.

Stond de korting ook op je offerte? Dat is nu interessant omdat het niet zo kan zijn dat het niet of je offerte staat en wel op je factuur. Dan is het idd een sigaar uit eigen doos.Bij mij staat het niet op de offerte en als het nu wel op de factuur komt ga ik er wel een punt van maken.

Posted

Stond de korting ook op je offerte? Dat is nu interessant omdat het niet zo kan zijn dat het niet of je offerte staat en wel op je factuur. Dan is het idd een sigaar uit eigen doos.Bij mij staat het niet op de offerte en als het nu wel op de factuur komt ga ik er wel een punt van maken.

Het stond bij mij ook op de offerte. Toen ik mijn auto kocht was die actie net begonnen, maar er werd toen nog niet echt veel reclame voor gemaakt. Ik wist het zelf niet en zag het toen op de offerte staan. Vond het wel prima zo.

Posted

Wij hebben eind september ook een KIA Rio besteld in de Diesel uitvoering. Helemaal niet stil gestaan bij de introductiekorting. Nu gister contact gehad met de dealer en blijkt inderdaad dat we niet voor deze introductiekorting in aanmerking komen aangezien de Diesel uitvoering pas in januari geleverd kan worden. Beetje jammer.. Maar ja, kleinigheidjes blijf je houden :wink:

Posted
1319189824[/url]' post='71154']

Wij hebben eind september ook een KIA Rio besteld in de Diesel uitvoering. Helemaal niet stil gestaan bij de introductiekorting. Nu gister contact gehad met de dealer en blijkt inderdaad dat we niet voor deze introductiekorting in aanmerking komen aangezien de Diesel uitvoering pas in januari geleverd kan worden. Beetje jammer.. Maar ja, kleinigheidjes blijf je houden :wink:

Dat klopt, uiterste registratiedatum is 30 november. Daar zijn ze wel helder over in de voorwaarden.

Posted
1319184746[/url]' post='71151']

Het stond bij mij ook op de offerte. Toen ik mijn auto kocht was die actie net begonnen, maar er werd toen nog niet echt veel reclame voor gemaakt. Ik wist het zelf niet en zag het toen op de offerte staan. Vond het wel prima zo.

Als het al in de offerte stond is er kennelijk ook over gesproken en heb je de korting gehad. Ik zoek kopers waarbij het niet in de offerte stond, van wie hun auto binnen de actieperiode op naam is gesteld en die de korting niet gehad hebben.

• Like 2
Posted

Mag ik dragen waarom je dat zoekt?

Als je tevreden bent over de prijs die je moest bijbetalen voor je nieuwe auto, dan is dat toch zo?

De dealer heeft een formulier moeten invullen om de korting te verkrijgen. Volgens mij zat deze korting bij mij ook verwerkt in de teruggave van de auto.

Op mijn offerte staan meerdere kortingen dus ik weet niet precies onder welke post deze gezet zou moeten zijn.

Het is meer een onderhandeling die je bij de koop had kunnen aangeven. Het is aan de dealer wat je voor je oude auto terug hebt gekregen. Als de dealer je 500 euro meer gegeven heeft voor de inruil auto dan zal dit ook wel zo zijn, kwestie van vertrouwen.

Volgens mij hoeft de offerte niet de korting van 500 euro te beschrijven.

Misschien dat iemand van Kia Contact Groep er iets van weet?

Posted
1319491551[/url]' post='71356']

Mag ik dragen waarom je dat zoekt?

Als je tevreden bent over de prijs die je moest bijbetalen voor je nieuwe auto, dan is dat toch zo?

De dealer heeft een formulier moeten invullen om de korting te verkrijgen. Volgens mij zat deze korting bij mij ook verwerkt in de teruggave van de auto.

Op mijn offerte staan meerdere kortingen dus ik weet niet precies onder welke post deze gezet zou moeten zijn.

Het is meer een onderhandeling die je bij de koop had kunnen aangeven. Het is aan de dealer wat je voor je oude auto terug hebt gekregen. Als de dealer je 500 euro meer gegeven heeft voor de inruil auto dan zal dit ook wel zo zijn, kwestie van vertrouwen.

