j0ch3m1988 Geplaatst 20 Februari, 2012 Geplaatst 20 Februari, 2012 Niet alleen omwille van het radioframe hoor. Maar de regering hier is er een zwaar soepje van aan het maken. Binnenkort mss 1500 euro rijtaks betalen door het rekeningrijden is teveel van het goed. Mmmm ik zou voor alle veiligheid voor die 12+ kabel een andere oplossing zoeken. Eventueel flexibele gane zoals ze op het werk er tegen zeggen. Is een plastieken bescherming dat je rond kabel rond doet. En zal wel niet zoveel kosten vermoed ik.Heb het nu ook voor een deel rond mijne 12+ kabel zitten. Ik trek de kabel gewoon voorzichtig een stukje terug, wikkel er schuin een paar keer ductape eromheen en dan terug doen. That will do Quote
Tahier01 Geplaatst 21 Februari, 2012 Geplaatst 21 Februari, 2012 Hey Tahier, Ja, in beide navigatie systemen van Kia zit een pre-out aansluiting voor een externe versterker (voor een subwoofer of gewone boxen). De Pioneer AVIC-F320BT: http://www.pioneer.e...20BT/specs.html Klap Expandability uit en daar staat RCA Pre-Outs: 1 (Rear or Subwoofer) De Pioneer AVIC-F930BT: http://www.pioneer.e...30BT/specs.html Expandability > RCA Pre-Outs: 3 (Front + Rear + Subwoofer) Groet, Jochem Hey Jochem, Thanks voor je antwoorden maar ik bedoelde eigenlijk de navigatie die van Fabriek afkomt dus van KIA zelf. Quote
swiss Geplaatst 21 Februari, 2012 Geplaatst 21 Februari, 2012 Beste Rio rijders, Ik heb afgelopen week contact gehad met mijn dealer en zij vertelde mij dat er een audio upgrade pack komt Dit pack moet €749 incl inbouw kosten. Pack bestaat uit upgrade speakers, twitter speakers in raam stijlen en versterker enzo. Echte details heb ik verder nog niet. Zou binnen kort vanuit kia beschikbaar moeten zijn. Jullie ook al iets over gehoord? Ik hoor het graag. Gr Robin Quote
swiss Geplaatst 21 Februari, 2012 Geplaatst 21 Februari, 2012 Ter aanvulling; ik heb zelf een zwarte 1,2 super pack en vind het geluid ook wat aan de magere kant. Had hiervoor een ceed sw en deze had standaard al veel beter geluid, mede door de twitter speakers. Quote
swiss Geplaatst 21 Februari, 2012 Geplaatst 21 Februari, 2012 Heb ik gelijk nog een vraagje waar ik geen andere topics over vind. Hebben jullie ook wel eens problemen met handfree bellen over bluetooth in jullie rio? Met name bij wat hogere snelheden.. Ik hoor het graag. Gr robin Quote
j0ch3m1988 Geplaatst 21 Februari, 2012 Geplaatst 21 Februari, 2012 Beste Rio rijders, Ik heb afgelopen week contact gehad met mijn dealer en zij vertelde mij dat er een audio upgrade pack komt Dit pack moet €749 incl inbouw kosten. Pack bestaat uit upgrade speakers, twitter speakers in raam stijlen en versterker enzo. Echte details heb ik verder nog niet. Zou binnen kort vanuit kia beschikbaar moeten zijn. Jullie ook al iets over gehoord? Ik hoor het graag. Gr Robin Ik zet voor +- 200 euro zelf wel speakers in de portieren Maar toch bedankt dat je dit met ons wil delen! Ik moet alleen de afmetingen weten en de inbouwdiepte enzo... Quote
j0ch3m1988 Geplaatst 21 Februari, 2012 Geplaatst 21 Februari, 2012 Hey Jochem, Thanks voor je antwoorden maar ik bedoelde eigenlijk de navigatie die van Fabriek afkomt dus van KIA zelf. Ja, dat zijn deze! Het is niet van Kia zelf het zijn Pioneers, maar Kia levert die gewoon. Je kan bij Kia kiezen uit 2 navigatie pakketten; 1. ZKUB99KF320ZMK van 999 euro (dit is de Pioneer AVIC-F320BT) 2. ZKUB99KF930ZMK van 1299 euro (de Pioneer AVIC-F930BT) Of praten we nou totaal langs elkaar heen?? Quote
