Jump to content

kia venga cvvt 14 x tra


frans51

Recommended Posts

Ik heb een offerte laten maken om mijn Venga 1.4 x tra 40000km bouwjaar 2010

om te laten bouwen naar LPG G3.

Deze ombouw is voorzien van een 50 liter inbouw tank op de plaats van het reservewiel.

Deze operatie inclusief klepsmering installatie komt op € 1750,- incl: RDW keuring.

Mijn vraag zijn er op het form meer leden die ervaring hebben op rijden op gas met een Venga.?

Link to comment
Share on other sites


Dat is op zich niet echt duur.

Kia en LPG is in het verleden geen beste combinatie gebleken.

De LPG rijders kun je hier op 1 hand tellen denk ik

Wat zegt de inbouwer van de kans op motorschade ?

Is het een externe inbouwer of Kia ?

Zo te zien komt er een flash-lube systeem op, dat helpt iig.

Vulling is max 70%x50 liter dus je staat wat vaker bij de pomp.

Reken wel op hogere OH kosten vanwege kleppen stellen elke 30.000km

Ook je garantie ben je direct kwijt.

Hou ons op de hoogte.

Gezien de benzineprijzen een interessante ontwikkeling.

Link to comment
Share on other sites


Ik denk wel dat je gelijk heb kleppen stellen bij een Venga kost bijna € 400,- en dat om de 30000 km.

Deze kosten moet je wel meenemen tegenover het voordeel van de gasprijs aan de pomp.

Ik heb bij mijn dealer geinformeerd voor de garantie, hij zegt dat die blijft alleen op de cilinderderkop

vervalt de garantie.

Bij de gasbouwer geinformeerd deze zegt dat er een mogelijkheid is om een verzekering af te sluiten

als blijkt dat er cilinderkop schade opgelopen is door het rijden op gas.

Hij zeg ook de kans is wel als de Venga zo 150000/170000km gelopen heb op gas de mogelijkheid is

dat je aan een cillinderkop revisie toe bent.

Het is een erkende bovag en rdw keuringen gasinbouwer bouw ook gas in nieuwe auto's.

Link to comment
Share on other sites


Hallo Frans

Ik heb 20 jaar LPG gereden.

Bij verkeerd gebruik, zoals leegrijden tank, is de koprevisie tussen de 20 en 100.000 km.

Kost ca 2500, die moet je dus meenemen naast dat kleppenstellen.

Wat zou het toch mooi zijn als er eens serieus naar LPG wordt gekeken.

Ik heb met Smart proef gereden in een Forte Hybride met LPG en daar was echt niks mis mee.

Het kan dus wel.

NL heeft een uitstekende LPG infrastructuur...

Overheid en fabrikanten, doe er wat mee !

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...