Jump to content

Rio Diesel

Prickie

Recommended Posts

Hi All,

Na het voorstellen lijkt het mij wel tijd om als nieuw lid hier ook een topic te openen. Ik lees al geruime tijd mee over de de bevinden van anderen en ben reuze benieuwd hoe de Rio mij zal gaan bevallen.

Zelf wacht ik nu op de Diesel Superpack die half december voor mijn deur moet staan. Als ik het goed heb moet ik bij de eerste lichting Diesels zitten. Of rijden er inmiddels al mensen in de Rio Diesel?

Ik ben nieuwsgierig hoe de diesel mij zal gaan bevallen.

Net als velen van jullie tijdens de 'wachttijd' gedaan zullen hebben ben ook ik op zoek gegaan naar info. Aangezien ik een diesel krijg gaat mijn aandacht vooral daar naar uit. Ik vind het dan ook wel grappig om te zien dat meningen uiteen lopen.

ANWB: Diesel heeft veel trekkracht, de benzine uitvoering niet 0.46

Consumentenbond: Benzineuitvoering heeft veel trekkracht, de dieseluitvoering niet 3.11

Aangezien jullie allemaal benzinerijders zijn vraag ik me af wat jullie van de trekkracht van jullie rio vinden.

Wij hebben ook een Rio Diesel superpack in bestelling. Bij bestelling was de verwachte levertijd februari/maart. Net een telefoontje van de dealer gehad dat de auto echter is gelost en over 2 weken afgeleverd kan worden! Goed nieuws dus!

Zijn er meer mensen die onverwachts goed nieuw te horen hebben gekregen m.b.t. een snellere levering dan verwacht?.

Guest Jeroen66475

Wij hebben ook een Rio Diesel superpack in bestelling. Bij bestelling was de verwachte levertijd februari/maart. Net een telefoontje van de dealer gehad dat de auto echter is gelost en over 2 weken afgeleverd kan worden! Goed nieuws dus!

Zijn er meer mensen die onverwachts goed nieuw te horen hebben gekregen m.b.t. een snellere levering dan verwacht?.

Ik zou hem zelf niet meer op naam willen in december, ik neem aan dat je hem de eerste week van januari laat afleveren?

Ik zou hem zelf niet meer op naam willen in december, ik neem aan dat je hem de eerste week van januari laat afleveren?

Wij zijn van plan om de Rio toch helemaal 'af' te gaan rijden. Dus voor ons maakt aflevering in december 2011 of januari 2012 niet veel uit. Of zie ik dit nu helemaal verkeerd? Of zijn er nog meer voordelen om de auto in januari te laten afleveren i.p.v. december?

Ook werd de inruilprijs voor onze huidige auto nog wat omhoog gegooid aangezien we nu de Rio sneller krijgen dan verwacht...

Guest Jeroen66475

Wij zijn van plan om de Rio toch helemaal 'af' te gaan rijden. Dus voor ons maakt aflevering in december 2011 of januari 2012 niet veel uit. Of zie ik dit nu helemaal verkeerd? Of zijn er nog meer voordelen om de auto in januari te laten afleveren i.p.v. december?

Ook werd de inruilprijs voor onze huidige auto nog wat omhoog gegooid aangezien we nu de Rio sneller krijgen dan verwacht...

Als je nu zeker weet dat je hem niet binnen 3-5 jaar (of nog eerder ivm wijzigende regels rondom wegenbelasting per 1-1-2014 waar je voor deze uitvoering zo rond de €90 p/m gaat betalensad.gif) weer gaat inruilen zal het inderdaad niet veel uitmaken. Andere voordelen anders dan het bouwjaar kan ik zo niet verzinnen. In ieder geval veel plezier ermee en hou ons op de hoogte over het wel en wee van de Rio Dieselsmile.gif

Ha Christian, Goed nieuws dat de joune nu al dan over een weekje geleverd wordt.

Ook ik heb in september een Kia Rio superpack diesel besteld (graphite) helaas heb ik nog geen bericht gehad van mijn dealer

en de verwachte levertijd is bij mij februari/maart. Maar ik wacht het nog altijd af.

En heb jij inmiddels al last ondervonden van het ratelgeluid van de motor ? (zie topic aanloopgeluid )

Ik kan ook niet wachten tot ik onze auto mag gaan ophalen!