RioTom Geplaatst 21 Februari, 2012 Geplaatst 21 Februari, 2012 Ik denk het wel Jochem Je hebt ook nog het navigatiepack van Kia, die je bovenop het superpack kunt kopen. De bovenstaande types staan in de accessoireslijst Quote
RioTom Geplaatst 21 Februari, 2012 Geplaatst 21 Februari, 2012 Wel verrekte duur zeg, als je de f930bt bij de dealer koopt. Als je goed zoekt heb je het systeem al voor 750 euro. Quote
Tahier01 Geplaatst 21 Februari, 2012 Geplaatst 21 Februari, 2012 Ja, dat zijn deze! Het is niet van Kia zelf het zijn Pioneers, maar Kia levert die gewoon. Je kan bij Kia kiezen uit 2 navigatie pakketten; 1. ZKUB99KF320ZMK van 999 euro (dit is de Pioneer AVIC-F320BT) 2. ZKUB99KF930ZMK van 1299 euro (de Pioneer AVIC-F930BT) Of praten we nou totaal langs elkaar heen?? Haha ja,,er is inderdaad ook een Navigatiepack van KIA zelf.. Wat jij bedoeld kan los besteld worden in het accesoireslijst waar RioTom het inderdaad over heeft. Het gaat er dus om of de Navigatie van KIA zelf ook aangesloten kan worden op een subwoofer. Quote
j0ch3m1988 Geplaatst 21 Februari, 2012 Geplaatst 21 Februari, 2012 Ik denk het wel Jochem Je hebt ook nog het navigatiepack van Kia, die je bovenop het superpack kunt kopen. De bovenstaande types staan in de accessoireslijst Owja, je hebt helemaal gelijk Ik zie het hier in het PDFje staan idd (Prijzen-specs-Kia-Rio). Er staat alleen "Navigation Pack" "7” Full map navigatie met touchscreen bediening inclusief achteruitrijcamera en tweeterspeakers". Tja, dat is moeilijk te zeggen of daar een pre-out opzit. Als het zo'n budget (navigatie)radio is als wat standaard bij de Rio geleverd wordt lijkt het me niet. Quote
j0ch3m1988 Geplaatst 21 Februari, 2012 Geplaatst 21 Februari, 2012 Haha ja,,er is inderdaad ook een Navigatiepack van KIA zelf.. Wat jij bedoeld kan los besteld worden in het accesoireslijst waar RioTom het inderdaad over heeft. Het gaat er dus om of de Navigatie van KIA zelf ook aangesloten kan worden op een subwoofer. Dit zou je toch echt even moeten navragen bij je Kia Dealer Quote
Tahier01 Geplaatst 21 Februari, 2012 Geplaatst 21 Februari, 2012 Dit zou je toch echt even moeten navragen bij je Kia Dealer Is inderdaad een optie, maar mogelijk dat iemand het hier al weet en anders idd ff navraag doen bij dealer. Quote
swiss Geplaatst 21 Februari, 2012 Geplaatst 21 Februari, 2012 Ik zet voor +- 200 euro zelf wel speakers in de portieren Maar toch bedankt dat je dit met ons wil delen! Ik moet alleen de afmetingen weten en de inbouwdiepte enzo... Ben ik volledig met je eens.Was eigenlijk benieuwd of iemand er ervaring mee heeft. Alleen zelf niet zo technisch aangelegd om ze goed zelf te vervangen. Iemand een leuk adresje waar ik het voordelig en goed kan laten doen? Quote
Peterrrrr Geplaatst 22 Februari, 2012 Geplaatst 22 Februari, 2012 Vergis je niet in de inbouw Tom ! Voor die € 1299,- krijg je ook een ander paneel, interface voor de stuurwielbediening, kabeltje naar je originele usb aansluiting. Als je dit zonder inbouw rekent zit je al boven de € 1000,- ! Nogmaals, het is zeker de moeite waard ! Quote
