Ga naar inhoud

Twee Picante(o) Vragen


Effenix

Aanbevolen Berichten

Op 17 september 2011 hebben wij een witte 3 deurs 1.2 met alle pakketten + ESC besteld. Levertijd zou 5 maanden duren.

Toevallig vandaag even langs geweest of er al enig zicht was wanneer die zou kunnen komen.

Goed nieuws. Hij was deze week bij de dealer binnengekomen. :D

Echter had de dealer een klein foute gemaakt. ESC zat er niet op. :(

Hij kan opnieuw besteld worden maar dan is de kans groot dat er weer 5 maanden of meer levertijd op zit. Nog langer wachten. :angry:

Als ik deze afneem en uiteraard 500 euro goedkoper en ik zou over een aantal jaren deze weer inruilen cq. particulier verkopen. Zou het ontbreken van ESC veel op de dan te krijgen prijs uitmaken. M.a.w. zou ik dat 1000 euro minder voor de auto krijgen als dat er wel ESC op zou zitten?

Wat is de invloed van de toekomstige inruil prijs als ik de auto nu op kenteken laat zetten of pas op 2 januari 2012?

Ben benieuwt naar jullie mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Toevallig in een test (Autoweek?) gelezen dat werd aangeraden dat ESC als optie onmisbaar zou zijn.

Of het uiteindelijk als een absolute optie bij een latere inruil meespeelt is volgens mij koffiedik kijken.

Het pas in januari 2012 op kenteken plaatsen is wel degelijk een belangrijke overweging, alhoewel de

dealer jou misschien anders doet geloven. Bij inruil speelt altijd het bouwjaar mee en ze kunnen slecht

rekenen kan ik je vertellen. Het is psychologisch ook beter om aan te kunnen geven dat de auto van

2012 is. De auto lijkt daarmee gewoon 'verser'. Ik zou zelf even wachten, als het toch niets uitmaakt in

de inruilprijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Jeroen66475

Ik kan mij niet voorstellen dat het wel of niet hebben van ESC ook maar iets met de inruilprijs zal doen. Volgens mij weten 9 van de 10 mensen niet eens wat ESC is of wat het doet. Het is namelijk geen ''zichtbare'' optie en ook geen comfort optie. In de laatste 3 maanden van het jaar worden traditioneel gezien maar weinig auto's op kenteken gezet en in december bijna niets. Want wat de dealer ook zegt, een auto van december 2011 is in januari 2012 gewoon één jaar oud. Lijkt nu raar maar over 3 a 4 jaar bij inruil rekent diezelfde dealer wel zo en liegt als hij zegt dat het niet zo is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank voor de reacties.

Mijn dealer is heet eerlijk en gaf aan dat hij zou wachten tot januari 2012.

Ik ga er nu vanuit dat ik deze uitvoering op 2 januari 2012 afneem. Mocht het de dealer nog lukken om in januari 2012 een auto met ESC te regelen dan kies ik daar voor.

Voor ons is het geen optie om opnieuw 5 maanden of misschien meer te wachten.

Januari 2012 wordt het nu. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vanaf januari is ESC verplicht voor de pico van wat ik heb begrepen. Dat en de veiligheid waren voor mij de rede om het erbij te nemen. En het ziet er wel cool uit schijfremmen achter vind ik zelf.

Of het zo veel invloed zal hebben op de restwaarde betwijfel ik wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vanaf januari is ESC verplicht voor de pico van wat ik heb begrepen. Dat en de veiligheid waren voor mij de rede om het erbij te nemen. En het ziet er wel cool uit schijfremmen achter vind ik zelf.

Ben het helemaal met je eens. Veiligheid en Looks. Helaas zou het maar weer zo kunnen zijn dat de wachttijd op dit type nog steeds 5 maanden is. Helaas kan ik niet tot april wachten maar ik heb wel aangegeven als ze voor 2 januari er één met ESC kunnen leveren wil ik die graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...