Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Apart 'aanloop' geluid Rio

Motorgeluid probleem..  

44 leden hebben gestemd

1. 1. Ik heb dit probleem...

• Wel, mijn auto is gekocht in < augustus 2011
    • Wel, mijn auto is gekocht in < september 2011
    • Wel, mijn auto is gekocht in < oktober 2011
    • Wel, mijn auto is gekocht in < november 2011
    • Wel, mijn auto is gekocht in < december 2011
    • Wel, mijn auto is gekocht in < januari 2012
    • Niet

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi,

Plaatsen van de nieuwe aircopomp is uitgesteld. De aircopompen zijn niet leverbaar ( staan in backorder).

Krijg een belletje wanneer deze weer leverbaar zijn.

Rio 41

• 1 maand later...
  • Reacties 100
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zojuist naar de dealer gebeld 21-3-2012 zoetermeer Zeeuw voor het geluid kan pas op 5 april terecht .

De wagen moet onderzocht worden en dan kan er weer een nieuwe afspraak gemaakt worden voor reparatie

Ik heb medegedeeld dat het een bekende euvel is zoals ik op het forum kon lezen

Wel wat jammer dat ze niet even konden luisteren het is piepen en soort waterval bij ophogende toerental

Bij mijn vorige auto suzuki dealer waren ze toch coulanter .jammer

Geplaatst

Volgens mij is dat waterval geluid iets anders dan wat er in het filmpje van Remco op pagina 1 van dit topic staat. Ik heb dat waterval geluid ook gehoord bij mij maar het leek me niet iets ernstigs. Hebben meer mensen dit?

Geplaatst

Via de importeur Kia is er contact gelegd met de dealer

Kon nu langs komen voor het geluid.

Ze hebben een plaatje geplakt onder airco filter plaatje vanwege resonantie

ook de waterpomp riem wat losser gezet

het is nu verholpen met dank voor de service

Geplaatst

Ben net terug van de garage in Leeuwarden voor het monteren van mudguards en ben echt dik tevreden over hun service. Problemen worden gelijk aangepakt en niet doorgeschoven.

• 1 maand later...
Geplaatst

Smart heeft mij gevraagd om uit te zoeken wie dit probleem allemaal heeft.

Het probleem is als volgt:

Als je met de airco aan hebt gereden en je zet de airco uit, maakt de motor een soort aanloop geluid. Het geluid wordt na loop van tijd steeds erger en lijkt iets met de airco te maken hebben. Het is echter nog niet zeker wat het probleem is.

Het geluid neemt weg als je de airco aanzet, maar ook dit is niet altijd zo. Bij sommige leden is de v-snaar minder strak gezet, maar dat neemt het geluid niet weg, dus lijkt niet de juiste oplossing.

De heren die ons Kia rijders vertegenwoordigen bij de directie van Kia Nederland willen kijken of dit onder de aandacht kan komen, maar we moeten eerst inventariseren wanneer de problemen ontstaan en of het misschien wel een productiefout is bij slechts enkele van ons.

Daarom, zouden jullie de pollvraag willen beantwoorden?

---- Hieronder een filmpje, waarin je het geluid kunt horen. Horen jullie het ook? Je hoort de motor draaien, daarnaast hoor je een 'grrt, grrt, grrt, grrt, grrt,....' geluid.

http://www.youtube.com/watch?v=VH7aPqf_3E0

ik heb precies het zelfde als in het filmpje

Geplaatst

Even teruggaan, is binnen paar uurtjes opgelost en geen problemen meer!

Afspraak staat al bij kia Hoeke hoofddorp ze gaan kijken wat het kan zijn want ze zijn er nog niet mee bekend en heb gezegt wat er allemaal op de Forum staat

en nu gaan ze maandag kontackt opnemen met kia.nl en dan gaan ze mij weer bellen dus ik wacht het maar af

• 2 weken later...
Geplaatst

Zoals in eigen topic aangegeven is dus bij mij de tweede pomp nu ook stuk! Als je dus een ratel hoort jongens en meiden, direct naar de dealer voor de zekerheid...straks is je waterpomp ook nog naar de mallemoer

