Jump to content
2Fast

Audio Installatie Kia Rio

Recommended Posts

2Fast, heb je duidelijke foto van de pioneer?? ben benieuwd hoe deze er uit ziet in het dachboard van de Rio.

Heb je de achteruitrijcam ook gemonteerd? en zo ja waar zit deze?

Grtz

Handy

Vandaag een e-mail terug gehad.

De dealer heeft contact gehad met Kia Nederland.

Volgens hun zijn er nog geen gegevens bekend betreffend de maten en specificaties van de speakers.

Raar dat zij dat niet weten :S

Volgens pioneer is de diameter 6 1/2 inch.

Zie onderstaande link voor meer informatie.

http://www.pioneerel...A/Car/Fit-Guide

Is het model dat wij hebben de Rio of de Rio5?

Wanneer je 'Rio' selecteert heeft deze namelijk andere speakers in de achter portieren.

Dan zal het zijn: 6 1/2 voor en 6x8 achter

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag.

Weet iemand al of je ook een enkelDIN radio in de Kia Rio 2011 kan bouwen?

Ik weet dat er een dubbelDIN frame is maar is er een mogelijkheid om daar een enkelDIN radio netjes in kwijt te kunnen met een opvulbakje of een klepje onder de radio om de overige ruimte te vullen.

Op http://www.pioneer.nl/nl/products/car_accessories/Kia/Rio/_2011/index.html is te zien dat Pioneer die frames heeft voor de Kia Rio 2011.

Ik citeer: "

Met een Radio Inbouw Adapter kan je je

Car Stereo

of

GPS systeem

naadloos in je dashboard inbouwen.

".

Deze zin zegt mij dat je ook een enkelDIN radio erin kan zetten, maar er staat niet bij dat de rest van de ruimte dan netjes opgevuld wordt met een klepje of opvulbakje.

Iemand al meer info over dit frame of het toevallig bij Pioneer besteld?

Ik hoor het graag van jullie!

Groeten,

Jochem

Is het model dat wij hebben de Rio of de Rio5?

Wanneer je 'Rio' selecteert heeft deze namelijk andere speakers in de achter portieren.

Dan zal het zijn: 6 1/2 voor en 6x8 achter

Dit moet denk ik de Rio5 zijn Robin.

Groet,

Jochem

Is de benaming Rio5 niet van de vorige generatie Kia's? De benaming voor in USA en Canada. Correct me if I'm wrong.

Hey Robin,

Ik heb net ff gekeken wat er in de achterdeur zit (fel lampje door het rooster en dan kan je de speaker zien zitten).

Het is 100% zeker een ronde speaker en ik durf voor bijna 100% te zeggen dat dit formaat inderdaad 6 1/2 inch is.

Ik ben ook zeker van plan deze speakers te vervangen want de kwaliteit is echt om te huilen. :P

Ik vervang ze dan waarschijnlijk met http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/121l-13-cm-speakers/6980d-rockford-fosgate-p152/ Dit is echt top kwaliteit en deze speakers hebben weinig inbouwdiepte nodig. Deze komen dan aan m'n autoradio te hangen die nog ingebouwd moet worden (de Pioneer 8100BT).

Groet,

Jochem

Net naar de Media Markt geweest om mijn reeds gekochte versterker en speakers weer terug te brengen.

Iets te fanatiek geweest blijkbaar.

Nu 4 van de speakers in bestelling staan. Zodra ze binnen zijn zullen we ze gaan monteren.

http://www.jbl.nl/jbl-product-detail-nl/gto6528s.html

@ Robin, kun je makkelijk bij de speakers komen ?

Daar heb ik mijn mannetje voor die dat eerdaags zal gaan ondervinden. Volgens hem (reeds enige jaren in de auto business werkzaam) moest het niet al te veel werk zijn.

Als ik erbij kan zijn zal ik enkele foto's proberen te maken van hoe en wat te demonteren en hier delen.

Hallo Allemaal,

Het vervangen van de standaard speakers is natuurlijk een super mooie optie.

Ik denk er zelf ook nog over om dit te gaan doen maar loop tegen ervaringen

van mijn vorige auto's aan op dit gebied.

De standaard speakers zijn vaak vast geklonken/gesmolten in een kunststof ring.

Dit om de juiste inbouwdiepte te creëren. Bij de meeste merken zijn hiervoor dan

ook speciale speaker ringen te koop welke de bestaande speakers vervangen

en de juiste inbouwdiepte creëren.

http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/217l-speaker-adapters/

In het car audio hobby circuit worden hier met enige regelmaat ook plaatjes MDF voor gebruikt

maar dit vergt enige modificatie achter de deurpaneel.

Ook is het zo dat de speakers vaak aangesloten worden met een door de fabrikant ontwikkelde luidspreker

aansluit connector. Hiervan kunnen de draden natuurlijk eenvoudig doorgeknipt worden, maar dat jullie het even weten.

http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/937l-luidspreker-aansluitconnector/

Helaas is op dit moment nog geen van beide producten een versie voor onze RIO in de handel. Dit betekend een gezonde

partij technisch inzicht, creativiteit en durf om op dit moment de bestaande speakers te vervangen door nieuwe.

Als iemand de inbouw gereed heeft ben ik natuurlijk benieuwd naar een inbouwverslag met de verschillende obstakels :clap:

Daar heb ik mijn mannetje voor die dat eerdaags zal gaan ondervinden. Volgens hem (reeds enige jaren in de auto business werkzaam) moest het niet al te veel werk zijn.

Als ik erbij kan zijn zal ik enkele foto's proberen te maken van hoe en wat te demonteren en hier delen.

Dat zal geweldig zijn als je wat foto's en uitleg erbij zou willen maken want ik wil dus ook de speakers vervangen en het bespaart me handen vol geld als ik dat gewoon zelf kan doen!

Alvast bedankt!

Hallo allemaal,

Net de Kia dealer in Waalwijk gebeld, autoshop De Tijger in Tilburg en Pioneer NL.

Ze zeggen allemaal dat het dubbeldin autoradio frame pas over 2 tot 4 weken geleverd kan worden.

Dus mensen die daar op zitten te wachten, bij deze :)

Groet,

Jochem

Hallo Allemaal,

Ik heb bij mijn foto's 2 foto's van de achteraf ingebouwde Pioneer F930BT geplaatst.

Kwaliteit van de foto's is niet top, het was behoorlijk zonnig toen ik ze nam.

Voor deze pioneer moest ook een nieuw frame ingebouwd worden. Deze inbouwframes

waren ongeveer midden januari beschikbaar bij mijn dealer.

Hallo Allemaal,

Ik heb bij mijn foto's 2 foto's van de achteraf ingebouwde Pioneer F930BT geplaatst.

ziet er fraai uit, heb je de achteruitrij camera ook geinstalleerd en zo ja heb je er een foto van?

Hallo Allemaal,

Hoe kom je nu al aan zo'n dubbeldin frame??

Ik heb de Kia dealer in Waalwijk, autoshop De Tijger en Pioneer zelf opgebeld en ze zeiden allemaal hetzelfde; het frame komt pas eind februari!

Kan je misschien vragen waar jou Kia dealer die frames besteld?

Alvast bedankt!

Groeten Jochem

Hallo allemaal,

Ik heb het dubbeldin frame binnen, kon het WEL gewoon bestellen via de Kia dealer.

Vandaag de Pioneer AVH-P2400BT kopen bij autoshop De Tijger en dan inbouwen maar :)

Foto's komen nog!

Groet,

Jochem