Caat Posted August 10, 2007 Posted August 10, 2007 Hoi allen. ik ben Carlo en ben al meer dan vier jaar een trotze Kia Soreto bezitter. Maar loop regelmatig teleurstelingen op eerst was het met de cruise control daar na met de velgen en nu met de bodemplaat. De cruise control en velgen zijn goed verholpen (binnen de garantie) maar nu is er een probleem met de achterdemper van de uitlaat, die word zo heet dat je geen voet meer op de bodemplaat achter in de auto kan zetten. Zelfs de tectyl laag onder de auto droogd uit en brokkeld af. Zijn er meschin meer die dit mee hebben gemaakt of van gehoord. Ik rij een Sorento 2.4 2003 Quote
Kia Fan Posted August 10, 2007 Posted August 10, 2007 Daar is een oplossing voor namelijk een ander type middendemper, het is een bekend probleem bij sommige types Sorento. Dus als Sorento nog in garantie is kan je proberen het met een dealer te regelen dat hij er een ander type onder zet dan is probleem over. Quote
jonge235 Posted August 12, 2007 Posted August 12, 2007 Daar is een oplossing voor namelijk een ander type middendemper, het is een bekend probleem bij sommige types Sorento. Dus als Sorento nog in garantie is kan je proberen het met een dealer te regelen dat hij er een ander type onder zet dan is probleem over. hallo kia fan, auto is toch al vier jaar oud? misschien een coulance regeling. Quote
Dick Posted August 14, 2007 Posted August 14, 2007 Ik heb een Sorento van april 2005 en heb gisteren, 13 augustus, ernstige brandschade onder en aan de zitting geconstateerd. Het is mij niet duidelijk waarom KIA geen actie onderneemt bij een bekend probleem waarbij de gevolgen ernstig kunnen zijn. Quote
Kia Fan Posted August 14, 2007 Posted August 14, 2007 Ik zou zelf naar mijn dealer toegaan. Zeker als auto nog in garantie zit, en anders inderdaad een coulance aanvraag laten doen. Quote
willem1 Posted August 14, 2007 Posted August 14, 2007 Ai, dat is niet best....! In voorkomend geval blijft het niet bij brandschade Weet wel dat bij de Sorento 2 de middendemper is gemonteerd linksachter net voor het achterwiel tussen het ladderchassis zo'n beetje ter hoogte van het linkerachterportier Zou als de wiedeweerga je melden bij de dealer! Quote
Caat Posted August 14, 2007 Author Posted August 14, 2007 Hoi alle. mooi dat ik toch een aantal reacties heb gekregen. naar aanleiding van deze reacties heb ik een mail gestuurd naar Kia Nederland dat het mijn verbaast dat het probleem bekend is en dat er gevaarlijke situatcies ontstaan hier door en dat Kia hier niets mee doet. Hoop een goed andwoord te krijgen. Groeten. Quote
Caat Posted August 26, 2007 Author Posted August 26, 2007 Ik heb nog steeds niets gehoord van Kia Nederland dat valt me wel tegen maar mijn dealer heeft het heel netjes op gelost. Zij hebben het voor elkaar gekregen ( met wat moeite ) dat Kia NL de helft van de demper betaald en ik de andere helft en mijn dealer de arbeidskosten. Met dank aan mijn dealer John Greup uit Bergharen Quote
willem1 Posted August 27, 2007 Posted August 27, 2007 Links om of rechts om, hoe dan ook: probleem opgelost! Succes met je bolide Quote
Recommended Posts