Sinds afgelopen zaterdag heb ik de auto in bezit en dat is ook 2 weken eerder dan mij verteld was.

Inmiddels staat er zo'n 400 km op de teller en vind ik het een zeer fijne wagen.

Volgens mij heb ik (nog?) geen last van dat geluid. Hoor je dat geluid alleen als je buiten de wagen bent of hoor je dat ook vanachter het stuur als je rijdt?

En heb jij inmiddels al last ondervonden van het ratelgeluid van de motor ? (zie topic aanloopgeluid )

Ik kan ook niet wachten tot ik onze auto mag gaan ophalen!

1323087572[/url]' post='74681']

Sinds afgelopen zaterdag heb ik de auto in bezit en dat is ook 2 weken eerder dan mij verteld was.

Inmiddels staat er zo'n 400 km op de teller en vind ik het een zeer fijne wagen.

Gefeliciteerd! En, hoe zijn de eerste ervaringen met de diesel?

Gefeliciteerd! En, hoe zijn de eerste ervaringen met de diesel?

Op dit moment heb ik zo'n 700 km op de teller staan en kan niet anders zeggen dat dat ik zeer tevreden ben. Ik blijf het een fantastisch mooie wagen vinden om te zien! Maar goed, daar zit het verschil ook niet in tussen een Diesel en benzine.

Het rijden gaat prima.Ik moet zeggen dat hij nog best pittig is als ik bedenk dat het een 1.1 is. Ik ben niet zo'n groot autokenner maar hij doet zeker niet onder voor mijn 1.2 vw polo benzine die ik hiervoor had. Het trekt vrij rap op en rijdt dan lekker door. Maar goed, we trekken natuurlijk allemaal zeer langzaam op om brandstop te besparen :-)

Soms twijfel ik wel eens of ik het grt grt hoor. Het lijkt wel alsof ik zoiets hoor op het moment dat ik heb opgeschakeld en dan gas geef. Mar het kan ook zomaar zo zijn dat ik dit 'wil' horen omdat ik er over heb gelezen. Verder heb ik wel een paar keer gehad dat ik start en stop hanteerde en dat ik hem niet makkelijk in zijn 1e versnelling kreeg na starten,

Verder heb ik geen problemen met de ontwasseming en rij ik heerlijk door.

Je kunt het grrr grr grr heel goed herkennen.

Als je de auto aan hebt staan, en de airco uitzet, stap uit en ga voor bij de motor luisteren. Hoor je wat in het topic staat dan heb je het probleem, hoor je het niet; dan heb je het niet en hoef je niet bang te zijn. (Hoeft sowieso niet, ik noem 7 jaar ;))

Veel plezier met je auto, zoals je zelf al zegt; super auto!!! :)

Op dit moment staat er 1200 km op de teller en heb ik vandaag voor de 2e keer getankt, er zijn nu dus 2 tanks leeg.

Mijn 2e tank heb ik bijgehouden op de manier zoals hierboven beschreven. Ik heb 607 km gereden en nu 32,5 liter getankt. (overigens kan ik nog 140 km doorrijden volgens de boordcomputer.) Gemiideld rij ik dus zo'n 1 op 18,5. Al gaf de computer wel iets beter aan.

Overigens ben ik nu wel redelijk door mijn inrijperiode heen en ben ik ook begonnen met rijden op de cruise control. Heb 75 km op de A4 gereden en dit deed met een gemiddelde van 3.8 volgens mijn boordcomputer. Dit was in zijn 6 op 110 km/uur. Ik hoop en verwacht dat door het rijden op de cruise control mijn verbruik nu wel wat beter wordt.

Hallo, Ik krijg de kia rio 1.1 diesel de eerste week van januari hij staat al bij de autodealer . Mijn vraag is hoeveel km+/_ rij je nou met 1 tank diesel.

Gisteren onze Rio Diesel 1.1. superpack opgehaald. Eerste ervaringen zijn super. Motor lekker stil en toch voldoende trekkracht.

Wat ik me nog wel afvroeg. In het instructieboekje staat dat je bij het starten van de dieselmotor zowel de koppeling als het rempedaal moet indrukken om dan vervolgens op de START knop te drukken. Het gloei indicator lampje zou dan 5 seconden moeten gaan branden en daarna gaan doven waarna de motor automatisch start. Als ik zowel de koppeling en rempedaal indruk en op de START knop druk gaan bij mij diverse controlelampjes branden in het instrumentenpaneel (ook gloei indicator lampje) waarna de motor dan na 2 a 3 seconden start. Hebben meer mensen dit met een Rio Diesel. (ook al zijn het er nog niet veel :wink:. En is deze procedure dan de goede procedure voor het starten van de dieselmotor? Of moet tijdens deze procedure echt alleen het gloei indicator lampje branden?

