Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo Kia bezitters

Ik ben op zoek naar een auto... Hatchback, 5-deurs, automaat, niet al te duur en mooi design. De Kia Rio staat momenteel boven aan mijn lijstje, alleen jammer dat er weinig automaten zijn. En de levertijd volgens de Kia dealer hier is 5 maanden!!!

Maarja vragen over de rio enz zal ik wel in de juiste topic stellen.

Ciao

Posted

Welkom Super (MA) Rio.

Life Sucks en europa en met name NL is een automatenhater vanwege de z.g. meer uitstoot.

Jammer maar helaas.

In den beginne zal er net als in de Venga etc een relatief "ouderwetsche" 4 traps automatiek te leveren zijn.

Over 4-5 jr heeft ook Kia een kekke automaat voor de kleintjes en 4-5 jaar daarna begrijpt onze overheid

ook de pluspunten van zo'n systeem.

Heb je hier wat aan ?

Posted

Welkom Super (MA) Rio.

Life Sucks en europa en met name NL is een automatenhater vanwege de z.g. meer uitstoot.

Jammer maar helaas.

In den beginne zal er net als in de Venga etc een relatief "ouderwetsche" 4 traps automatiek te leveren zijn.

Over 4-5 jr heeft ook Kia een kekke automaat voor de kleintjes en 4-5 jaar daarna begrijpt onze overheid

ook de pluspunten van zo'n systeem.

Heb je hier wat aan ?

Ja vind het best wel raar dat ze een 4 traps gebruiken. Heb in een aantal amerikaanse reviews gezien van de Rio waar ze 6 versnellingen hebben, volgens mij is er ook nog een optie om handmatig te schakelen...

Waarom voeren ze het niet hier in, is toch ook veel zuiniger lijk me?

Posted

Ja vind het best wel raar dat ze een 4 traps gebruiken. Heb in een aantal amerikaanse reviews gezien van de Rio waar ze 6 versnellingen hebben, volgens mij is er ook nog een optie om handmatig te schakelen...

Waarom voeren ze het niet hier in, is toch ook veel zuiniger lijk me?

In Amerika heeft de Rio ook 139 pk, hier is het maximaal 109 pk met de 1.4

Posted

In Amerika heeft de Rio ook 139 pk, hier is het maximaal 109 pk met de 1.4

Ja klopt, misschien toch maar de zuinige handgeschakelde 1.2 pakken. Het scheelt toch wel veel in prijs en is ook nog eens belastingvrij. Van dat geld kan ik dan sowieso de phantom velgen erbij doen :)