Jump to content

Steev-o's ride

Recommended Posts

Hoi mensen!

Even voorstellen! Mijn naam is Stevie, ik woon in het mooie Bergen op Zoom in Brabant en heb sinds een 4tal maanden een silveren Cerato Sport 2.0 EX. Altijd fan geweest van Kdm wagens met een kleine misstap naar het Zweedse (zie hieronder) nu weer heerlijk terug bij Kia en ik vind het geweldig. Onzettend blij met mn auto!

Deze had ik zelf geimporteerd uit Amerika toen ik in 2008 terug kwam na twee jaar daar te hebben gewoon. En zag er bij verkoop zo uit:

389744012.jpg

Hij rijd nu rond in het midden van het land en is eigendom van een actief lid van Hyundai Street Tuning. Dus goede kans dat je hem nog wel een x tegen komt.

Afin, na de Elantra kwam een Saab 9-5 Vector 2.2 Tid op de stoep te staan. Afgeladen met echt alles erop en eraan.

Helaas erg duur in onderhoud en maandelijkse lasten. Dus toen ik ook nog eens minder km woon-werk ging maken weer verkocht. Miste het tunen ook een beetje (Saab tunen kan zeker ook wel, maar dat is een heel end boven mijn budget hahah)

395044584.jpg

En nu in het bezit van een leuke Koreaan waar al wat leuke plannen voor klaarliggen.

Het is na lang zoeken en twijfelen een Kia Cerato geworden. Ex uitvoering met sport trim.

Specs:

Kia Cerato Ex Sport

2.0 16V CVVT

104 kW (143 pk)

Opties:

Climate control

Cruise control

17 Inch lichtmetaal `

Dakspoiler

Mistlichten voor

Elec ramen voor en achter

Zie hier wat foto’s

397677153.jpg

397677114.jpg

397677110.jpg

397677131.jpg

397677137.jpg

Updates (gepland)

1) Emblemen achterop weghalen -CHECK

2) Xenon 6000K instaleren - CHECK

3) Verlagen (ben aan het kijken naar opties hiervoor; HR, Eibach, etc)

Verdere updates blijven nog even een verassing 

Thema zal KDM worden. Dus gaandeweg zal dit project van een Cerato overgaan in een Spectra conform de Koreaanse markt.

Hier wat voorbeelden van Spectra’s in KDM stijl.

5924912085_6790df237f_b.jpg

397688069.jpg

Update Dec 2011:

Modificaties:

6000K Bi-xenon

De-badged

Zwarte Komlamp units

Grill Strip tijdelijk zwart gemaakt (word zilver)

Hard op zoek naar:

Verlaging (veren of schroefset)

Cold Air Intake

Weet iemand misschien een alternatief setjes stoelen die in de cerato passen? Wil toch eens kijken wat er goed in staat en beter zit namelijk. Input is welkom!

Tevens setje wintersloffen gekocht. Gaan er volgend weekend onder als de auto terug is van de spuiter. Een hatelijke postbode zorgde vorige week voor flink wat schade namelijk. Die vond het leuk om een blink hoek om te komen en over mijn weghelft af te slaan. Alleen stond ik dus om de hoek.

Totale schade schatting: 1560 euro, en dat is exclusief de nieuwe motorkap die erop komt.. omdat de oude te erg gedeukt en gekrast was.

Fotos:

400088019.jpg

400088018.jpg

400088017.jpg

En hier de beloofde picas van de eerder mods:

Xenon:

399276178.jpg

Setje windvisors uit Korea. Kdm jo!

399276179.jpg

Zwarte koplampen

398269958.jpg

Tevens is de zwarte strip op de motorkap nu bij het schadebedrijf gelijk netjes gespoten en is de voorkant klaar om een Roadruns grill te ontvangen. Deze ziet er zo uit:

400088195.jpg

400088193.jpg

Misschien dat iemand hier mij verder kan helpen. Ik ben namelijk op zoek naar een lipkitje voor de cerato. Is toenmalige fabrieksaf geleverd en nu echt nergens meer te krijgen. Wie weet nog iemand die dit eventueel zou kunnen hebben liggen of eraan zou kunnen komen? Alvast bedankt!

Tevens is de auto terug van het schade bedrijf. Alles weer netjes en hij rijd weer vrolijk rond!

http://www.aldorautomotive.com/component/option,com_virtuemart/page,shop.browse/category_id,157/Itemid,29/