Bovenstaande vraag is opgelost alleen nu heb ik een volgende vraag :wink:. De Kia Rio Diesel 1.1 betreft onze eerste dieselauto. Vandaar waarschijnlijk heb ik deze vraag. Als de 1.1 dieselmotor stationair draait zijn de trillingen van de dieselmotor redelijk goed voelbaar in het interieur (in zitting, stuur en via de bodemplaat). Hebben meerdere Kia Rio 1.1 diesel rijders deze ervaring? En is dit inherent aan een driecilinder dieselmotor? Graag hoor ik jullie bevindingen.

Zou ik niet echt weten als ik heel eerlijk ben. Mijn oom heeft ook een diesel en die heeft ditzelfde, wellicht inderdaad te maken met jouw omschrijving.

Wat je even kan doen is bij de dealer in de demo auto (of andere diesel) en kijken of die hetzelfde heeft.

Heb geen ervaring met diesel helaas.

om nog even terug te komen op de opmerking over de trekkracht van de benzinemotor. Ik heb de 1.4 benzine. De trekkracht vind ik het best bij een wat hoger toerental. In de 3 trekt hij in de stad absoluut lekker weg. Ben nu nog wat voorzichtig bij het inrijden, heb er pas 700 km opzitten, maar af en toe even uitproberen. Blijf het zeggen: erg fijne auto hoor !!!!

We hebben vandaag onze Rio opgehaald met 1,2L motor.

Het zijn nu eenmaal motoren die boven de 3000 toeren pas wat trekkracht gaan ontwikkelen. De onze moet zeker nog even loskomen .. ( net pas 100 km op de teller gezet ) maar dat komt heus goed.. eerst even goed inrijden . En dan wellicht een chiptuning eraan wagen. Dan krijgt ie vanzelf een wat hoger koppel. Maar het is zowiezo een heerlijk karretje om mee te rijden, mooi rustig en erg stil .

Wij zijn tevreden .

Het allerleukste zijn natuurlijk de verbaasde blikken van vrienden en kennisen als ze de auto eens goed bekijken :wink: De meeste denken bij Kia nog steeds aan goedkoop uitziende en slecht rijdende auto's ... Die tijd is voorbij :clap:

mag ik vragen wanneer jij de Rio besteld heb, ik heb hem namelijk 15 november besteld alleen is de levertijd 3 tot 5 maanden ( wel erg lang )

groet,

Marc

mag ik vragen wanneer jij de Rio besteld heb, ik heb hem namelijk 15 november besteld alleen is de levertijd 3 tot 5 maanden ( wel erg lang )

groet,

Marc

Wij hebben hem eind september besteld en inmiddels sinds 14 december in ons bezit. Onze auto zat bij de eerste levering van Rio diesels.

hmm,, best vreemd..ik heb de mijne ook besteld in september (begin) bij automobiel bedrijf de Boom in Barendrecht.

Mij werd verteld dat de levertijd met een diesel motor pas in het eerste kwartaal van 2012 zou zijn. Ze gingen er vanuit dat dit

rond februari/maart zou zijn. Misschien dat het komt door de kleur (Graphite) die ik besteld heb ?

Mogelijk dat deze pas in 2012 in productie gaat...??

hmm,, best vreemd..ik heb de mijne ook besteld in september (begin) bij automobiel bedrijf de Boom in Barendrecht.

Mij werd verteld dat de levertijd met een diesel motor pas in het eerste kwartaal van 2012 zou zijn. Ze gingen er vanuit dat dit

rond februari/maart zou zijn. Misschien dat het komt door de kleur (Graphite) die ik besteld heb ?

Mogelijk dat deze pas in 2012 in productie gaat...??

Wij hebben ook een Rio in de kleur Graphite besteld in september. Wel benzine, maar de verwachtte levertijd is ook jan/feb 2012. (Bijna! :clap: :clap: ) Dus misschien is die kleur inderdaad wel de factor. Ten tijde van mijn bestelling stond deze kleur ook niet in het Kia center.

Groet,

Bram