zx12richard Posted November 22, 2011 Posted November 22, 2011 ZX12Richard Op dit moment rijd ik nog een ontzettend mooie baby blauwe Alfa Romeo 156 2.5 V6, alleen gaan de kilometers nu toch wel erg tellen en de daarbij horende onderhoudskosten. Daarom orienteer ik mij voor een andere auto. Mijn oog is gevallen op de Kia Rio.....werkelijk een prachtauto. Desalniettemin ben ik ook erg geinteresseerd in de Alfa Romeo MiTo (welliswaar 2e hands).. Joost85: Zit eigenlijk een beetje in dezelfde situatie. Ik rij op dit moment een Fiat Stilo Abarth (170 PK) en ben ook aan t kijken voor een Kia Rio. Weet niet of je al een proefrit gemaakt hebt ? Ik vondt de 1.2 motor zeker niet tegenvallen. Ik ben benieuwd wat de keuze gaat worden, ben er zelf ook nog niet helemaal uit. Bigwade: Het is een 1.25 en is voor het eerst geïntroduceerd (eind 2008) in de joendaai i10, het beroemde bejaarden bakkie... Dat wordt idd lastig praten in het café, mannen..... Daar we het voorstellentopic maar niet moeten vergallen, gaan we hier verder met het bepraten onder het genot van een virtueel biertje Heb maar wat puntjes meegenomen uit de oude topic (zie boven) . En om bij Joost te beginnen, nee ik heb van de Rio en Mito nog geen proefrit gedaan. Meer uit zelfbescherming, als 1 van de 2 fantastisch rijd moet ik um ook nu hebben, terwijl mijn planning meer het voorjaar zou zijn. Ook geen ellende met sneeuw en zout op de weg. Heb wel bij beide proefgezeten...Daar ik maar 2.03 lang ben, is het wel een eerste vereiste dat het goed zit. En dat zit het bij beide prima..Waarvan bij de Rio werd gezegd dat stoelen mega hard zijn, vond ik ze wel aangenaam. Daarentegen zat de MiTo wel goddelijk met haar sportstoelen (Alfa praat je altijd over een zij en een haar) Over het algemeen val ik helemaal voor de looks van de Rio, zeker met al die leds overal Vind de Rio toch wel bloedje mooi..Velgen vind ik dan weer wat minder, cockpit is mooi, stuur is mooi met al die bedieningen er in. Het startknopje is natuurlijk super gaaf. De MiTo is binnen toch wel wat donker en beetje kaal. Maar sommige dingen doen weer subtiel mooi weg gewerkt, en een supercoole boordcomputer er in. (Zet je um aan komt er een mito op je af, zet je um uit rijd tie weer weg...misschien infantiel..maar ik vind het leuk) "Nadeel" van de Rio is dan toch wel een beetje dat ik het gevoel heb dat je amper een vrachtwagen kan inhalen in z'n 5 (heb natuurlijk zelf nog niet gereden), anderzijds is het wel meer een bewuste downsizing qua motor voor onderhoud en benzine. Al moet ik zeggen wanneer ik het forum bekijk, dat hij niet schokkend veel zuiniger is. En ik ben dan ook geen type nieuwe rijder en je zal me dan ook nooit 1km. voor een verkeerslicht al van het gas zien afgaan. Ben ook geen BMW rijder die denkt dat de weg van hem/haar is en dat je gewoon opzij moet. Wat dat betreft is bijvoorbeeld een MiTo met 1.4T (120pk) natuurlijk gewoon lekker.. Dus ik ben nu op beide fora aangemeld, daar de meeste kinderziektes bij Alfa er wel uit zullen zijn, zal ik meer focussen op de Rio. En beetje kijken hoe en wat, en vragen natuurlijk ) Offtopic: Zag ook een leuk poetstopic dus daar zal ik me ook is in mengen Anyway wel apart dat de meeste in het voorsteltopic al direct hun keuze bepaald hadden...en niet voor een Kia dan zouden gaan Quote
Guest Angelique Posted November 22, 2011 Posted November 22, 2011 ZX12Richard Anyway wel apart dat de meeste in het voorsteltopic al direct hun keuze bepaald hadden...en niet voor een Kia dan zouden gaan Niet voor een Rio, maar ze rijden dan zelf ook in een Sportage En de Mito is natuurlijk ook erg leuk...en vlotter Quote
Recommended Posts