Jump to content

Ontwaseming 3.3 V6

Recommended Posts

Guest janoeska
Posted

Wij hebben gemerkt dat ons voorraam rechts aan de passagierskant langzaam beslaat bij enigzins vochtig weer, als je de airco en/of klimaat control uitzet.

Ik heb dan gewoon de ventilator aanstaan met luchtuitstroom op het voorraam, ik was dit met vorige auto's gewend, maar moet hem dan flink hard aanzetten en krijg hem dan niet schoon. Wel weer met de airco omdat die natuurlijk het vocht ontrekt uit de ruimte.

Ook hier is door de meneer van Kia ned. naar gekeken en hij verklaarde dat je dit euvel alleen kan voorkomen door altijd de airco/klimaar control aan te laten staan. Nu gaat het niet om een paar pk's verlies (ivm trekken caravan) want die zijn genoeg aanwezig maar ik vroeg mij af of er meer Sorento rijders zijn die dit probleem hebben of dat ik echt de enigste ben?

Groet Jan

Posted

Als het regent ken ik dit probleem ook.

Oplossing: Voor 30 seconden de Airco aanzetten en weg is het vocht. Ik denk niet dat je hier zo'n probleem over moet maken, maar dat is slechts mijn mening.

Guest janoeska
Posted

Tja ook die tip kreeg ik van de Kia techneut :wink:

Hij verklaarde dat Kia en dan met name de Sorento hier last van had met regenval en of regenachtig weer. Wel vertelde hij dat Kia de hele ontwaseming-bediening sterkt had verbeterd maar nog niet het gewenste niveau had als bijv. een Ml, maar dan betaal je ook een "beetje" meer :oops: Daar zitten in de auto meerdere voelers/sensoren die constant de luchtverhouding cq de warmte meten en bij de Sorento helaas maar 1........ :roll: Maar ik rij in een :twisted: Sorento :twisted:

Jan

Guest schoenmakertje
Posted

ja daar heb ik ook 'last'van. maar met mijn vorige auto, een peug 307 had ik het zelfde probleem, dus als 't regend of vochtig is staat altijd de airco op een laag pitje.

Guest janoeska
Posted

He surf4xs, wie schrijft er hier op de site over dit onderwerp dat hij of zij "niet" gelukkig is met zijn Sorento? Ik persoonlijk verkoos de Sorento 3.3 V6 boven de Sante F? 2.7 V6 en de Opel Antara 3.2 V6 om verschillende redenen.

We rijden nu 3 maanden in onze auto en het is nog steeds genieten :D en dat er mogelijk verschil zit in bijv. de ontwaseming mbt andere merken ja dat kan natuurlijk.

Zo'n site als deze is natuurlijk ook bij uitstek geschikt om mankementen en of gemeenschappelijke storingen/ervaringen met elkaar te kunnen delen, vandaar dus mijn vraag over de ontwaseming....... :wink:

Dus de komende jaren gaan wij (hopelijk) nog meer genieten van deze auto, al dan niet met de caravan er achter!

Janoeska

Posted

Eigenlijk nooit last van al die problemen....

De airco staat ALTIJD op een laag pitje tenzij het natuurlijk zo heet is buiten dan gaat de temp. naar low en de blower op max. :wink: