Jump to content

Gordels niet makkelijk naar beginpositie

Recommended Posts

Posted

Misschien ben ik beetje een zeikerd, maar de gordels van mijn picanto schieten niet echt terug bij het af doen, sterker nog, ik moet ze echt helpen. Als ik dat niet doe, dan is de kans groot dat ie beland tussen de deur.

Ben ik de enige?

Posted

Misschien een keer helemaal goed afrollen en dan weer gecontroleerd terug laten rollen.

Guest Jeroen66475
Posted

Heb het probleem ook. Vaak zit de gordel ook nog dubbel waardoor hij sowieso al klemt met terugrollen. Dat komt door het ontbreken van de hoogteverstelling in mijn geval.

Posted

Ik had wel die hoogteverstelling en had dit probleem alsnog...

Mijn splinternieuwe Kia Picanto is total loss gereden (terwijl die geparkeerd stond). Wel in de stress gezeten of 'ie wel of niet total loss verklaard ging worden.

Posted

Zo joh.......dat is balen en schrikken!

Hopelijk zat je er zelf niet in?!

Als de schade dusdanog groot is, dat het een twijfelgeval is voor al dan niet total loss, dan is het fijn voro je dat ie dan toch total loss is verklaard en wordt het totale aankoopbedrag/nieuwwaarde door de verzekering vergoed. Wordt het weer een Picanto?

Posted

bij mijn kia rio uit 2004 gebeurd dat regelmatig en meestal aan de bestuurders gordel die het meeste word gebruikt

maar bij mij is het opgehoopt vuil (stof)

het bovenste ophang punt waar de gordel door heen schuift is best krap en een beetje vuil doet den de boel vast zetten

ik los dit op door de gordel een stuk af te rollen en dat de gordel aan bijde zijde van het ophang punt vast te pakken

er met me volle gewicht aan te trekken en en meteen de gordel heen en weer te trekken zo trek je al het vuil er tussen uit

je staat nog te kijken wat een bagger er tussen uit komt

meestal zit het op de gordel geplakt dus wel ff schoon maken die plek maar bij mij werkt het prima

Guest fer.pinter
Posted

Nu maar hopen dat je probleem opgelost gaat worden.....

.... Zal toch wel?