Volgens mij hoeft de offerte niet de korting van 500 euro te beschrijven.

Misschien dat iemand van Kia Contact Groep er iets van weet?

Dat is juist het punt. Bij mij is met geen woord (en geen pen) over de korting gerept. Na ondertekening van de offerte kwam de actie dus ik denk dat de dealer het ook nog niet wist en daar dus bij het bepalen van de inruilprijs ook geen rekening mee heeft kunnen houden. Ik wist het ook niet en kon het dus niet bij de onderhandeling betrekken. Nog duidelijker: Tijdens de onderhandelingen gaf de dealer aan dat Kia niet, net zoals VW met de Polo en Opel, door de importeur werd ondersteund met een extra inruilactie! Dus dan is het des te merkwaardiger om op het moment dat ik het ter sprake breng op eens te zeggen dat hij wel de korting in de inruilprijs heeft verwerkt. De korting is van de importeur voor de klant. Het is immers een introductiekorting. De actie kent geen ingangsdatum, wel een einddatum. Dus moet de dealer nu niet deze korting in eigen zak steken. Zal bij meer klanten zijn die voor 1 september hebben getekend.

• 2 weeks later...
Posted

@PPK

Zelfde situatie deed zich bij mij voor. Offerte werd bij mij opgemaakt op 11 augustus. In de offerte werd niet gerept over de extra inruilkorting van €500,-. Begin september zag ik de actie op tv en nam contact op met de dealer. Volgens hem was het extra inruilvoordeel al opgenomen in de inruilprijs, maar staat dat niet expliciet vermeld. Ik was het niet met hem eens op grond van dezelfde argumenten als jij aanvoert. Tijdens de discussie met de dealer bleek dat de importeur op 23 augustus een brief heeft gestuurd aan de dealers waarin de actie wordt aangekondigd. Mijn dealer verklaart zijn beleid naar mij met de mededeling dat er vóór 23 augustus op andere wijze over de komst van de actie naar de dealers is gecommuniceerd. Het was mijn nee tegen zijn ja. Daar ik de situatie niet op de spits wilde drijven (nog minstens zeven jaar zaken doen met elkaar) legde ik me er bij neer. Toen in oktober duidelijk werd dat mijn Rio, Superpack, Signal Red, pas rond 20 november geleverd zou worden en ik daar boos over werd (Signal Red Superpack zou als een van de eersten geleverd worden volgens de dealer en daarop baseerde ik mijn keuze), kreeg ik ter compensatie alsnog de €500,-. Eind goed al goed? Hm, vóór 30 november moet de auto op kenteken staan. Hoop dat ik vóór die datum mijn Rio heb.

• 3 weeks later...
Posted

Zijn er leden op dit forum die voor de aankondiging van de actie een Kia Rio hebben besteld, waarbij toen niet over extra inuruilkorting van 500 euro is gesproken, en bij afleveren alsnog de extra korting hebben gekregen? Of is het gewoon een actie van sigaar uit eigen doos, eerst 500 euro er af en daarna er zogenaamd als actie weer bij doen. Voor de hele snelle kopers gaat dat niet op omdat toen de actie nog niet bekend was en eigenlijk de dealer nu "spontaan" de extra korting zou moeten aanbieden. Ik ben benieuwd omdat ik tot laatste groep behoor en dealer nu zegt dat hij toch de korting destijds al in de inruilprijs had verwerkt zonder daar destijds over te spreken.

Ik heb ook geen korting gehad is in de onderhandelingen niet overgesproken maar ik had er wel recht op als introductie

:blink:

Posted

Bij mij werd de totaalprijs van de auto berekend en daar werd de 500 euro afgehaald. Vervolgens staat op mijn factuur de inruilprijs van mijn vorige auto. Dit was een ontzettend sterke prijs, dus ik ben er vast van overtuigd dat de 500 introductiekorting niet bij mijn inruil eraf is gehaald.

De auto wordt momenteel voor 200 euro meer dan de inruilprijs te koop aangeboden, en de dagwaarde is nog eens 1300 euro lager (bovag koerslijst)