pica3deur Geplaatst 3 November, 2011 Geplaatst 3 November, 2011 Bij het begin remde de auto zeer goed. Maar ineens voelt het remmen slap aan. Als ik op een stoplicht af kom rijden, en ik begin voorzichtig te remmen dan zakt het pedaal steeds dieper. Dus hoe langzamer je gaat, hoe dieper het pedaal. Als je dan even doortrapt hang je wel meteen in de gordels. Ik ben hiermee van de week naar de dealer geweest, en kon niets vinden. Wel hebben ze wat lucht uit het systeem gehaald, maar dit maakt geen verschil. Bij het starten voel je ook het pedaal zakken, dit schijnt te komen doordat de vacuumklep open gaat. Dit heb ik in de showroom ook even gevoel bij een nieuwe. Alleen de monteur heeft niet met me auto gereden, alleen getest op de rembank. Dus ze hebben niet gemerkt dat bij een lagere sbelheid het pedaal verder ingetrapt moet worden. Zijn er meer Picantorijders die dit ervaren? Gr Alex Quote
r.vanrookhuizen Geplaatst 4 November, 2011 Geplaatst 4 November, 2011 Mij onbekend. Remt juist als op een plank(of zo iets) Ronald Quote
Marillion Geplaatst 4 November, 2011 Geplaatst 4 November, 2011 Bij het begin remde de auto zeer goed. Maar ineens voelt het remmen slap aan. Als ik op een stoplicht af kom rijden, en ik begin voorzichtig te remmen dan zakt het pedaal steeds dieper. Dus hoe langzamer je gaat, hoe dieper het pedaal. Als je dan even doortrapt hang je wel meteen in de gordels. Ik ben hiermee van de week naar de dealer geweest, en kon niets vinden. Wel hebben ze wat lucht uit het systeem gehaald, maar dit maakt geen verschil. Bij het starten voel je ook het pedaal zakken, dit schijnt te komen doordat de vacuumklep open gaat. Dit heb ik in de showroom ook even gevoel bij een nieuwe. Alleen de monteur heeft niet met me auto gereden, alleen getest op de rembank. Dus ze hebben niet gemerkt dat bij een lagere sbelheid het pedaal verder ingetrapt moet worden. Zijn er meer Picantorijders die dit ervaren? Gr Alex Onze Picanto is voor rem problemen al 2 keer weg geweest ( wegvallen van de druk), dit is ook geconstateerd door de monteur. Quote
pica3deur Geplaatst 4 November, 2011 Topic Starter Geplaatst 4 November, 2011 Onze Picanto is voor rem problemen al 2 keer weg geweest ( wegvallen van de druk), dit is ook geconstateerd door de monteur. Is het nu opgelost? Zo ja, weet je ook wat er loos was? Quote
Gast Marcvane86 Geplaatst 5 November, 2011 Geplaatst 5 November, 2011 Mijn pico heeft hier geen last van. zat van de week elke keer tegen stuur aangedrukt. Die militaire voertuigen moet je toch wat harder trappen. Quote
Marillion Geplaatst 5 November, 2011 Geplaatst 5 November, 2011 Is het nu opgelost? Zo ja, weet je ook wat er loos was? Bij ons was het wel zo dat het leek dat de rem bekrachtiging wegviel. ( m.a.w bij een noodstop hadden wij niet op tijd stil gestaan, dit is ook de reden dat er geen km meer gereden mocht worden). de eerste keer ( 3 maanden geleden) hebben ze i.o.v KIA Ned de ABS pomp vervangen.( auto heeft ook 2 weken in Breukelen gestaan voor technisch onderzoek, er mocht niet meer met gereden worden). Dit bleek in eerste instantie ook het probleem te geven , echter 3 weken geleden kwam het probleem weer terug. De auto heeft weer 2 weken in de garage gestaan ook de ABS pomp weer vervangen, maar niet het gewenste resultaat. Hierop hebben ze weer contact gehad met KIA Ned en ik heb begrepen dat ze een "andere" manier van ontluchten hebben gedaan. We hebben wel vernomen dat er meedere Picanto's dit probleem hebben gehad en daarvoor ook in onderzoek zijn gegaan. ( vreemd hieraan is natuurlijk dat er geen terug roep actie is geweest, remproblemen en meerdere pico's is toch zeer serieus en als het fout gaat : aanrijding met lichamelijke letsel wat dan..) Ik kan je verzekeren dat het rijden met de Picanto een heel ander gevoel geeft...............komt het weer terug. En wat te doen als het weereens terug komt......de auto hoeven we dan niet meer en het vertrouwen is dan wel weg in KIA. We zijn wel goed geholpen door de dealer: leenauto en werden regelmatig op de hoogte gehouden van de status. Quote
pica3deur Geplaatst 7 November, 2011 Topic Starter Geplaatst 7 November, 2011 Vandaag toch maar even langs de dealer gereden. Een monteur heeft een proefritje gemaakt, en voelde het ook meteen. Er worden onderdelen besteld en dan is het hopelijk opgelost. Gr Alex Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.