Geplaatst

Zoals in eigen topic aangegeven is dus bij mij de tweede pomp nu ook stuk! Als je dus een ratel hoort jongens en meiden, direct naar de dealer voor de zekerheid...straks is je waterpomp ook nog naar de mallemoer

wij hopen dat je pomp snel geleverd word wij zouden op 31 mei een afspraak hebben voor de pomp maar het word pas 28 juni omdat ze hem niet eerder kunnen leveren

Geplaatst

Heb even een vraag. Wanneer ik even gereden heb met de rio maakt de uitlaat een 'ploffend geluid', ik ben ermee naar de dealer geweest en die zei dat er niks bekend is terwijl hij het probleem een dag ervoor bij een sportage had verholpen. Waar ik nu benieuwd naar ben is of er meer mensen last hebben van het ploffende geluid van de uitlaat wanneer de auto warm is? Het verschil is het duidelijkst wanneer je de auto 'koud' start, even warm gereden hebt en dan gaat luisteren.

Geplaatst

wij hopen dat je pomp snel geleverd word wij zouden op 31 mei een afspraak hebben voor de pomp maar het word pas 28 juni omdat ze hem niet eerder kunnen leveren

De vorige keer moest ik 3 weken wachten, ze verwachten nu ongeveer hetzelfde...Zolang ik maar de nieuwe/gemodificeerde versie krijg.

Geplaatst

De vorige keer moest ik 3 weken wachten, ze verwachten nu ongeveer hetzelfde...Zolang ik maar de nieuwe/gemodificeerde versie krijg.

dat is beter dan dat van ons 6 weken maar goed het wordt gemaakt daar gaat het om he

Geplaatst

dat is beter dan dat van ons 6 weken maar goed het wordt gemaakt daar gaat het om he

Klopt, maar het moet niet te lang duren, dadelijk heeft hij zoveel schade dat het ook de waterpomp beschadigt

Geplaatst

Klopt, maar het moet niet te lang duren, dadelijk heeft hij zoveel schade dat het ook de waterpomp beschadigt

dat klopt heb ik ook gezegt tegen ze maar wat ze zeggen gaat het erger worden dan moet ik komen en gaan ze kijken of het nog wel verantwoord is om verder te rijden maar goed we hebben 7 jaar garantie

Geplaatst

Je bedoeld het spugend geluid?

Tja, is het nu ploffend of spugend... het is in ieder geval echt een duidelijk hoorbaar verschil (koud/warm) Bij Kia hebben ze mij verteld dat het een producteigenschap is, dit vind ik nogal vreemd. Daarom ben ik benieuwd of jullie mede Rio rijders dit ook horen?

• 2 maanden later...
Geplaatst

na het beluisteren van het filmpje ben ik zelf eens onder de motorkap gaan kijken met een draaiende motor en moet zeggen dat ik het geluid ook hoor niet zo luid maar wel aanwezig is, donderdag mag/moet ik naar de dealer ivm bluetooth problemen en zal dan dit ook even aankaarten kijken wat ze er mee gaan doen....

Geplaatst

ik heb precies het zelfde als in het filmpje

ik heb ook dit probleem, ik heb gelezen dat er iemand is met een derde nieuwe waterpomp!

Eigelijk te gek voor woorden. Misschien toch een productie fout?

Geplaatst

Vandaag is mijn rio met 8000km stand naar de dealer voor een aanloopgeluid bij ongeveer 3000 toeren begint het te ratelen

Geconstanteerd dat het komt door de distrubutie snaar loopt langs een geleider hierdoor het irritante geluid

Het euvel komt bij meerdere andere nieuwe wagens ook voor.

Men kan er niets aan doen .

Vraag !!!! zijn er ook meerdere klachten zodat de importeur ingelicht kan worden ik heb tenslotte geen rammelbak gekocht.

Rio dec . 2011 1.2B

Geplaatst

Vandaag met de Importeur ter plekke besproken ,hieruit is na voren gekomen dat het komt door de distributie ketting loopt langs de geleider geeft hierdoor resonantie.

Komt bij mijn kia voor bij ongeveer 3000 toeren bij andere wagens kia kan het bij een andere toerental voorkomen .

Men kan er niets aan doen .

Enige troost we hebben 7 jaar garantie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...