Rio Rio Geplaatst 22 Februari, 2012 Geplaatst 22 Februari, 2012 Vergis je niet in de inbouw Tom ! Voor die € 1299,- krijg je ook een ander paneel, interface voor de stuurwielbediening, kabeltje naar je originele usb aansluiting. Als je dit zonder inbouw rekent zit je al boven de € 1000,- ! Nogmaals, het is zeker de moeite waard ! Je bedoelt hiermee de fabrieksaf navigatiepack? Of de pionier versie? Quote
RioTom Geplaatst 22 Februari, 2012 Geplaatst 22 Februari, 2012 Ik denk dat Peter op mijn persoonlijk bericht wilde reageren, maar het hier plaatste. Peter, je hebt ook wel gelijk, maar het is 500 euro aan inbouw wat je betaalt...dat is toch niet niks Misschien maar eens een mooi prijsje laten maken inclusief pedalen, lederen pook... Quote
Admans Geplaatst 22 Februari, 2012 Geplaatst 22 Februari, 2012 Nog steeds niemand nieuwe speakers in de deur geplaatst? Quote
Peterrrrr Geplaatst 22 Februari, 2012 Geplaatst 22 Februari, 2012 Ik reageerde hier bewust hoor € 500,- voor het inbouwen is dus niet zo. De interfacekabels voor je stw bediening en de kabel voor je usb zijn vrij duur. Tevens het inbouwpaneel niet te vergeten. Vraag bij je audio shop maar eens na wat alles moet kosten zonder inbouw ! Quote
RioTom Geplaatst 22 Februari, 2012 Geplaatst 22 Februari, 2012 Ok bedankt! Ik wil gewoon beter geluid in mijn auto...ben wat boxen, bedrading betreft zo a-technisch als wat... Wil gewoon zeker weten dat dat systeem ook daadwerkelijk het geluid met grote stappen verbeterd. Moet sowieso eerst nog even sparen en daarnaast spreekt mij de ingebouwde navigatie aan, maar ben nog niet helemaal zeker van deze zaak. Quote
swiss Geplaatst 23 Februari, 2012 Geplaatst 23 Februari, 2012 Weet iemand waaruit het felix soundsystem bestaat wat je op www.kia.de vind? Gr robin Quote
riodriver Geplaatst 23 Februari, 2012 Geplaatst 23 Februari, 2012 hier is wat info http://www.motor-talk.de/forum/helix-soundsystem-t3689023.html Quote
RioTom Geplaatst 23 Februari, 2012 Geplaatst 23 Februari, 2012 Hmmm...ook dat binnenkort dan maar in Duitsland navragen. Quote
blackviper Geplaatst 1 Maart, 2012 Geplaatst 1 Maart, 2012 Ik heb sinds een week de pioneer wx77a sub in de achterbak liggen dit klinkt erg goed. Nu mis ik alleen wat hoog/tweeter geluid. De voor speakers zijn opzich nog wel acceptabel maar achter lijkt alleen laag weer te geven (fader geheel naar achter draaien dan merk je het verschil) Nu wil ik dus deze speakers vervangen. Weet iemand welke maat speakers er momenteel voor en achter in de deuren zitten? Het gaat om een Kia rio van februari 2012. Quote
markia Geplaatst 7 Maart, 2012 Geplaatst 7 Maart, 2012 Hallo mensen, zijn er mensen met een fabrieksnavigatie voor de kia rio ben benieuwd wat jullie er van vinden.misschien eventueel een filmpje met de werking ervan groet!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hallo, ik ben in het bezit van een fabrieksnavigatie en ik moet aangeven dat ik zeer blij zijn met deze keuze. De kaarten van west en oost europe zijn geinstalleerd door navtech. Het systeem werkt perfect met alle functies vanuit het stuur te bedienen (ook voicecontrol). Het navisysteem is ook een lust voor het oog. Een filmpje van het navigatiesysteem is te zien op de site van kia.be, dan naar navigatiesystemen waarbij onderaan de pagina het filmpje staat. Groet, Markia Oja, door dit systeem hebben wij tweeters gekregen die geïntegreerd zitten in de raamstijlen. De speakers in de deuren zijn vervangen voor speakers die alleen laag weergeven. Al met al een juiste keuze. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.