Jump to content

Eco en schakelindicator

henk1304

Recommended Posts

Hallo forum.

Ik heb een Kia Rio 1.2 met als uitvoering het Super pack.

Nu lees ik in mijn KiaRio bijbel dat je via de trip de eco on/of kunt zetten en dat er dan tijdens het rijden een schakelindicator in het scherm verschijnt. (1 t/m5)

De schakelindicator zou moeten aangeven wanneer het zuinigste moment van schakelen is

Nu ben ik ongeveer 20 keer rond geweest met het drukken op de trip, maar geen eco te vinden, en dus ook geen schakelindicator

Vraag: zit het überhaupt op de 1.2 met super pack.

wie kan me ff helpen.B)

Bedankt

Henk

Probeer anders eens wat langer in de versnelling door te trekken.

Mogelijk dat de schakelindicator gewoon verschijnt en aangeeft

op te schakelen naar de volgende versnelling.

Henk, boekje wil ook nog wel eens helpen :-)

Zeker. Dat had ik erbij gepakt in de auto.

En volgens het boekje staat dat ik een aantal keer op trip moet drukken en dan kom ik in het 'eco on/of scherm. Maar daar kom ik dus niet in.

Ik heb dat gedaan met de versnelling in neutraal. (kan ook niet anders ik stond stil)

En derhalve mijn vraag. Of kan de dealer dat instellen???

Henk, bij mij staat exact hetzelfde in het boekje.

Je moet gewoon gaan rijden en als het goed is, komt de schakelindicatie vanzelf in het schermpje te staan. Dit systeem past zich tevens aan aan de stand van het gaspedaal. Geef je weinig gas, zegt hij bij wijze van spreken bij 2000 toeren dat je moet opschakelen naar de daaropvolgende versnelling. Geef je echter volgas, zal hij dat pas bij 4000 doen.

Ik zou zeggen, probeer het eens uit....de proefauto die ik toen had (superpack) deed dit ook automatisch.

Henk, bij mij staat exact hetzelfde in het boekje.

Je moet gewoon gaan rijden en als het goed is, komt de schakelindicatie vanzelf in het schermpje te staan. Dit systeem past zich tevens aan aan de stand van het gaspedaal. Geef je weinig gas, zegt hij bij wijze van spreken bij 2000 toeren dat je moet opschakelen naar de daaropvolgende versnelling. Geef je echter volgas, zal hij dat pas bij 4000 doen.

Ik zou zeggen, probeer het eens uit....de proefauto die ik toen had (superpack) deed dit ook automatisch.

Bedankt, dat zal ik direct morgen uitproberen.

En het antwoord op mijn tweede vraag: In het boekje op pagina 4.50 staan de instellingen van de boordcomputer (trip).

Dat gaat van dagteller a - b - actieradius - gem brandstofverbruik enz tot helamaal beneden staat ECO ON/OF.

En nu was/is mijn vraag. Werkt dit bij jullie/ en hoe stellen jullie hem dan in. Want ik kom niet in dat eco menu.

thanks

Bedankt, dat zal ik direct morgen uitproberen.

En het antwoord op mijn tweede vraag: In het boekje op pagina 4.50 staan de instellingen van de boordcomputer (trip).

Dat gaat van dagteller a - b - actieradius - gem brandstofverbruik enz tot helamaal beneden staat ECO ON/OF.

En nu was/is mijn vraag. Werkt dit bij jullie/ en hoe stellen jullie hem dan in. Want ik kom niet in dat eco menu.

thanks

Ik heb dit menu ook gezocht en kwam het ook niet tegen....ik ben er vanuit gegaan dat dit gewoon automatisch aanstaat, en misschien wegens belastingvoordelen niet uit te zetten is?

Staat er in het instructieboekje toevallig niet bij dat dit per model/land kan verschillen,

en dat de BC voor NL zo is geprogrammeerd om aan bepaalde emissienormen c.q.

andere normen (!) te voldoen? Dat zou dan verklaren waarom je geen toegang hebt

tot dit gedeelte.

Bij mijn SP3 automaat zit geen schakelindicator, want geen roerbak.

Ik heb wel een Eco on/off

De eco on geeft aan of je het gas te diep in trapt.

Deze functie is uit te zetten.

Als je geen automaat hebt zal je een schakelindicator hebben en geen Eco on/off.

Deze staat bij mijn weten altijd aan.

Zou het zo ook bij de Rio kunnen zijn ?

Bij mijn SP3 automaat zit geen schakelindicator, want geen roerbak.

Ik heb wel een Eco on/off

De eco on geeft aan of je het gas te diep in trapt.

Deze functie is uit te zetten.

Als je geen automaat hebt zal je een schakelindicator hebben en geen Eco on/off.

Deze staat bij mijn weten altijd aan.

Zou het zo ook bij de Rio kunnen zijn ?

Ik denk dat dit inderdaad het geval is.

Ik heb het vandaag uitgeprobeerd en het is precies zoals jullie vermelden.

Het gaat automatisch. De garage beaamde dit ook bij navraag.

Iedereen bedankt vor het reageren.

Henk