iambazz Posted January 25, 2012 Posted January 25, 2012 Dag allemaal Ik zat net even onder mijn Rio uit 2003 te kijken om een blik te werpen op het wel of niet aanwezig zijn van een ABS ring om de aandrijf as. Maar ik zag er geen , wel zie ik een sensor aan de rechterkant zitten op de aandrijfas. Na ongeveer een half uur mijzelf af te vragen wat dat nou weer is en waarom de maar een zit ,heb ik de auto uitgezet en jahoor wat staat er op het stuur SRS Natuurlijk !! Dat Zou het wel zijn. Maar zeker weten doe ik het niet. Vandaar de vraag ,klopt dit zit er alleen aan de rechterkant een sensor& ring die erg veel veel op een ABS opstelling lijkt. Of liever gezegt hoekom ik erachter dat ik echt geen ABS heb op mijn Kia Rio LS uit 2003 1.3 8 klepper Nog een vraag ; zit er veel verschil in aandrijfassen van een 1.5 en een 1.3 ? Wil eigenlijk een 2de handse kopen om de winter door te komen. Om van de zomer tijdens de APK tune-up er een nieuwe Hokineet te plaatsen aan beide kanten. Quote
Crum Posted January 26, 2012 Posted January 26, 2012 op je stuur staat SRS, dat is de airbag, en heeft niks met ABS te maken. Je kan kijken of je abs hebt door het contact aan te zetten, indien abs aanwezig moet het abs controle lampje oplichten. Verder kan je inderdaad ook onder de auto kijken, alle rio's hebben op de rechter aandrijfas een ring+sensor zitten, deze wordt gebruikt als snelheidssensor. Indien de auto abs heeft heeft de auto rechts voor 2 sensoren bij de ring zitten, en links voor ook een ring+1 sensor, om te weten of je abs hebt zou je dus beter naar de linker as kunnen kijken. of de assen van een 1.3 en 1.5 het zelfde zijn durf ik niet te zeggen. Quote
xtra40 Posted February 25, 2012 Posted February 25, 2012 volgens mij zijn ze het zelfde hier meteen een linkie naar de betrefende homocineet http://www.ebay.nl/itm/KIA-RIO-1-3cc-2000-2005-OUTER-CV-JOINT-/200673033754?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2eb90b7e1a Quote
Recommended Posts