Venga OK Posted November 26, 2011 Posted November 26, 2011 Na bijna 2 jaar trouwe dienst zijn mijn ruitenwisserbladen voor aan vervanging toe. Heb hier dacht ik wel eens gelezen dat Bosch een goede vervanging is. Echter in het vervangingingsboekje bij Halfords kwam ik de venga niet tegen. Kan iemand mij vertellen welk type ik moet hebben? Is Bosch inderdaad een goede keuze? Past een Bosch probleemloos op een Venga? Alvast bedankt! Peter Quote
Smart Posted November 27, 2011 Posted November 27, 2011 Sowieso is Bosch een heel goed merk wat betreft ruitenwissers. Let wel op dat je twee verschillende formaten ruitenwissers aanschaft. De ruitenwissers van de Venga zijn van het type Flatblades, ook wel Aeroblades. Quote
Venga OK Posted November 27, 2011 Author Posted November 27, 2011 Sowieso is Bosch een heel goed merk wat betreft ruitenwissers. Let wel op dat je twee verschillende formaten ruitenwissers aanschaft. De ruitenwissers van de Venga zijn van het type Flatblades, ook wel Aeroblades. Thanks Smart, Weet je toevallig ook een nummer van het juiste Bosch vervangingsblad wat op een Venga past? In het boekje bij Halfords komt de Venga nl niet voor. (kijk nu pas op de link..... thanks!) Groet, Peter Quote
bigwade Posted November 27, 2011 Posted November 27, 2011 Bosch heeft service centre's http://www.bosch.nl/content/language1/html/index.htm Bel even voor het juiste type. Quote
Venga OK Posted December 1, 2011 Author Posted December 1, 2011 Bosch heeft service centre's http://www.bosch.nl/content/language1/html/index.htm Bel even voor het juiste type. Werkt goed de service centre van Bosch. Een belletje en ik wist welk blad ik moest hebben en kon 'm meteen halen! Type: AerotwinAM 26 U. Past perfect (1 minuutje montage), wist perfect. Groet, Peter Quote
Smart Posted December 1, 2011 Posted December 1, 2011 Zijn het geen twee typenummers, aangezien de bladen in lengte verschillen of is het een set? Quote
Venga OK Posted December 2, 2011 Author Posted December 2, 2011 Zijn het geen twee typenummers, aangezien de bladen in lengte verschillen of is het een set? Klopt, het zijn 2 verschillende lengten. De lange is 26", de korte is 14". Echter het Aerotwin programma van Bosch stopt bij 15`.... Quote
Venga OK Posted December 9, 2011 Author Posted December 9, 2011 Klopt, het zijn 2 verschillende lengten. De lange is 26", de korte is 14". Echter het Aerotwin programma van Bosch stopt bij 15`.... Vandaag wat gemeten en wat blijkt? Het Bosch ruitenwisserblad AM 15 U past op dde plek van het korte blad voor. Vandaag dus ook de korte vervangen voor een Bosch blad Voor wie de ruitenwissers voor wil vervangen: Aerotwin AM 26 U en Aerotwin AM 15 U Groet, Peter 1 Quote
Recommended Posts