Ga naar inhoud

Mistachterlicht Rio 5 drs defect?!


Gast mjpw79

Aanbevolen Berichten

Hallo Rio-rijders,

Ik rijd een 2005 Rio 1.5 station, naar grote tevredenheid!!

Echter werkt mijn mistachterlicht niet meer,iemand een idee wat het kan zijn??

Al gechecked:

*Mistachterlicht zelf vervangen------> geen resultaat.

*Schakelaar vervangen----------------> geen resultaat.

*zekeringen gechecked----------------> geen resultaat.

Als ik de schakelaar indruk gebeurt er niks,ook het controle lampje op dashboard werkt niet, wie helpt me?(zonder dat ik hiervoor naar de dealer moet....)

greetz

Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet het niet zeker, maar vermoedelijk zit er ook wel ergens een relais om het mist achterlicht te schakelen, als je de schakelaar bedient, hoor je dan wel iets klikken?

zo niet, even kijken in de relaisbox welke van het mist achterlicht is, desnoods omwisselen met het zelfde soort relais van iets wat wel werkt (bv claxon) en het nogmaal controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet het niet zeker, maar vermoedelijk zit er ook wel ergens een relais om het mist achterlicht te schakelen, als je de schakelaar bedient, hoor je dan wel iets klikken?

zo niet, even kijken in de relaisbox welke van het mist achterlicht is, desnoods omwisselen met het zelfde soort relais van iets wat wel werkt (bv claxon) en het nogmaal controleren.

Hoi Crum,

Bedankt voor het antwoord, ook daar heb ik al naar gezocht echter kan er echt geen wijs uit......

Hoor idd ook geen klik als ik de knop indruk, maar waar moet dat relais in vredesnaam dan zitten heb er al 2 weken naar zitten zoeken...

Heb afspraak bij dealer staan voor aanstaande vrijdag,maar hoop deze niet meer nodig te hebben..vertrouwen in dealers:0,0

Hoop dat iemand me verder kan helpen..

Link naar reactie
Delen op andere sites


geen idee waar bij de rio het relais zit, of in de zekeringkast onder de motorkap of onder het dashbord bij de bestuurder.

Bedankt maar die plaatsen wist ik al......

Las op een buitenlands forum over kia,dat het relais mogelijk bij de zekeringkast onder dashboard bij bestuurder moet zitten????

Link naar reactie
Delen op andere sites


hep je spanning gemeten achter? waar het lampje zit. het kan namelijk zo zijn dat zekeringen soms kapot zijn zonder dat je het met het blote oog kent zien,.

Want meten is weten. zonder ff met een universeel meter te meten, weet je niets.

Of het is een massa fout. hept de lamp goeje massa?? ook dit is goed te meten met een universeel meter

Link naar reactie
Delen op andere sites


Probleem opgelost!!!!

Bij dealer geweest; relais van mistachterlicht was er tussenuit geknipt toen ik paar maanden geleden een afstandbedieningsset heb laten inbouwen!!

Iedereen bedankt voor de feedback!!

greetz

Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...